Organizaujemy dyskusje o tym, co nas motywuje do uczenia się i działania.

Uczenie się i nauczanie: "2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie."

Dodano: 26.03.2021

0

0

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Zespół realizujący projekt spotkał się, by samodzielnie opracować zestaw pytań dotyczących tego, co motywuje i inspiruje do działania uczniów naszej szkoły podstawowej. Celem tych działań było przygotowanie się do dyskusji w klasach na temat motywacji wewnętrznej i zewnętrznej; zmian, które uczniowie chcieliby wprowadzić. Po przygotowaniu ankiety w Formsach Teams, zespół podzielił się zadaniami, do poszczególnych klas 4-8 weszły osoby, które przeprowadziły dyskusje. Ważne było włączenie kamer tak, aby mieć kontakt z rozmówcami. Uczniowie bardzo aktywnie brali udział. Zebraliśmy głosy, w których młodzież przedstawiała najczęściej, że motywacją do nauki jest pragnienie zdobycia dobrych ocen, a dzięki nim rozwój i w przyszłości zdobycie interesującej pracy. Było wiele słów krytyki co do uczenia się online, ale również głosy, że ta forma bardziej odpowiada osobom, które potrzebują ciszy w trakcie zajęć. Zapytaliśmy również o to, co pomaga w uczeniu się?

FORMA LEKCJI ONLINE 

  • Opowiadanie nauczyciela i przykład 
  • Udział uczniów w lekcji, połączony z oceną 
  • Możliwość wyrażenia własnego zdania 
  • Aplikacje typu wordwall, formularze google, jambword  
  • Włączona kamera 

Wnioski wyciągnięte z ankiet i dyskusji zostały opracowane przez zespół, a następnie przedstawione naszym nauczycielom za pomocą dziennika elektronicznego Librus.

Michał i Mikołaj wystąpili na posiedzeniu rady pedagogicznej, zaprezentowali pedagogom wnioski i odpowiadali na pytania nauczycieli.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Polonista, wychowawcy klas, historyk, studenci z historii- praktykanci, uczniowie wcześniej niezaangażowani - Agata, Mikołaj, Michał, Pola, Natalia, Aleksandra.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

zdalne nauczanie, aktywizacja niektórych klas, ciężko było zachęcić do zabrania głosu w niektórych klasach.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

duże zaangażowanie ze strony nauczycieli wychowawców, wsparcie dyrekcji, nawiązanie kontaktu było przyjemnością, w każdej klasie były osoby z fantastycznymi pomysłami, sympatyczne i otwarte, czuliśmy się czasami "staro" bo zwracano się do nas Pan Pani.

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=wOkUaweWfkqhxKvMzKbofGR94UVem6ROgG5FvD42kslUME1NMVJCN0xZTVY4RVpFMldEVlQ0UkQxQy4u

Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.