Jak na mnie wpływa zdalne nauczanie - kwestionariusz

  • WYBITNA RELACJA

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 20.02.2021

1

Galeria zdjęć

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Przez nużące nas już zdalne nauczanie chcieliśmy poznać opinię o samopoczuciu i potrzebach naszych koleżanek i kolegów w tak trudnym i nietypowym czasie.

Postanowiliśmy wysłać drogą elektroniczną kwestionariusz do wszystkich uczniów klas 4-8. Uczniowie klas 1-3 już w tym czasie uczyli się stacjonarnie.

Układając pytania skorzystaliśmy z pytań zamieszczonych na platformie, zmieniając je jednak wg potrzeb naszej szkoły.

Pytania zamieściliśmy na Forms i wysłaliśmy uczniom przez Teams.

Wyniki nas trochę zaskoczyły. Okazało się, że:

- Samopoczucie uczniów w czasie trwania pandemii jest dobre a zdecydowana większość ankietowanych nie ma zastrzeżeń co do sposobów i form prowadzenia lekcji.

- W opinii uczniów największym problemem w okresie zdalnego nauczania jest ich brak motywacji do nauki oraz liczne rozpraszacze, które znajdują się w domu a przez które nie potrafią się skoncentrować na nauce.

- Do technicznych problemów, które wymieniają najczęściej uczniowie jest słaby Internet, przez co nie zawsze wyraźnie słychać nauczycieli i rówieśników.

- Uczniowie wolą zajęcia stacjonarne w szkole niż zdalne z domów.

Następnie zebraliśmy podsumowaliśmy wyniki, które zostały przedstawione Radzie Pedagogicznej.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

Prezydium SU

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Podsumowanie opinii badanych oraz zachęcenie rówieśników do wypełnienia kwestionariusza

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Sukcesem dla nas było ukazanie Radzie Pedagogicznej, że czasami warto w procesie nauczania posłuchać stronę najbardziej zainteresowaną - samych nauczanych. Po diagnozie, stworzyliśmy grupę na platformie Teams, gdzie uczniowie śmiało mogą pisać o jakichkolwiek problemach. Daliśmy im również możliwość pisania do nas na czacie prywatnym, jeśli ktoś boi się wyśmiania bądź po prostu się wstydzi.

Inne pliki związane z realizacją wyzwania

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
15.06.2021 15:17

Dziękuję za uzupełnienie wyzwania,

Bardzo się cieszę, że jedną z inicjatyw, którą zdecydowaliście się podjąć na podstawie wyników diagnozy jest projekt SOS pomoc, który w dodatku zrealizowaliście! O to właśnie chodzi w tym wyzwaniu, pytanie to jedno, ale działanie to drugie równie istotne, bez którego diagnoza traci swoją moc. No bo co z tego, że zapytacie kogoś o zdanie, skoro nie weźmiecie go pod uwagę? To może przynieść nawet odwrotny skutek.

W tym roku sytuacja była wyjątkową i utrudniała zwyczajne funkcjonowanie samorządu, ale także uczniów. Dlatego tym bardziej podoba mi się inicjatywa SOS pomoc, która wychodzi na przeciw najgłębszym potrzebom uczniów .

Bardzo Was zachęcam, żebyście spróbowali pytać uczniów o ich potrzeby i zainteresowania każdego roku (one mogą się przecież zmieniać, poza tym dochodzą nowi uczniowie) i na tej podstawie planowali swoje działania w ramach samorządu. Mam nadzieję, że tegoroczne badanie i jego efekty będą dla Was najlepszą zachętą na przyszłość.

Dziękuję bardzo, za Wasze zaangażowanie i przygotowanie profesjonalnej ankiety, która pozwoliła na zebranie masy niezwykle cennych informacji. Możecie śmiało podzielić się nimi z nauczycielami, też będzie dla nich ciekawe. Cieszę się, również że, wynikiem badania było podjęcie działania odpowiadającego na potrzebę wsparcia dla uczniów, w trudnym dla nich czasie - wsparcia koleżeńskiego jakże ważnego. Dzięki!

Pozdrawiam,
Tomasz