Wybory i kwestie formalne
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-03-08 11:34
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Wrzesień październik - przeprowadzenie aktualizacji regulaminu, omówienie harmonogramu, rozpisanie wyborów. Wybory. Podsumowanie wyborów i upublicznienie działań.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
W związku z pandemią i zamknięciem pracujemy nad udoskonaleniem sposobu komunikacji między uczniami a SU. Zależy nam na usprawnieniu komunikacji, zwiększeniu decyzyjności uczniów w modyfikacji spraw wymagających uwagi. Mamy pomysł na wdrożenie i stworzenie specjalnego kanału, w którym będzie można poprosić o pomoc dorosłych, kolegów, edukacja rówieśnicza i pomoc przy kontaktach z nauczycielami.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Mamy kilku ekspertów na terenie szkoły, dzielnicy związanych z Warszawą, varsavianami, gwarą warszawską itp. Zamierzamy stworzyć możliwość i spotkać się na takich zajęciach z uczniami z Polski (innego miasta) by wysłuchać i jednocześnie zaprezentować naszą okolicę i jej atrakcje oraz sami skorzystać na takiej możliwości.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Zamierzamy zacząć od zmiany jednego, dwóch pomieszczeń klasowych we współpracy z nauczycielami. Złamać schematy, zaproponować inne wyposażenie oraz wybrać przestrzeń wspólną do zaaranżowania na potrzeby lepszego wypoczynku po powrocie do szkoły. Zamierzamy stworzyć projekty, zaproponować wychowawcom i dyrekcji zmiany i postarać się je wdrożyć chociaż częściowo.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Ponieważ wsparcie i edukację rówieśniczą robimy w innym punkcie, w tej części zamierzamy skupić się na tym, czy uczniowie rozumieją jak i za co są oceniani. Chcemy także zwiększyć ich udział we współtworzeniu WSO i przekazywaniu oraz pilnowaniu przyjętych zasad podczas nauki. Chcemy wykorzystać ankiety i inne narzędzia badawcze, zamierzamy zaprosić do współpracy Radę Rodziców.
Agnieszka Kowalska
Mentor
Informacja zwrotna
08.03.2021 11:34
0
- plan działania to podstawa każdego przedsięwzięcia, nawet jeśli lubimy działać spontanicznie. Plan działania to nie sztywna rama za którą nie da się wyjść:) to punkt wyjścia dla naszych działań. Dlatego cieszę się, że w końcu mogłam go przeczytać.
- każdy obszar i wyzwanie wybrany.
- opis działań jest ze wskazaniem dlaczego, po co i nawet doczytałam się tego na jaką potrzebę odpowiada.
- najbardziej przykuło moją uwagę wyzwanie dot. spotkań z ekspertami, jeśli skorzysta się ze wsparcia ekspertów z innych miast (co widzę, że jest w planie), działanie może nabrać waloru podróży online oraz wesprzeć lekcje geografii, polskiego i historii :)
Brak i proszę o poprawę:
- brakuję mi dat przy wyzwaniach, które są nie zbędę (proszę uzupełnijcie je).
- zastanawiam się czy działanie dotyczące stałego kontaktu SU z uczniami nie powinno mieć szerszego zakresu. Potrzeba przez was wskazana jest super i napewno potrzeba, zastanówcie się czy można tak jeszcze dodać inne zastosowanie, aby był to kanał do szerokiej komunikacji.
Za chwile biorę się do czytania waszych relacji, długo czekały bo czekałam na PD. Czuję, że działania nabiorą tempa. Trzymam kciuki za sukcesu w działaniu i czekam z ciekawością na relację :)
Pozdrawiam
Mentorka Aga