Szkolne spotkanie z panią psycholog

  • WYBITNA RELACJA

Działania uczniów i uczennic: "4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji."

Dodano: 01.03.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Po ustaleniu terminu spotkania z panią psycholog przeszliśmy do ustalania o czym chcielibyśmy porozmawiać. Grupa projektowa miała za zadanie prowadzić wywiad, natomiast już wcześniej uczniowie wszystkich klas IV-VII (w naszej szkole nie ma klas VIII) wiedzieli o spotkaniu i mogli podesłać swoje pytania wcześniej lub zadać je dopiero na spotkaniu na żywo. Po rozdzieleniu ról co do przywitania i zadawania pytań, ustaliliśmy kto będzie nagrywał owe spotkanie, ponieważ mimo, iż odbywało się ono na żywo i dostęp do niego mieli wszyscy uczniowie klas starszych to zdawaliśmy sobie sprawę, że część z nich niezależnie od siebie, nie będzie mogła w owym spotkaniu brać udziału (link do spotkania został później udostępniony każdej z klas). Pierwsza część spotkania to pytania zadawane przez grupę projektową (pochodzące od nich lub nadesłane wcześniej przez uczniów). Druga część spotkania była czasem na spontaniczne pytania chętnych uczniów. Mogli je zadawać głosowo lub na czacie spotkania. Na każde pytanie pani psycholog udzieliła odpowiedzi. Łącznie z pytaniem o to ile ma lat oraz czy to prawda, że hoduje pająki! Co do kwestii organizacyjnej - spotkanie zostało udostępnione w kalendarzy na platformie MS TEAMS. Chętni uczniowie mogli dołączać sami, co więcej część nauczycieli zrezygnowała ze swojej lekcji, by umożliwić uczniom udział w tym wydarzeniu. Podczas dyskusji z uczniami, wychowawcy wszystkich klas starszych mieli możliwość podpytać uczniów o tematykę spotkania, którą najchętniej chcieliby omówić. Okazało się, że tematem nr 1 jest edukacja zdalna i jej konsekwencje oraz jak sobie radzić w trudniejszych momentach. Dlatego też sporą część naszego spotkania zajęły właśnie pytania w tym temacie. Po spotkaniu okazało się, że było ono na tyle atrakcyjne dla uczniów (i nauczycieli), że planujemy wprowadzenie tego typu wydarzeń / webinariów na żywo częściej, jako stały element dbałości o bezpieczeństwo i higienę pracy, a także jako element rozrywkowy.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację zaangażowane były właściwie wszystkie klasy starsze, które miały możliwość podsunięcia nam pomysłów co do tematyki pytań, a także zadawanie własnych w trakcie spotkania i przed nim.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najbardziej obawialiśmy się jakości naszych połączeń internetowych i faktycznie czasami zacinało nam spotkanie i pani psycholog musiała niektóre rzeczy powtarzać, ale generalnie wypadło bardzo dobrze :)

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Przede wszystkim ogromne zainteresowanie - w spotkaniu na żywo uczestniczyły 102 osoby. Kolejna rzecz to pochlebne opinie po spotkaniu, sugerujące, że warto byłoby powtórzyć podobne wydarzenie.

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://youtu.be/V9hKE7CzqyA

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
05.03.2021 14:38

Droga grupo!

Dziękuje bardzo za Waszą relację i za przeprowadzoną inicjatywę, mam absolutne przekonanie, że zakończyliście ją sukcesem!

W sposób szczególny chciałbym pokreślić włączający aspekt Waszego działania, bo zgromadziliście ponad 100 uczniów, którzy uczestniczyli w spotkaniu na żywo. W dodatku byliście również samorządem słuchającym, bo zebraliście pytania do gościa wśród całej społeczności szkolnej. Bardzo się cieszę, że nagraliście spotkanie i udostępniliście wszystkim klasom, dzięki czemu więcej osób mogło z niego skorzystać ( ja również :D ).

Pisaliście o trudnościach technicznych i niestety na część, a nawet większość z nich trudno cokolwiek poradzić. Chylę czoła, że mimo obaw podjęliście się organizacji webinarium i doskonale poradziliście sobie z wyzwaniami komunikacji zdalnej. Jedyne co, to myślę, że warto pozbyć się z nagrania fragmentów, gdzie doświadczaliście trudności technicznych. Nie chodzi o tuszowanie, ale znaczenie zwiększa to komfort odsłuchu, dla osób, które nie uczestniczyły na żywo, a wydaje mi się, że nie wymaga to bardzo dużo wysiłku.

Najlepszym dowodem na to iż odnieśliście sukces, jest pozytywny odbiór wśród uczniów, ale również nauczycieli i pozytywny impuls do organizowania kolejnych tego typu spotkań, o czym sami napisaliście. Trzymam kciuki za kolejne tego typu spotkania, bo głęboko wierzę, jest to jeden ze sposobów niwelowania negatywnych skutków pandemicznego zamknięcia. Dziękuję bardzo za Waszą inicjatywę!

Pozdrawiam,
Tomasz