Plan działania Samorządu Uczniowskiego z Technikum Organizacji i Zarządzania w Zespole Szkół nr 8 i. Stanisława Staszica w Szczecinie

  • WYBITNA RELACJA

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 18.02.2021

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wybory Prezydium Samorządu Uczniowskiego (offline + online) w wersji hybrydowej

Termin wykonania: 30 września 2020 r, - przeprowadzone.




Napisanie nowego Regulaminu Samorządu Uczniowskiego.

Termin wykonania: Grudzień 2020r. - grudzień 2020r.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Tworzymy nowy (modernizujemy stary) uczniowski przekaz informacji w naszej szkole.


1. Otworzenie szkolnego Tellonym dla anonimowych zapytań uczniów i działania z tym związane tj. napisanie regulaminu używania aplikacji, wyznaczenie ekipy adminów, ekipy odpowiadającej na zapytania, stworzenie poradnika używania Tellonym dla nauczycieli (korki dla nauczycieli) i uczniów, którzy nie znają aplikacji, stworzenie inforgafik.

Wszystkie działania w formie on-line.


Termin wykonania do stycznia 2021r




Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Przeprowadzimy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży...Wnioski przekładamy na konkretne działania....


1.     Zorganizowanie turnieju gier w CS&GO, LOLa (lub Minecraft) – wersja online


Termin wykonania do marca 2021r.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich.


1. Stworzenie #Zielonego EKO TOIZ, czyli “zielonego kącika ciszy” – miejsca wypoczynku i relaksu dla uczniów z dużą ilością roślin oraz kanapami do siedzenia. Stworzenie projektu w wersji on-line i realizacja w momencie powrotu do szkoły.


2. Modernizacja stołówki szkolnej, a w szczególności zwiększenie ilości stołów i krzeseł. Stołówka prowadzona jest przez inną szkołę w ramach warsztatów z przedmiotów zawodowych (praktycznych) - będziemy prowadzić rozmowy o potrzebach naszych uczniów i nauczycieli. Może uda nam się wspólnie wypracować pomysł na zdobycie środków finansowych na modernizację.

Realizacja w wersji on-line - ankieta badająca potrzeby osób korzystających ze stołówki szkolnej i korespondencja mailowa ze szkołą prowadzącą warsztaty. Wypracowanie listy potrzeb i zmian w wyglądzie stołówki (wizualizacja). Ocena możliwości realizacji zmian. Stworzenie kosztorysu. Pisma do ewentualnego sponsora i ocena możliwości finansowania przedsięwzięcia.


Termin wykonania do marca 2021r.


Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Organizujemy dyskusje klasowe o tym, co nas motywuje do nauki.

  1. Dyskusje podczas godzin wychowawczych lub podczas lekcji WF w ramach zajęć z Edukacji Zdrowotnej (wypracowanie wniosków klasowych).


  1. Dyskusje trójek klasowych z Prezydium SU –  wypracowanie rekomendacji dla szkoły.


Termin wykonania do kwietnia 2021r


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
25.02.2021 12:18

Droga Grupo,

Przepraszam ale dopiero teraz usiadłem do Waszej relacji.

Tak jak wcześniej mówiłem, dziwie się, że jest to dopiero pierwsza inicjatywa uczniów polegająca na organizacji turnieju online, o której mam okazję czytać. Biorąc pod uwagę liczebność Waszej grupy spodziewałem się imprezy z dużym rozmachem…ale nie aż takim.

Zacznę jednak od tego co z perspektywy budowania samorządności uczniowskiej wydaje mi się najważniejsze:

Po pierwsze ankieta w co uczniowie chcieliby zagrać, czyli samorząd słuchający. Dzięki temu mogliście zobaczyć, że jest też wielu chętnych na turniej w LOLa, a także inne gry, tak więc jeśli zebraliby się chętni do organizacji, to w zasadzie nie widzę przeszkód, żeby zrobić kolejny duży event jak w przypadku LOLa, albo mniejszy w przypadku szachów. Po drugie ankieta była też formą podjęcia decyzji, czyli budowaniem poczucia sprawczości – takie 2w1 słuchanie i decydowanie, wspaniale!

Kolejnym cennym elementem Waszej inicjatywy, było zaproszenie chętnych spoza grupy projektowej i reprezentantów samorządu. Dzięki temu pokazaliście oblicze samorządu włączającego, czyli kolejną wartość, o którą walczymy. Jeśli dobrze liczę, do turnieju zgłosiło się 50 graczy! Oprócz tego grupę poświęconą rozgrywkom śledzi ponad 100 osób, a relacje z meczów po 80… Niesamowite. Natomiast najbardziej cieszy mnie to, że to Wy czujecie zadowolenie i satysfakcję z działania i zaangażowania tak dużej liczby osób!

Jestem bardzo ciekawy efektu integracyjnego. Bo tak jak rozmawialiśmy na spotkaniu, teoretycznie taki turniej powinien być okazją do spotkania się ludzi, którzy wcześniej nie widzieli o sobie, że np. grają ( każdy grał osobno w sowim domu ). Natomiast zastanawiam się, czy w praktyce taka integracja działa – dajcie proszę znać. Napisaliście, że planujecie wyjść na szczebel międzyszkolny, więc chyba tak, ale to najwyżej dopytam na kolejnym spotkaniu.

Wspomniałem o planowaniu i o nim też chciałbym kilka zdań. Uważam, że jest to bardzo mocna strona Waszej grupy i tego jak działacie tzn. według określonego planu i z podziałem obowiązków. Myślę, że jest to funkcjonowanie, którym mogłyby się inspirować nie tylko inne zespoły uczniowskie, ale wiele profesjonalnych grup projektowych.

Z planowaniem łączą się również kwestie formalne, o które również zadbaliście. Chciałbym zwrócić uwagę na pismo do producenta gry o zgodę na przeprowadzenie turnieju. Wydawało mi się, że w takiej sytuacji nie jest ono konieczne, tym samym zaimponowaliście mi Waszą ostrożnością i rzetelnością. Bardzo się cieszę, że dostaliście odpowiedź. Nie spodziewałem się odmowy, a raczej braku odzewu na pytanie, dlatego radują mnie słowa od Pana Jacoba.

Przy okazji dziękuję za masę linków i fotografii. Z chęcią zobaczyłbym transmisję z któregoś meczu, albo skróty z najciekawszych zagrywek.

Zapomniałbym o promocji, która jest kolejną mocną stroną Waszego działania. Myślę, że właśnie dzięki temu, tzn. aktywności na mediach społecznościowych i transmisjach ( wraz z komentarzem), zdołaliście zaangażować i zainteresować tak wielu uczniów.

Patrzę na Wasz plan i widzę, że w marcu mogę spodziewać się kolejnej historii. Tym razem z prac nad przeorganizowaniem przestrzeni. Już nie mogę się doczekać. Może do tego czasu umówimy się na nasze drugie spotkanie?

Pozdrawiam,
Tomasz