Plan działania Samorządu Uczniowskiego z Technikum Organizacji i Zarządzania w Zespole Szkół nr 8 i. Stanisława Staszica w Szczecinie
-
WYBITNA RELACJA
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-02-25 12:18
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Wybory Prezydium Samorządu Uczniowskiego (offline + online) w wersji hybrydowej
Termin wykonania: 30 września 2020 r, - przeprowadzone.
Napisanie nowego Regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
Termin wykonania: Grudzień 2020r. - grudzień 2020r.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Tworzymy nowy (modernizujemy stary) uczniowski przekaz informacji w naszej szkole.
1. Otworzenie szkolnego Tellonym dla anonimowych zapytań uczniów i działania z tym związane tj. napisanie regulaminu używania aplikacji, wyznaczenie ekipy adminów, ekipy odpowiadającej na zapytania, stworzenie poradnika używania Tellonym dla nauczycieli (korki dla nauczycieli) i uczniów, którzy nie znają aplikacji, stworzenie inforgafik.
Wszystkie działania w formie on-line.
Termin wykonania do stycznia 2021r
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Przeprowadzimy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży...Wnioski przekładamy na konkretne działania....
1. Zorganizowanie turnieju gier w CS&GO, LOLa (lub Minecraft) – wersja online
Termin wykonania do marca 2021r.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich.
1. Stworzenie #Zielonego EKO TOIZ, czyli “zielonego kącika ciszy” – miejsca wypoczynku i relaksu dla uczniów z dużą ilością roślin oraz kanapami do siedzenia. Stworzenie projektu w wersji on-line i realizacja w momencie powrotu do szkoły.
2. Modernizacja stołówki szkolnej, a w szczególności zwiększenie ilości stołów i krzeseł. Stołówka prowadzona jest przez inną szkołę w ramach warsztatów z przedmiotów zawodowych (praktycznych) - będziemy prowadzić rozmowy o potrzebach naszych uczniów i nauczycieli. Może uda nam się wspólnie wypracować pomysł na zdobycie środków finansowych na modernizację.
Realizacja w wersji on-line - ankieta badająca potrzeby osób korzystających ze stołówki szkolnej i korespondencja mailowa ze szkołą prowadzącą warsztaty. Wypracowanie listy potrzeb i zmian w wyglądzie stołówki (wizualizacja). Ocena możliwości realizacji zmian. Stworzenie kosztorysu. Pisma do ewentualnego sponsora i ocena możliwości finansowania przedsięwzięcia.
Termin wykonania do marca 2021r.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Organizujemy dyskusje klasowe o tym, co nas motywuje do nauki.
- Dyskusje podczas godzin wychowawczych lub podczas lekcji WF w ramach zajęć z Edukacji Zdrowotnej (wypracowanie wniosków klasowych).
- Dyskusje trójek klasowych z Prezydium SU – wypracowanie rekomendacji dla szkoły.
Termin wykonania do kwietnia 2021r
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
25.02.2021 12:18
0
Przepraszam ale dopiero teraz usiadłem do Waszej relacji.
Tak jak wcześniej mówiłem, dziwie się, że jest to dopiero pierwsza inicjatywa uczniów polegająca na organizacji turnieju online, o której mam okazję czytać. Biorąc pod uwagę liczebność Waszej grupy spodziewałem się imprezy z dużym rozmachem…ale nie aż takim.
Zacznę jednak od tego co z perspektywy budowania samorządności uczniowskiej wydaje mi się najważniejsze:
Po pierwsze ankieta w co uczniowie chcieliby zagrać, czyli samorząd słuchający. Dzięki temu mogliście zobaczyć, że jest też wielu chętnych na turniej w LOLa, a także inne gry, tak więc jeśli zebraliby się chętni do organizacji, to w zasadzie nie widzę przeszkód, żeby zrobić kolejny duży event jak w przypadku LOLa, albo mniejszy w przypadku szachów. Po drugie ankieta była też formą podjęcia decyzji, czyli budowaniem poczucia sprawczości – takie 2w1 słuchanie i decydowanie, wspaniale!
Kolejnym cennym elementem Waszej inicjatywy, było zaproszenie chętnych spoza grupy projektowej i reprezentantów samorządu. Dzięki temu pokazaliście oblicze samorządu włączającego, czyli kolejną wartość, o którą walczymy. Jeśli dobrze liczę, do turnieju zgłosiło się 50 graczy! Oprócz tego grupę poświęconą rozgrywkom śledzi ponad 100 osób, a relacje z meczów po 80… Niesamowite. Natomiast najbardziej cieszy mnie to, że to Wy czujecie zadowolenie i satysfakcję z działania i zaangażowania tak dużej liczby osób!
Jestem bardzo ciekawy efektu integracyjnego. Bo tak jak rozmawialiśmy na spotkaniu, teoretycznie taki turniej powinien być okazją do spotkania się ludzi, którzy wcześniej nie widzieli o sobie, że np. grają ( każdy grał osobno w sowim domu ). Natomiast zastanawiam się, czy w praktyce taka integracja działa – dajcie proszę znać. Napisaliście, że planujecie wyjść na szczebel międzyszkolny, więc chyba tak, ale to najwyżej dopytam na kolejnym spotkaniu.
Wspomniałem o planowaniu i o nim też chciałbym kilka zdań. Uważam, że jest to bardzo mocna strona Waszej grupy i tego jak działacie tzn. według określonego planu i z podziałem obowiązków. Myślę, że jest to funkcjonowanie, którym mogłyby się inspirować nie tylko inne zespoły uczniowskie, ale wiele profesjonalnych grup projektowych.
Z planowaniem łączą się również kwestie formalne, o które również zadbaliście. Chciałbym zwrócić uwagę na pismo do producenta gry o zgodę na przeprowadzenie turnieju. Wydawało mi się, że w takiej sytuacji nie jest ono konieczne, tym samym zaimponowaliście mi Waszą ostrożnością i rzetelnością. Bardzo się cieszę, że dostaliście odpowiedź. Nie spodziewałem się odmowy, a raczej braku odzewu na pytanie, dlatego radują mnie słowa od Pana Jacoba.
Przy okazji dziękuję za masę linków i fotografii. Z chęcią zobaczyłbym transmisję z któregoś meczu, albo skróty z najciekawszych zagrywek.
Zapomniałbym o promocji, która jest kolejną mocną stroną Waszego działania. Myślę, że właśnie dzięki temu, tzn. aktywności na mediach społecznościowych i transmisjach ( wraz z komentarzem), zdołaliście zaangażować i zainteresować tak wielu uczniów.
Patrzę na Wasz plan i widzę, że w marcu mogę spodziewać się kolejnej historii. Tym razem z prac nad przeorganizowaniem przestrzeni. Już nie mogę się doczekać. Może do tego czasu umówimy się na nasze drugie spotkanie?
Pozdrawiam,
Tomasz