Utworzenie platformy na Instagramie - środek przekazu informacji

  • WYBITNA RELACJA

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 25.03.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Po uzyskaniu zgody ze strony Dyrekcji oraz Koordynatorki SU otrzymałyśmy zgodę, aby wykorzystać nasz partyjny profil na Instagramie, jako środek przekazu informacji. Doszłyśmy do wniosku ,że kontakt z uczniami będzie najbardziej dogodny i efektywny poprzez social media .Młodzież skupia się na barwnych grafikach wstawianych w postach, i dzięki temu wszelkie informacje odbierane są w pozytywny sposób, co można zauważyć po liczbie osób obserwujących profil. Aby upewnić się, że profil prowadzony jest systematycznie podzieliłyśmy się zadaniami. Podzieliłyśmy się projektowaniem postów, pisaniem opisów oraz odpisywaniem na wiadomości od uczniów. W ten sposób udało nam się stworzyć przejrzystą platformę popularną wśród uczniów naszej szkoły. Komunikacja z uczniami również utrzymywana jest poprzez maila partyjnego oraz portal Tellonym, na którym można anonimowo przesyłać pytania dotyczące wszelkich spraw szkolnych.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Decyzję o założeniu profilu na Instagramie, jako środka komunikacji oraz przekazywania informacji podjęłyśmy w zespole SU. Aby wprowadzić nasz pomysł w życie zaangażowaliśmy w realizację wyzwania Koordynatorkę Samorządu Uczniowskiego. W proces realizacji zaangażowani byli również uczniowie, którzy pomogli nam rozpowszechnić nasz profil pośród innych uczniów oraz komunikowali się z nami poprzez Instagrama, maila oraz Tellonym, zgłaszając prośby oraz pytania. Dzięki zaangażowaniu młodzieży szkolnej udało nam się rozwiązać kwestie sweterków szkolnych. Uczniowie poinformowali nas przy pomocy ankiety, udostępnionej na profilu, o kroju oraz kolorystyce mundurków jakie chcieliby ,aby pojawiły się w ofercie szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejszym elementem wyzwania było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, na szczęście z pomocą innych uczniów udało nam się powiadomić wszystkich o działaniu naszej platformy informacyjnej.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Największym sukcesem naszego wyzwania jest fakt, że wiele uczniów systematycznie obserwuje nasz profil, tym samym zyskując bieżące informacje na temat życia szkoły. Uważamy, że jest to szczególnie ważne, z uwagi na to, że w czasach pandemii kontakt ze szkołą bywa utrudniony.

Galeria zdjęć

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://www.instagram.com/o.n.e.tevizja/?igshid=p22yl3efbiwf

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
13.04.2021 14:01

Droga grupo,

Cieszę się bardzo, że wracacie do gry i to w jakim stylu ( pisząc o stylu nawiązuje również do jednego z Waszych zdjęć – klasa! )

Nieraz mierze się z myślą, że wybór tego wyzwania jest pójściem na łatwiznę. Co więcej nierzadko w ten sposób jest realizowane – tworzymy maila, koniec kropka. Na szczęście nie w Waszym przypadku. Dla mnie jest to dowód, że to jak zostanie przeprowadzona inicjatywa ma decydujące znaczenie da rozwoju samorządności w szkole.

Po pierwsze wybór sposobu komunikacji nie był przypadkowy, czego najlepszym dowodem może być ilość osób śledząca Wasz profil. Po drugie zadbałyście o właściwy podział obowiązków, żeby nie dopuścić do przestojów w aktywności konta.

Bardzo spodobał mi się aspekt włączający Waszego działania. Poprosiłyście uczniów o pomoc w powiadomieniu jak największej liczby osób o funkcjonowaniu nowej platformy informacyjnej. Co ciekawe napisałyście że właśnie kwestia dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców, była dla Was największą trudnością. Fantastycznie sobie z nią poradziłyście, prosząc o pomoc innych uczniów. Trudno mi sobie wyobrazić lepszą zachętę do działań włączających. Dziękuję Wam za tą inspirację!

Kwintesencją tego wyzwania jest zapewnienie dwustronności komunikacji i wy zadbałyście o nią absolutnie. SU ma swoje konto na Instagramie, a ponadto może korzystać z pomocy uczniów z poszczególnych klas. Z drugiej strony społeczność szkolna może komentować Wasze posty na Instagramie, napisać do Was maila, a jeśli ktoś chce zachować anonimowość, może skorzystać z aplikacji Tellonym. Mam przekonanie, że dzięki bogatemu i zróżnicowanemu systemowi komunikacji jesteście w stanie skutecznie porozumiewać się z uczniami, czego najlepszym przykładem rozwiązanie kwestii szkolnych sweterków.

Myślę, że sposób w jaki przeprowadziłyście tę inicjatywę może być inspiracją dla innych zespołów szkolnych. Szczególnie doceniam fazę przygotowania – świadomy wybór środka przekazu oraz podział obowiązków, a także aspekt włączający, dzięki któremu poradziłyście sobie z największą trudnością,. Na koniec dwustronność i wielokanałowość komunikacji, która jest bardzo istotna bo dodatkowo włączająca, ale także zwiększająca skuteczność porozumiewania się.

Widzę w Was moc – cały czas mam przed oczami fotografię, gdzie stoicie jak na plakacie filmu z superbohaterkami – połączenie iniemamocnych z dziewczynami w czerni. Widz nie może się doczekać, kiedy produkcja wejdzie do kin. Tak ja nie mogę się doczekać kolejnych wyzwań Waszej grupy!
( tu przydałaby się jakaś emotka ognia i bicepsa, ale nie potrafię wkleić ;P)

Pozdrawiam,
Tomasz