Nowy uczniowski środek przekazu - szkolny kanał YuoTube.

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 21.02.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Przygotowanie do realizacji zadania rozpoczęliśmy na początku października 2020 r. Czteroosobowy zespół projektowy sprawdził, czy jest zapotrzebowanie na nowy uczniowski środek przekazu. W tym czasie uczyliśmy się stacjonarnie, więc przeprowadzenie diagnozy nie było trudne. Odbyło się ona w formie wywiadu z nauczycielami, dyrektorem szkoły. Wśród uczniów przeprowadzono rozmowy. Poproszono również wychowawców, aby podjęli rozmowy na ten temat na lekcjach wychowawczych. Zebrano wnioski i sugestie. Mamy szkolną stronę internetową, szkolnego FB. Jakiś czas temu został założony kanał YouTube, ale wykorzystywany był do komunikacji w bardzo niewielkim zakresie. Postanowiliśmy podjąć próbę jego reaktywacji. Przygotowaliśmy plan pracy. Przeanalizowaliśmy, czy wszyscy uczniowie będą mieli dostęp do publikowanych przez SU treści, czy wszyscy będą mogli zgłosić się do SU z inicjatywą. Opracowano sposób promocji nowego środka komunikacji wśród uczniów naszej szkoły. Przeprowadzono debatę/rozmowę wśród przedstawicieli klas na temat sposobu funkcjonowania nowego środka przekazu informacji. Odbyło się spotkanie z dyrektorem szkoły na temat reaktywacji kanału YouTube. Zdecydowano, że relacje/filmy będą miały głównie formę wywiadów (np. wywiad z przewodniczącą SU, dyrektorem, bibliotekarzem, Mikołajem itp.). Ustalono, że umieszczane będą tam również nagrania uroczystości okolicznościowych przygotowane przez poszczególne klasy (losowanie odbyło się we wrześniu 2020r.) w ramach konkursu na SUPER KLASĘ, którego koordynatorem jest SU. Omówiono zasady pracy redaktora, spikera, dziennikarza. Wspólnie obejrzano prezentacje instruktażowe m.in. dotyczące montowania filmów. Wybrano osobę, która będzie wykonywała czynności redaktora oraz operatora kamery. Omówiono warunki techniczne montowania filmów. Przyjęto od uczniów wniosek dotyczący zakupu statywu oraz programu do obróbki filmów. Podczas realizacji ww. zadania spotykano się podczas wideokonferencji lub na terenie szkoły w ilości maksymalnie 5 osób. Nagrano kilka filmów. Nie wszystkie są jeszcze doskonałe, ale każdy kolejny jest coraz lepszy. Wkrótce ukażą się kolejne: walentynki w bibliotece (wywiad z nauczycielem biblioteki) oraz podsumowanie pierwszego półrocza (przedstawienie wyników nauczania, zachowania, konkursów  za I półrocze przez przewodniczącą SU, bibliotekarza oraz dyrektora szkoły). Jesteśmy zadowoleni z naszej pracy i wierzymy, że nowy kanał YouTube, wspólne dzieło naszych uczniów,  posłuży szkole na długie lata.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Samorząd Uczniowski z opiekunami, dyrektor szkoły, nauczyciel informatyki, przedstawiciele klas.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Właściwie realizacja zadania nie sprawiła większych problemów. Natomiast przygotowanie materiału, nagranie i „obróbka” filmu to bardzo czasochłonne działanie. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Dzięki dodatkowemu środkowi przekazu, uczniowie mają wiedzę, jakie działania podejmuje SU, mogą je komentować, zgłaszać swoje uwagi, pomysły. Uważamy, że jest ważne, szczególnie teraz, kiedy kontakt jest ograniczony ze względu na zdalne nauczanie. Jesteśmy zadowoleni, że pomimo utrudnionej komunikacji bezpośredniej uczniowie szkoły chętnie włączają się w różnorodne zadania organizowane przez SU.

Link do strony szkoły, do kanału YouTube (dwa filmy są w trakcie przygotowania): https://www.youtube.com/channel/UCSo9-fKShoIbzNFdatYF5ZA?


Podobało Ci się

Komentarze

02.06.2021 11:42

Pani Wioleto!
Cała społeczność została poinformowana o wznowieniu nowego kanału poprzez wychowawców, przewodniczących klas, a także wiadomości rozeszły się "poprzez pocztę pantoflową. Dziś już każdy uczeń wie i zagląda na nasz kanał YouTube.
Pozdrawiamy. Zespół projektowy.