Jak na mnie wpływa zdalne nauczanie - kwestionariusz
-
WYBITNA RELACJA
Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-15 15:17
Galeria zdjęć
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Przez nużące nas już zdalne nauczanie chcieliśmy poznać opinię o samopoczuciu i potrzebach naszych koleżanek i kolegów w tak trudnym i nietypowym czasie.
Postanowiliśmy wysłać drogą elektroniczną kwestionariusz do wszystkich uczniów klas 4-8. Uczniowie klas 1-3 już w tym czasie uczyli się stacjonarnie.
Układając pytania skorzystaliśmy z pytań zamieszczonych na platformie, zmieniając je jednak wg potrzeb naszej szkoły.
Pytania zamieściliśmy na Forms i wysłaliśmy uczniom przez Teams.
Wyniki nas trochę zaskoczyły. Okazało się, że:
- Samopoczucie uczniów w czasie trwania pandemii jest dobre a zdecydowana większość ankietowanych nie ma zastrzeżeń co do sposobów i form prowadzenia lekcji.
- W opinii uczniów największym problemem w okresie zdalnego nauczania jest ich brak motywacji do nauki oraz liczne rozpraszacze, które znajdują się w domu a przez które nie potrafią się skoncentrować na nauce.
- Do technicznych problemów, które wymieniają najczęściej uczniowie jest słaby Internet, przez co nie zawsze wyraźnie słychać nauczycieli i rówieśników.
- Uczniowie wolą zajęcia stacjonarne w szkole niż zdalne z domów.
Następnie zebraliśmy podsumowaliśmy wyniki, które zostały przedstawione Radzie Pedagogicznej.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Prezydium SU
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Podsumowanie opinii badanych oraz zachęcenie rówieśników do wypełnienia kwestionariusza
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Sukcesem dla nas było ukazanie Radzie Pedagogicznej, że czasami warto w procesie nauczania posłuchać stronę najbardziej zainteresowaną - samych nauczanych. Po diagnozie, stworzyliśmy grupę na platformie Teams, gdzie uczniowie śmiało mogą pisać o jakichkolwiek problemach. Daliśmy im również możliwość pisania do nas na czacie prywatnym, jeśli ktoś boi się wyśmiania bądź po prostu się wstydzi.
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
15.06.2021 15:17
0
Bardzo się cieszę, że jedną z inicjatyw, którą zdecydowaliście się podjąć na podstawie wyników diagnozy jest projekt SOS pomoc, który w dodatku zrealizowaliście! O to właśnie chodzi w tym wyzwaniu, pytanie to jedno, ale działanie to drugie równie istotne, bez którego diagnoza traci swoją moc. No bo co z tego, że zapytacie kogoś o zdanie, skoro nie weźmiecie go pod uwagę? To może przynieść nawet odwrotny skutek.
W tym roku sytuacja była wyjątkową i utrudniała zwyczajne funkcjonowanie samorządu, ale także uczniów. Dlatego tym bardziej podoba mi się inicjatywa SOS pomoc, która wychodzi na przeciw najgłębszym potrzebom uczniów .
Bardzo Was zachęcam, żebyście spróbowali pytać uczniów o ich potrzeby i zainteresowania każdego roku (one mogą się przecież zmieniać, poza tym dochodzą nowi uczniowie) i na tej podstawie planowali swoje działania w ramach samorządu. Mam nadzieję, że tegoroczne badanie i jego efekty będą dla Was najlepszą zachętą na przyszłość.
Dziękuję bardzo, za Wasze zaangażowanie i przygotowanie profesjonalnej ankiety, która pozwoliła na zebranie masy niezwykle cennych informacji. Możecie śmiało podzielić się nimi z nauczycielami, też będzie dla nich ciekawe. Cieszę się, również że, wynikiem badania było podjęcie działania odpowiadającego na potrzebę wsparcia dla uczniów, w trudnym dla nich czasie - wsparcia koleżeńskiego jakże ważnego. Dzięki!
Pozdrawiam,
Tomasz