Plan działania Zamienie

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 28.03.2021

0

2

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
  1. Bezpośrednio po zapoznaniu się z wytycznymi zawartymi w Poradniku przystąpimy do ogłoszenia o zgłaszaniu się kandydatów. Chętni uczniowie będą mogli zgłaszać swoją kandydaturę w postaci plakatu, który umieszczony będzie  w widocznym miejscu na korytarzu szkolnym przy tablicy ogłoszeń SU. Zgłoszenia będą wpływały przez 2 tyg. Następne 2 tygodnie poświęcone będą kampanii wyborczej. W tym czasie  powołamy bezstronną komisję, która przygotowuje karty do głosowania. 2 połowa października 2020 r.
  2. Chcemy również stworzyć Regulamin SU. Będzie to pierwszy regulamin SU w naszej szkole. 1 połowa listopada 2020 r


Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Cotygodniowe spotkania, będą odbywały się zawsze o stałej porze. Będzie mógł w nich uczestniczyć każdy przedstawiciel klasy. Poruszane na spotkaniach tematy będą przedstawiane i konsultowane w klasach podczas godzin wychowawczych. Na następnym spotkaniu SU będą przedstawiane wnioski od przedstawicieli klas. Jeżeli zaś wprowadzone zostanie zdalne nauczanie. Stworzymy grupę na messengerze gdzie będziemy wymieniać się informacjami w zakresie najważniejszych spraw. Będziemy tu również ustalać terminy spotkań on-line. Nad wspólnymi dokumentami będziemy  pracować na specjalnie stworzonej do tego celu przestrzeni na dysku google. Przypomnienia  będą powstawały w https://jamboard.google.com/.  Pomysłami będziemy dzielić się na szkolnym padlecie. Gdzie każdy uczeń będzie mógł anonimowo wpisać propozycję działania.   październik 2020   padlet: marzec 2021 r.

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Ze względu na to,że chcielibyśmy powołać w naszej szkole Rzecznika Praw Ucznia, zorganizujemy spotkanie z Kawalerem Orderu Uśmiechu, który przybliżyłby uczniom naszej szkoły Prawa Dziecka, a jednocześnie pomógłby nam zrozumieć zagrożenia płynące z nieustannego przebywania w przestrzeni internetu. maj 2021r.



Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Na podstawie diagnozy przeprowadzonej w ubiegłym roku chcemy  stworzyć w naszej szkole miejsce, gdzie będzie prowadzony  radiowęzeł. Przyszłościowo marzymy również o prowadzeniu gazetki. Musi więc być to miejsce dość przestrzenne z dobrym oświetleniem i możliwością umieszczenia sprzętów niezbędnych do realizacji założeń, będzie to także miejsce spotkań SU, gdzie będziemy mogli podejmować ważne dla Uczniów decyzje i konsultować wprowadzane działania.. Jesteśmy w trakcie rozmów z Panią Dyrektor i Radą Rodziców. czerwiec 2021r.



Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Za pomocą platformy google stworzymy ankietę, dzięki której zbadamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wyniki przedstawimy przedstawicielom klas, co będzie powodem do dyskusji w klasach. Następnie dzięki narzędziu jakim jest padlet uzyskamy  informacje zwrotne, na podstawie, których opracujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.    kwiecień 2021r.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
28.03.2021 23:00

Dziękuję za uzupełnienie planu działania. Wskazujecie bardzo ambitne wyzwania i cieszę się, że mimo problemów, decydujecie się na kontynuację. Czas realizacji wyzwań w ramach Programu jest jednak ograniczony, relacje przynajmniej z trzech muszą się pojawić do 10 maja. Z planu wynika, że jest to możliwe.

28.03.2021 23:10

@Jolanta Podwysocka

Jak najbardziej , szczególnie, że działamy wielopoziomowo i aktualnie opracowujemy ankietę , jesteśmy po wstępnych rozmowach z Panią Dorot Zawadzką, która obiecała nam spotkanie, dopracowujemy aktualnie termin. Mamy również opracowany padlet , podczas najbliższego spotkania przedstawicieli SU zapoznamy wszystkich z instrukcją banku pomysłów. Radiowęzeł jest obecnie najtrudniejszym wyzwaniem, nie wiemy czy uda nam się sfinalizować do końca roku szkolnego - chodzi o fizyczną realizację, która zależy od terminów wykonawców.