Pomoc dla uczniów

Uczenie się i nauczanie: "4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego)."

Dodano: 25.02.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Na początek zastanowiliśmy się nad formą, aby brzmiało zachęcająco. Następnie wysłaliśmy informacje dla uczniów i wrzuciliśmy ją na stronę naszej szkoły. Otrzymaliśmy zgłoszenia korepetytorów : 5 osób z matematyki, 4 osoby z języka polskiego, 8 z języka angielskiego i niemieckiego, 2 osoby z chemii i 4 osoby z fizyki oraz 5 osób do pomocy uczniom klas czwartych - bez oznaczenia przedmiotu. Uczniów objętych pomocą obecnie jest 15 ( nadal wpływają pojedyncze prośby). Zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowo - wieczornych i trwają nie dłużej niż 45 minut. Spotkania są prowadzone za pomocą TEAMSA . Do tej pory odbyło się 5 spotkań z języka angielskiego, 3 z jęz. niemieckiego, 8 z matematyki, 3 z języka polskiego i po 3 z chemii i fizyki. Dwoje korepetytorów było na zajęciach godziny wychowawczej w klasach czwartych i piątych z propozycją pomocy w nauce. Z taikiej pomocy skorzystało 3 uczniów klas 4-5.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Zaangażowane oprócz nas były panie z biblioteki, które umieściły informacje na stronie szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniejsze było sformułowanie tekstu, aby był on zachęcający i uczniowie nie wstydzili się prosić o pomoc.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Udało się nam pomóc innym uczniom, którzy gorzej radzą sobie w nauce. Uczniowie poprawili oceny z kartkówek i sprawdzianów oraz sami zgłosili się do odpowiedzi ustnej.. Dodatkowo mieliśmy możliwość kontaktu z innymi uczniami, mogliśmy poznać ich problemy. Czas poświęcony nauce przyniósł oczekiwane efekty, pokazaliśmy, że nauka wspólna może być również dobrze spędzonym czasem, nie koniecznie musi kojarzyć się z przymusem i wywoływać niechęć. Zauważyliśmy większe zainteresowanie książkami w formie e-booków, co dodatkowo ucieszyło nas i Panie bibliotekarki. Dzięki zachęcie uczniowie przystąpili do konkursów literacko - plastycznych, których efekty pokazaliśmy drukując książeczkę z bajkami uczniów naszej szkoły.

Linki związane z realizacją wyzwania:
http://sp4.grajewo.com/pomoc-uczniowska/

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
23.03.2021 11:52

Drodzy,

Dziękuję za uzupełnienie szczegółów odnośnie przeprowadzonych zajęć. Bardzo budujący i imponujący jest fakt, że znaleźliście tylu chętnych do udzielania korepetycji z tak wielu przedmiotów! Myślę, że to bardzo dobrze świadczy o włączającym obliczu Waszego samorządu uczniowskiego.

Dziękuję za Waszą pracę i życzę kolejnych sukcesów w dalszym rozwoju Waszej samorządności.

Pozdrawiam,
Tomasz