Chcemy decydować
Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-03-31 21:49
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Bezpośrednio po wyborach do SU i podjęciu decyzji o udziale w programie Szkoła Demokracji podjęliśmy decyzję o wyborze najłatwiejszego i najlepiej dostępnego dla nas sposobu komunikacji. Rozpoczęłyśmy od komunikacji w małej grupie członków SU. Ze względu na fakt, iż nasza szkoła podczas nauki zdalnej zajęcia prowadzi na platformie ZOOM, zdecydowałyśmy o założeniu grupy na Messenger’ze, gdyż w tej formie mamy przesyłane linki. Jest to dla nas rozwiązanie najbardziej skuteczne, ponieważ każdy z uczniów ma założone konto w ww komunikatorze i korzysta z niego nie tylko podczas nauki, ale również poza szkołą. Każdy nauczyciel i uczeń ma dostęp do komunikatora w każdej chwili i niemal natychmiast, co wiąże się z bezpośrednią wymianą informacji. W ten sposób powstała sieć do komunikacji w szkole. Każdy z uczniów korzystając z tej formy komunikacji zna ją bardzo dobrze i potrafi swobodnie się poruszać. Informacje o spotkaniach przekazywane są bezpośrednio do konkretnej osoby. Następnie spotykamy się w szkole o określonej godzinie lub jeśli sytuacja pandemiczna nie pozwala na realne spotkanie, łączymy się na platformie ZOOM. Ze względu na fakt, iż nasza szkoła korzysta z ww platformy podczas nauki zdalnej nie musieliśmy poświęcać czasu na naukę środowiska. Stosujemy również komunikację w rozszerzeniu z platformy google - https://jamboard.google.com/, gdzie każda z nas może zamieszczać swoje propozycje i pomysły w postaci kolorowych karteczek. Jest to niezbędne narzędzie do pracy nad projektem w grupie. Narzędzie to zdecydowanie ułatwia współpracę w zespole. Opracowując dokumenty w narzędziach google każdy z grupy ma nieograniczony dostęp edycyjny. Od października mamy znacznie ułatwioną komunikację z całą społecznością szkolną, ponieważ prowadzimy stronę internetową, gdzie w zakładce Samorząd Uczniowski zamieszczamy ogłoszenia i relacje z podejmowanych działań. Mamy świadomość, że nie każdy za każdym razem odwiedza naszą zakładkę. W tym celu stworzyłyśmy miejsce Aktualności, gdzie zamieszczamy również bieżące działania, które nie mogą umknąć uwadze żadnemu uczniowi. W naszej wirtualnej przestrzeni zamieściłyśmy nowopowstały Regulamin SU. Każdy uczeń naszej szkoły mógł przeczytać go i zaproponować zmiany jeszcze przed zatwierdzeniem. Stworzyłyśmy do tego celu adres e-mail, a informację o tym umieściłyśmy na stronie i fb szkoły. Na adres su.zamienie@gmail.com może pisać każdy uczeń szkoły. Jest on ogólnodostępny, a jedna z dziewcząt naszego zespołu jest odpowiedzialna za obsługę poczty i na bieżąco informuje zespół o przychodzących wiadomościach, konsultujemy problemy, formułujemy wnioski i w możliwie najszybszym tempie odpowiadamy na wiadomość. Chcąc pozyskać jak najwięcej pomysłów od naszych kreatywnych kolegów i koleżanek stworzyłyśmy Bank Pomysłów - paddlet, gdzie każdy uczeń społeczności szkolnej może zamieszczać propozycje do działań na różnych płaszczyznach życia szkolnego. Ta forma wymiany informacji jest o tyle dobra, że jest ona bardzo prosta i anonimowa, nawet uczniowie klas 1 mogą pozostawić swoje pomysły. możemy również komentować - czyli udzielać odpowiedzi na zamieszczone pomysły i dodawać relacje z postępów w ich realizacji. Każda z wymienionych form kontaktów między SU a uczniami naszej szkoły została przedstawiona przez członków SU na godzinach wychowawczych lub lekcjach w klasach 1-3. Dodatkowo, każdy uczeń mógł przeczytać o możliwościach komunikacji z nami na fb i stronie internetowej szkoły.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Członkowie i opiekun Samorządu Uczniowskiego oraz wszyscy uczniowie,
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniej było dopasować czas spotkań, ze względu na liczne zajęcia dodatkowe uczniów. Kolejnym problemem jest brak kontaktu ze wszystkimi odbiorcami szkoły, szczególnie młodsi koledzy mają ograniczony dostęp do kontaktu z nami. Problemem był również fakt, że nasz opiekun był długo niedostępny w kontaktach z nami ze względu na stan zdrowia, a nie został przydzielony nauczyciel p.o. opiekuna SU.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Cieszymy się, że udało nam się uruchomić naszą przestrzeń dostępną dla wszystkich członków społeczności szkolnej. Przestaliśmy działać "w tle" - są widoczne nasze działania. Nie mamy problemu z komunikacją nie tylko w zespole, ale również ze wszystkimi uczniami. Poznajemy sukcesy i kłopoty naszych kolegów, a wszystkie decyzje są podejmowane na bieżąco. Mamy płynny przekaz informacji. Jest jeszcze jeden sukces, który jest dla nas bardzo cenny - chętniej angażujemy się do działania, a odnoszone nawet małe sukcesy są dla nas bardzo motywujące.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
31.03.2021 21:49
0