„Strefa komfortu”
-
WYBITNA RELACJA
Podejmowanie decyzji: "2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-03-29 09:51
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Do tej pory Uczniowska Rada Szkolna dysponowała gazetką ścienną. Chcieliśmy, aby do dyspozycji wszystkich uczniów była wydzielona przestrzeń w szkole.
W związku z tym podjęliśmy następujące działania:
- w ramach "Spotkania z Panią Dyrektor", które odbyło się w ostatni poniedziałek lutego, przedyskutowaliśmy propozycję wydzielenia przestrzeni dla uczniów - fragmentu korytarza;
- poinformowaliśmy uczniów o decyzji Pani Dyrektor - przez stronę internetową;
- zorganizowaliśmy konkurs na aranżację wspólnej przestrzeni;
- wybraliśmy najciekawsze prace.
Przed oficjalnym spotkaniem z Panią Dyrektor przedyskutowaliśmy wspólnie z opiekunami Uczniowskiej Rady Szkolnej nasze oczekiwania – o którą przestrzeń w szkole będziemy się starać. Ustaliliśmy, że najlepszym miejscem będzie część korytarza na parterze szkoły. Na spotkaniu, które odbyło się w ostatni poniedziałek lutego przedstawiliśmy Pani Dyrektor naszą propozycję. Została ona pozytywnie zaopiniowana. Następnie przez stronę internetową poinformowaliśmy uczniów naszej szkoły o podjętej decyzji i ogłosiliśmy konkurs na aranżację wspólnej przestrzeni. Z nadesłanych prac wybraliśmy kilka najciekawszych projektów. Organizacja „strefy komfortu” będzie miała miejsce po powrocie do szkoły, ponieważ chcemy, aby wzięli w niej udział przedstawiciele wszystkich klas.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
W realizację wyzwania zaangażowane były następujące osoby:
- Pani Dyrektor;
- Opiekunowie Uczniowskiej Rady Szkolnej;
- Uczniowska Rada Szkolna;
- Uczniowie biorący udział w konkursie;
- Pan konserwator.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Ze względu na ograniczone możliwości lokalowe szkoły nie udało się nam wygospodarować większego miejsca – np. osobnej sali. Problemem są też środki finansowe na zakup potrzebnego wyposażenia. Dużym utrudnieniem dla uczniów, którzy brali udział w konkursie, była wizualizacja wyznaczonej przestrzeni – ze względu na nauczanie zdalne. Także w związku z pracą zdalną przesunęliśmy realizację aranżacji „strefy komfortu”.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Cieszymy się, że w ramach współpracy z Uczniowską Radą Szkolną udało nam się odpowiedzieć pozytywnie na potrzeby uczniów i wygospodarować miejsce na „strefę komfortu”. Uczniowie wspólnie mogli podejmować decyzje przedstawiając swoje pomysły, które spełniają ich oczekiwania. Uczniowie wykazali się inicjatywą i kreatywnością.
Za sukces uważamy także zapewnienie dyrekcji, że po termomodernizacji szkoły dla Uczniowskiej Rady Szkolnej zostanie przeznaczona sala, w której będziemy mogli organizować spotkania, przechowywać niezbędne pomoce.