Ocena działania szkolnej demokracji W Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Lubiankowie.

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 18.03.2021

0

0

status:
zaakceptowana

ostatnia zmiana statusu:
2021-05-05 22:48

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Nie zgadzam się
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Nie zgadzam się
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Aktualizacja regulaminu SU , zawarcie Ordynacji Wyborczej, która opisz e dokładnie przebieg powszechnych, tajnych , większościowych wyborów na przewodniczącego SU. Przeprowadzenie powszechnych wyborów na przewodniczącego SU w roku szkolnym 2020/2021 i kolejnych.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam się
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Samodzielnie inicjować wydarzenia, które zaangażują dużą część społeczności szkolnej, np. spotkanie z ciekawą osobą.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Prowadznie z większym zaangażowaniem strony Samorządu Uczniowskiego, popularyzowanie wśród siebie nawzajem tego środka przekazu informacji z życia szkolnego. Zorganizować spotkanie z ciekawą osobą dla społeczności uczniowskiej.Wystąpić z propozycję spotkań Dyrekcji z Przedstawicielami SU, ustalenie harmonogramu np. dwa razy w roku. W październiku po stworzeniu planu pracy oraz na początku drugiego półrocza.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zaproponować Dyrekcji oraz Radzie Rodziców pomysły dot. Niewielkich inwestycji, które dadzą możliwość kreowania przestrzeni szkolnej (aranżacje korytarzy szkolnych np. galerie zdjęć).Wystąpić do Dyrekcji i Rady Rodziców z zapytaniem o możliwość zorganizowania budżetu partycypacyjnego.Zaproponować i rozważyć formę takich spotkań np. jedno zebranie w roku, na którym oprócz rodziców obecni są również uczniowie.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zaangażowanie na lekcji, pprzez ciekawe formy nauki np. w grupach, tak aby jak najwięcej nauczyć się w trakcie zajęć.

Podobało Ci się

Komentarze