Korepetycje koleżeńskie

Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."

Dodano: 16.03.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Pierwszym krokiem było ustalenie na zebraniu Zarządu SU jaki jest nasz cel i co chcemy dzięki tym korepetycjom zmienić w naszej szkole. Ustaliliśmy, że chodzi nam o to, by uczniowie mogli pomagać sobie nawzajem (bo najlepszym sposobem na nauczenie siebie jest uczenie innych). Chcemy aby nasi koledzy i koleżanki dostrzegli w sobie mocne strony i pomogli tym, którzy nie radzą sobie z jakimś przedmiotem, albo chwilowo potrzebują wsparcia. Dzięki temu nasza szkoła może być bardziej przyjazna dla uczniów słabszych, możemy pokazać, że ważny jest dla nas każdy uczeń i każdy może znaleźć w sobie coś, co może dać innym.


Przygotowaliśmy plan działania oraz podział zadań w ramach tego wyzwania. Wybraliśmy dwóch koordynatorów, których zadaniem było przyjmowanie zgłoszeń. Na zebraniu Rady SU przekazaliśmy informację na temat rozpoczęcia rekrutacji wśród uczniów, którzy chcieliby zostać korepetytorami oraz uczniów, którzy potrzebują wsparcia (tzw. klienci). Samorządy Klasowe miały poinformować swoje klasy o tym działaniu. Zgaszający mieli określić z jakiego przedmiotu i w jakim zakresie mogą pomóc lub pomocy potrzebują. Ważne jest to, że korepetytor nie musi być starszy od klienta. Ważne są umiejętności i wiedza, a nie wiek, czy klasa.


Przedstawicielom Samorządów Klasowych przekazaliśmy informację, że zgłoszenia przyjmujemy drogą elektroniczną, czyli na naszą skrzynkę e-mailową oraz po przez indywidualny (Teamsowy) kontakt z Weroniką (zgłoszenia korepetytorów) i Zosią (zgłoszenia klientów).

W pierwszym tygodniu mieliśmy już pierwszych chętnych.

Poprosiliśmy również nauczycieli o przekazanie informacji na temat korepetycji uczniom, którzy ich zdaniem potrzebowaliby pomocy z określonego przedmiotu i materiału. Dzięki temu stworzyliśmy grupę pięciu par. Trzy spotkania dotyczą matematyki, jedno języka angielskiego i jedno języka polskiego. Koordynatorki dopilnowały by terminy korepetycji pasowały obu stronom. Na pierwszych spotkaniach korepetytorzy i klienci ustalili zasady współpracy i częstotliwość spotkań na platformie Teams. Jak na razie odbywają się one co tydzień. Na zebraniach Rady SU przekazujemy informację na temat tygodniowej liczby korepetycji oraz zachęcamy do informowania klas o tym przedsięwzięciu.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Trudno tu określić stopień zaangażowania ale poinformowaliśmy wszystkich nauczycieli z naszej szkoły, o rozpoczęciu korepetycji koleżeńskich. Informację zwrotną otrzymaliśmy od trzech osób.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Ustalenie dogodnych terminów spotkań uczniów na Teamsie okazało się najtrudniejsze. Koordynatorki opracowały sobie system, który ułatwił im ustawienie spotkań. Poprosiły korepetytorów o wskazanie pasujących im terminów a następnie poinformowały o nich klientów. Dzięki temu każdy mógł wybrać dla siebie taki dzień i godzinę jaka jemu najbardziej pasowała.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Sukcesem jest zorganizowanie w warunkach zdalnego nauczania spotkań uczniów. Mimo tego, że w ciągu dnia spędzają sporo czasu przed monitorami to postanowili poświecić swój czas aby pomóc kolegom i koleżankom. Mamy nadzieję, ze sukces odniosą nasi klienci, którzy podniosą swój poziom wiedzy i umiejętności, w tym co sprawiało im trudność. Na ten efekt musimy jednak trochę poczekać.

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://www.facebook.com/sp2zgora/photos/a.1875821052666445/2855190028062871/

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
22.03.2021 21:28

Drodzy,

Dziękuję bardzo za uzupełnienie relacji o informację nt przedmiotów, z których udzielaliście korepetycji.
Cieszę się, że działacie i że niebawem się zobaczymy - słyszałem o Waszych ciekawych pomysłach.

Pozdrawiam,
Tomasz