Kontakt między uczniami i samorządem dzięki aplikacji Tellonym.

  • WYBITNA RELACJA

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 14.02.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
  • Zwołanie Zebrania Zarządu Samorządu Uczniowskiego, w którego skład wchodzi Prezydium i Uczniowska Rada Szkoły, w celu przeprowadzenia konsultacji „Czy aplikacja Tellonym jest potrzebna w naszej szkole ?” Zebranie Zarządu odbyło się w trybie zdalnym poprzez platformę Teams na działającej już wiosny 2020 r.  grupie Samorządziaki. W konsultacjach wzięła udział Opiekunka SU – p. Elżbietą Krawczyk. Dodajmy, iż Zarząd SU w naszej szkole liczy 66 członków.  W trakcie konsultacji podjęliśmy się analizy SWOT dot. Aplikacji Tellonym i naszej” obsługi” tejże aplikacji. Podzieliśmy się na cztery grupy, tak by każda z grup dokonała analizy jednej z czterech części składowych techniki SWOT (Strengths-silne strony, Weaknesses-słabe strony, Opportunities-szanse i Threats-zagrożenia). Za pomocą analizy opracowaliśmy strategię działania wprowadzenia aplikacji Tellonym na działającym na Facebooku fanpagu Samorządu Uczniowskiego.  
  • W grupie realizującej to wyzwanie projektowe dokonano podziału zadań. Zaproszono również chętnych do współpracy spoza projektu. 

Zadanie 1: 

  • Przygotowanie regulaminu użytkowania aplikacji przez uczniów i nauczycieli - praca w czteroosobowym zespole.  

Zadanie 2: 

  • Stworzenie grafik:  plakatów na media społecznościowe szkoły w celu poinformowania uczniów i nauczycieli o wprowadzeniu aplikacji Tellonym. 

Zadanie 3: 

  • Akcja informacyjna dla tych, którzy nie używali jeszcze tej aplikacji: co to jest aplikacja Tellonym, jak ją pobrać i jak się nią posługiwać. 

Zadanie 4: 

  • Zaangażowanie innych osób spoza projektu do prowadzenia aplikacji (cenzurowanie wulgarnych pytań, odpowiadanie i wstawianie postów z odpowiedziami na Facebooka). 

Zadanie 5: 

  • Oficjalne wprowadzenie projektu w życie. Aplikacja Tellonym działa na fanpagu Samorządu Uczniowskiego. 


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
  • Zarząd SU w pierwszej fazie projektu – konsultacje i analiza SWOT. 
  • Natalia Musiał i Nicola Jankowska – przewodnicząca i członek Uczniowskiej Rady Szkoły, które „obsługują” nasz fanpage SU. Dziewczyny stanowią „cenzurę” , zbierają pytania zadawane za pomocą aplikacji oraz przekierowują pytania do właściwych osób.  
  • Natalia Musiał – techniczna pomoc przy publikacji materiałów na naszym Facebooku w postaci karuzeli zdjęć.  
  • Osoby, które są adresatami pytań. Są to np. wicedyrektor szkoły, która odpowiadała na pytania dot. praktyk zagranicznych czy pytania do SU odnośnie realizowanego przedsięwzięcia projektowania i zakupu odzieży z logo szkoły (bluz, koszulek, skarpetek, toreb itp.). 


Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
  • Uważamy, że najtrudniejszym zadaniem w zrealizowaniu projektu było napisanie solidnego i spójnego regulaminu, a także wypromowanie naszego pomysłu wśród uczniów i nauczycieli. 
  • Forma w jakiej chcieliśmy pokazać aplikację na naszym fanpagu, czyli wykorzystanie karuzeli zdjęć jako nowoczesnego narzędzia do publikacji na Facebooku. 


Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
  • Za sukces związany z projektem uważamy kompatybilną z kolorami preferowanymi na naszym fanpagu szatę graficzną stworzoną od samego początku przez nas. 
  • Bardzo duże zainteresowanie uczniów aplikacją, co potwierdzają często zadawane tam pytania.  
  • Dodatkowo Tellonym  został użyty do innych wewnątrzszkolnych projektów t.j. „Poczty Walentynkowej w czasach pandemii „ gdzie osoby nieśmiałe mogą tam wysłać Walentynkę bez ujawniania się.  


Galeria zdjęć

Inne pliki związane z realizacją wyzwania
Linki związane z realizacją wyzwania:
https://tellonym.me/zs8.szczecin

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
16.02.2021 13:51

Droga grupo,

Posłużę się obrazem, żeby opisać pierwsze wrażenie po przeczytaniu Waszej relacji. Czuje się, jak turysta który dociera do podnóża góry, patrzy na nią i zachwyca się jej pięknem. Jednocześnie doświadcza przyjemnego ukorzenia względem wielkości natury, przed którą stoi.

W tym wyzwaniu było chyba wszystko, co powinno się wydarzyć w związku z wprowadzeniem nowego środka komunikacji. Po pierwsze zadaliście sobie pytanie, czy w ogóle potrzebujecie nowego narzędzia, następnie wykonaliście analizę silnych i słabych stron. Podzieliliście się na grupy robocze, wykonaliście infografiki, stworzyliście regulamin, zaprosiliście uczniów spoza struktur samorządu…dobrze, że piszę, bo zabrakłoby mi tchu ;)

Dziękuję Wam za tę inicjatywę. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad kwestią anonimowości w komunikacji za pośrednictwem narzędzi internetowych. W nauczaniu tradycyjnym zawsze była opcja stare dobrej skrzynki pomysłów – Wy przenieśliście ją online, dzięki czemu więcej osób może z niej skorzystać.

Bardzo mnie cieszy, że pisząc o sukcesie wspomnieliście o satysfakcji, że zrobiliście coś samodzielnie i że uczniowie chętnie korzystają z nowego sposobu komunikacji. Myślę, że to ważne i życzę Wam, żeby kolejne inicjatywy również spotkały się z uznaniem społeczności uczniowskiej i były źródłem osobistej satysfakcji.

Z rozkładu jazdy wynika, że następna atrakcja to turniej online, już nie mogę się doczekać relacji.

Pozdrawiam,
Tomasz