Plan działania Zamienie
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-03-28 23:00
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
- Bezpośrednio po zapoznaniu się z wytycznymi zawartymi w Poradniku przystąpimy do ogłoszenia o zgłaszaniu się kandydatów. Chętni uczniowie będą mogli zgłaszać swoją kandydaturę w postaci plakatu, który umieszczony będzie w widocznym miejscu na korytarzu szkolnym przy tablicy ogłoszeń SU. Zgłoszenia będą wpływały przez 2 tyg. Następne 2 tygodnie poświęcone będą kampanii wyborczej. W tym czasie powołamy bezstronną komisję, która przygotowuje karty do głosowania. 2 połowa października 2020 r.
- Chcemy również stworzyć Regulamin SU. Będzie to pierwszy regulamin SU w naszej szkole. 1 połowa listopada 2020 r
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Cotygodniowe spotkania, będą odbywały się zawsze o stałej porze. Będzie mógł w nich uczestniczyć każdy przedstawiciel klasy. Poruszane na spotkaniach tematy będą przedstawiane i konsultowane w klasach podczas godzin wychowawczych. Na następnym spotkaniu SU będą przedstawiane wnioski od przedstawicieli klas. Jeżeli zaś wprowadzone zostanie zdalne nauczanie. Stworzymy grupę na messengerze gdzie będziemy wymieniać się informacjami w zakresie najważniejszych spraw. Będziemy tu również ustalać terminy spotkań on-line. Nad wspólnymi dokumentami będziemy pracować na specjalnie stworzonej do tego celu przestrzeni na dysku google. Przypomnienia będą powstawały w https://jamboard.google.com/. Pomysłami będziemy dzielić się na szkolnym padlecie. Gdzie każdy uczeń będzie mógł anonimowo wpisać propozycję działania. październik 2020 padlet: marzec 2021 r.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Ze względu na to,że chcielibyśmy powołać w naszej szkole Rzecznika Praw Ucznia, zorganizujemy spotkanie z Kawalerem Orderu Uśmiechu, który przybliżyłby uczniom naszej szkoły Prawa Dziecka, a jednocześnie pomógłby nam zrozumieć zagrożenia płynące z nieustannego przebywania w przestrzeni internetu. maj 2021r.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Na podstawie diagnozy przeprowadzonej w ubiegłym roku chcemy stworzyć w naszej szkole miejsce, gdzie będzie prowadzony radiowęzeł. Przyszłościowo marzymy również o prowadzeniu gazetki. Musi więc być to miejsce dość przestrzenne z dobrym oświetleniem i możliwością umieszczenia sprzętów niezbędnych do realizacji założeń, będzie to także miejsce spotkań SU, gdzie będziemy mogli podejmować ważne dla Uczniów decyzje i konsultować wprowadzane działania.. Jesteśmy w trakcie rozmów z Panią Dyrektor i Radą Rodziców. czerwiec 2021r.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Za pomocą platformy google stworzymy ankietę, dzięki której zbadamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wyniki przedstawimy przedstawicielom klas, co będzie powodem do dyskusji w klasach. Następnie dzięki narzędziu jakim jest padlet uzyskamy informacje zwrotne, na podstawie, których opracujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie. kwiecień 2021r.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
28.03.2021 23:00
0
Aneta Gut
huhuhu
28.03.2021 23:10
0
@Jolanta Podwysocka
Jak najbardziej , szczególnie, że działamy wielopoziomowo i aktualnie opracowujemy ankietę , jesteśmy po wstępnych rozmowach z Panią Dorot Zawadzką, która obiecała nam spotkanie, dopracowujemy aktualnie termin. Mamy również opracowany padlet , podczas najbliższego spotkania przedstawicieli SU zapoznamy wszystkich z instrukcją banku pomysłów. Radiowęzeł jest obecnie najtrudniejszym wyzwaniem, nie wiemy czy uda nam się sfinalizować do końca roku szkolnego - chodzi o fizyczną realizację, która zależy od terminów wykonawców.Zespół Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Zamieniu Szkoła Podstawowa