Organizaujemy dyskusje o tym, co nas motywuje do uczenia się i działania.
Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-30 16:06
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Zespół realizujący projekt spotkał się, by samodzielnie opracować zestaw pytań dotyczących tego, co motywuje i inspiruje do działania uczniów naszej szkoły podstawowej. Celem tych działań było przygotowanie się do dyskusji w klasach na temat motywacji wewnętrznej i zewnętrznej; zmian, które uczniowie chcieliby wprowadzić. Po przygotowaniu ankiety w Formsach Teams, zespół podzielił się zadaniami, do poszczególnych klas 4-8 weszły osoby, które przeprowadziły dyskusje. Ważne było włączenie kamer tak, aby mieć kontakt z rozmówcami. Uczniowie bardzo aktywnie brali udział. Zebraliśmy głosy, w których młodzież przedstawiała najczęściej, że motywacją do nauki jest pragnienie zdobycia dobrych ocen, a dzięki nim rozwój i w przyszłości zdobycie interesującej pracy. Było wiele słów krytyki co do uczenia się online, ale również głosy, że ta forma bardziej odpowiada osobom, które potrzebują ciszy w trakcie zajęć. Zapytaliśmy również o to, co pomaga w uczeniu się?
FORMA LEKCJI ONLINE
- Opowiadanie nauczyciela i przykład
- Udział uczniów w lekcji, połączony z oceną
- Możliwość wyrażenia własnego zdania
- Aplikacje typu wordwall, formularze google, jambword
- Włączona kamera
Wnioski wyciągnięte z ankiet i dyskusji zostały opracowane przez zespół, a następnie przedstawione naszym nauczycielom za pomocą dziennika elektronicznego Librus.
Michał i Mikołaj wystąpili na posiedzeniu rady pedagogicznej, zaprezentowali pedagogom wnioski i odpowiadali na pytania nauczycieli.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Polonista, wychowawcy klas, historyk, studenci z historii- praktykanci, uczniowie wcześniej niezaangażowani - Agata, Mikołaj, Michał, Pola, Natalia, Aleksandra.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
zdalne nauczanie, aktywizacja niektórych klas, ciężko było zachęcić do zabrania głosu w niektórych klasach.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
duże zaangażowanie ze strony nauczycieli wychowawców, wsparcie dyrekcji, nawiązanie kontaktu było przyjemnością, w każdej klasie były osoby z fantastycznymi pomysłami, sympatyczne i otwarte, czuliśmy się czasami "staro" bo zwracano się do nas Pan Pani.
Brak dodanych komentarzy.