Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Doprecyzowaniem regulaminu wyborów do samorządu szkolnego
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zbierane informacje przez kandydatów na przewodniczącego szkoły są wybiórcze, nieudokumentowane, nie podlegają żadnej analizie. Opracujemy formy i metody zbierania informacji o potrzebach i zainteresowaniach uczniów. Wprowadzimy w życie przestrzeń, w której byłaby możliwość pozyskiwania informacji od społeczności szkolnej czego oczekują i co chcieliby dać od siebie
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Nie zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W szkole posiadamy „Skrzynkę Korczakowską”, która służy do zgłaszania zaistniałych bieżących problemów. Jest jednak ona „obsługiwana” przez Rzecznika Praw Ucznia. Chociaż różne petycje trafiają do przedstawicieli samorządu, to nie mamy innego środka przekazu, aby w ciągu roku szkolnego uczniowie zgłaszali swoje potrzeby i propozycje wprost do rówieśników. Założymy tablicę ogłoszeń
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie wiem
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiem
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Każdego roku w naszej szkole odbywa się debata uczniów i zaproszonych gości (w tym przedstawicieli Rady Rodziców) na tematy wychowawcze. Jednak jest to spotkanie w gronie całej społeczności szkolnej. Chcemy zapoczątkować „spotkania robocze” w węższym gronie uczniów, nauczycieli i rodziców
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiem
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Dużo mówi się nam uczniom o ocenianiu kształtującym, w efekcie jednak zawsze dąży się do skupienia uwagi uczniów na konkretnej ocenie. Chcemy popracować nad podejściem do oceniania samych uczniów, nauczycieli ale także rodziców.
Dziękuję bardzo za przeprowadzenie i zamieszczenie diagnozy. Cieszę się, bo mam wrażenie, że Wasze odpowiedzi na temat poszczególnych płaszczyzn funkcjonowania samorządu są bardzo autentyczne. Tzn. nie było pudrowania i malowania trawy na zielono – jak czegoś nie ma, to nie ma. Myślę, że to bardzo cenna postawa, która jest doskonałym fundamentem do zmian.
W tej część projektu najistotniejsze jest, aby wnioski dotyczące tego co poprawiać, odpowiadały Waszej ocenie obszarów działalności szkolnej demokracji. Czytając Waszą diagnozę mam przekonanie, że tak właśnie jest – dziękuję! Szczególnie utkwiła mi potrzeba zajęcia się kwestią podejścia do ocen - piękna sprawa!
Poproszę Was jeszcze o przygotowanie Planu Działania - tzn. które wyzwanie macie zamiar zrealizować, kiedy (tak żeby ze wszystkimi wyrobić się do końca kwietnia) oraz jak chcecie to zrobić.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
22.02.2021 12:35
0
Dziękuję bardzo za przeprowadzenie i zamieszczenie diagnozy. Cieszę się, bo mam wrażenie, że Wasze odpowiedzi na temat poszczególnych płaszczyzn funkcjonowania samorządu są bardzo autentyczne. Tzn. nie było pudrowania i malowania trawy na zielono – jak czegoś nie ma, to nie ma. Myślę, że to bardzo cenna postawa, która jest doskonałym fundamentem do zmian.
W tej część projektu najistotniejsze jest, aby wnioski dotyczące tego co poprawiać, odpowiadały Waszej ocenie obszarów działalności szkolnej demokracji. Czytając Waszą diagnozę mam przekonanie, że tak właśnie jest – dziękuję! Szczególnie utkwiła mi potrzeba zajęcia się kwestią podejścia do ocen - piękna sprawa!
Poproszę Was jeszcze o przygotowanie Planu Działania - tzn. które wyzwanie macie zamiar zrealizować, kiedy (tak żeby ze wszystkimi wyrobić się do końca kwietnia) oraz jak chcecie to zrobić.
Pozdrawiam,
Tomasz