Szkolny e-mail i Instagram
Komunikacja i media: "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-07 13:50
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
- Zapytanie się Panią Dyrektor o pozwolenie na stworzenie szkolnego Instagrama i e-maila.
- Otrzymanie zgody na założenie szkolnego e-maila i Instagrama.
- Omówienie zasad prowadzenia Instagrama i e-maila przez władze SU.
- Powiadomienie wszystkich klas osobno podczas ich lekcji.
Wybraliśmy Instagram, dlatego że większość młodych ludzi w tych czasach korzysta z Instagrama niż z np. Facebooka. E-mail wybraliśmy natomiast ze względu jakby ktoś nie posiadał Instagrama to i tak mógł się z nami skontaktować przez nawet sam e-mail rodzica/opiekuna. Na wiadomości nie odpowiadamy z reguły bezpośrednio do ucznia lecz pomysł ucznia omawiamy i jeżeli jest on możliwy i ciekawy to bez zawahania wtoczymy go w życie.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Samorząd uczniowski i Pani zajmująca się nim (nasza Pani Opiekun)
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Wyznaczenie odpowiednich osób z odpowiednimi kompetencjami do kontroli nad e-mailem i Instagramem.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Dotarcie do większej ilości osób oraz zapewnienie lepszego kontaktu uczniów z samorządem.
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
07.06.2021 13:50
0
Bardzo doceniam przyjętą przez Was argumentację, która stała za wyborem nowego środka komunikacji opartego na Instagramie i Mailu. W komunikacji bardzo ważne jest to, aby informacje mogły przebiegać różnymi kanałami - tak jak napisaliście, nie wszyscy korzystają z Instagrama! Myślę, że warto pomyśleć również nad możliwością anonimowych wiadomości. W świcie wirtualnym taką opcję umożliwia np. aplikacja Tellonym, a w trybie stacjonarnym stara dobra skrzynka pomysłów. To kierunki w jakich, możecie w dalszej perspektywie rozwijać komunikację na linii SU Uczniowie
W komunikacji niezwykle istotnym elementem jest informacja zwrotna. Nie musi być ona bezpośrednio skierowana do nadawcy (chociaż jeśli jest taka możliwość, to warto o to zadbać), ale koniecznie pamiętajcie, żeby w jakiś sposób odnieść się do pomysłów, które zbieracie. Jeśli decydujecie, że nie bierzecie jakiegoś pomysły do realizacji, to napiszcie dlaczego. W przeciwnym razie pomysłodawca pozostanie z niczym, a raczej z poczuciem zignorowania, może niesprawiedliwości itp. to jest bardzo demotywujące.
Warto też informować uczniów, że takie i takie pomysły do Was spłynęły. To z jednej strony może zachęcić kolejne osoby do składania swoich propozycji, a z drugiej może ograniczyć powtarzanie się inicjatyw oraz integrować uczniów o podobnych potrzebach.
Pamiętajcie proszę o odpowiadaniu na komunikaty uczniów - Zawsze! Korzystacie z mediów społecznościowych, jak się czujecie, kiedy wrzucony przez Was post, albo zdjęcie przez nikogo nie jest komentowany, albo nikt nawet kciuka w górę nie postawi. Macie nowe narzędzie komunikacji, życzę żeby dobrze Wam służyło w rozwoju Waszej samorządności uczniowskiej.
Pozdrawiam,
Tomasz