Powołanie Rzecznika Praw Ucznia
-
WYBITNA RELACJA
Wybory i kwestie formalne: "5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje, procedura zgłoszenia złamania praw ucznia)."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-03-31 12:47
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Umownie funkcję Rzecznika Praw Ucznia pełniła Pani Pedagog, do której uczniowie zwracali się ze swoimi problemami. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom koleżanek i kolegów podjęłyśmy działania, aby ta funkcja była formalnie pełniona.
W ramach realizacji wyzwania:
- zredagowałyśmy pismo do Pani Dyrektor z prośbą o oficjalne powołanie Pani Pedagog na Rzecznika Praw Ucznia;
- zorganizowałyśmy spotkanie Uczniowskiej Rady Szkolnej, grupy projektowej z Panią Dyrektor i Panią Pedagog;
- poinformowałyśmy uczniów o powołaniu Pani Pedagog na stanowisko Rzecznika Praw Ucznia;
- zorganizowałyśmy spotkanie Pani Pedagog – Rzecznika Praw Ucznia z zainteresowanymi uczniami.
Przed rozpoczęciem realizacji działania opiekunowie Uczniowskiej Rady Szkolnej przeprowadzili wstępną rozmowę z Panią Pedagog na temat planowanego powołania jej na stanowisko Rzecznika Praw Ucznia w naszej szkole. Następnie przystąpiłyśmy do realizacji wyzwania. Zredagowałyśmy pismo do Pani Dyrektor z porśbą o powołanie Pani Pedagog na to stanowisko. Pani Dyrektor pozytywnie rozpatrzyła nasze pismo i w dniu 1 marca mianowała Panią Pedagog Rzecznikiem Praw Ucznia. Powołanie miało miejsce na platformie Teams w obecności grupy projektowej i Uczniowskiej Rady Szkolnej. Wspólnie ustaliliśmy termin spotkania Rzecznika Praw Ucznia z zainteresowanymi uczniami naszej szkoły. Na stronie internetowej szkoły umieściliśmy zaproszenie na spotkanie. W dniu 2 marca odbyło się pierwsze zebranie, w trakcie którego ustalono formę kontaktu oraz godziny pracy Rzecznika. Pani Rzecznik obiecała, że osobiście poinformuje najmłodszych uczniów naszej szkoły o pełnionej przez siebie funkcji, a my zaproponowałyśmy opracowanie materiałów na stronę internetową szkoły na temat Rzecznika Praw Ucznia, aby informacja dotarła także do Rodziców uczniów.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
W realizację wyzwania zaangażowane były następujące osoby:
- Pani Dyrektor;
- Pani Pedagog;
- Opiekunowie Uczniowskiej Rady Szkolnej;
- Uczniowska Rada Szkolna;
- Wolontariusze;
- zainteresowani uczniowie.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
W związku z dużą ilością pracy przed zakończeniem pierwszego okresu i innymi obowiązkami, np. konsultacje klas ósmych w szkole, próbne egzaminy ósmoklasisty, spotkania przed bierzmowaniem nieznacznie opóźnił nam się termin realizacji.Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Za największy sukces uważamy oficjalne powołanie Pani Pedagog na Rzecznika Praw Ucznia. Pani Pedagog jest pracownikiem z wieloletnim stażem pedagogicznym, dbającym o dobro każdego ucznia. Jest otwarta, serdeczna, życzliwa, cieszy się szacunkiem, zaufaniem i dlatego w naszym przekonaniu będzie dobrym Rzecznikiem.
Niewątpliwym sukcesem jest fakt, że tak szybko udało nam się ustalić formy i godziny kontaktu – w każdy wtorek w godz. 15.00 – 15.30 Pani Rzecznik będzie dostępna na platformie Teams (po powrocie do szkoły spotkania będą odbywały się w jej gabinecie). Oczywiście w sytuacjach trudnych, niecierpiących zwłoki osoby zainteresowane mogą do niej zadzwonić w każdej chwili przez platformę Teams.
Za sukces uważamy również pozytywną reakcję Pani Dyrektor na podjętą przez nas inicjatywę. Taka postawa dyrekcji motywuje nas do dalszych działań i utwierdza w przekonaniu, że pomysły uczniów naszej szkoły są możliwe do realizacji.