"Nasze potrzeby i ograniczenia - organizacja pracy SU na platformie Teams" - diagnoza potrzeb uczniów w okresie pandemii COVID-19 w formie debaty SU online
Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-02-14 16:45
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Na kanale „Debata SU” w zespole SU na Teams zorganizowaliśmy spotkanie uczniów w dniu 15.12.2020, które miało być debatą SU online badającą potrzeby uczniów podczas e-nauczania pod hasłem: "Nasze potrzeby i ograniczenia - organizacja pracy SU na platformie Teams". Nasze spotkanie miało jednak charakter forum dyskusyjnego w kameralnym gronie, bo z naszego zaproszenia skorzystało niewielu uczniów. W sumie w naszym forum uczestniczyło 15 osób. Na szczęście uczestnicy forum byli chętni do współpracy i zaangażowani, dzięki czemu udało nam się zrealizować nasze cele - zdiagnozowaliśmy wspólnie nasze potrzeby i ograniczenia. Naszej dyskusji online podczas forum na Teams przysłuchiwali się zaproszeni Goście - przedstawiciele Grona Pedagogicznego - Opiekunowie SU i Pani Wicedyrektor.
Podczas spotkania ustaliliśmy, że POTRZEBUJEMY:
- szacunku i traktowania nas poważnie;
- wzbudzenia motywacji do wykonywania zadań podczas zdalnego nauczania i zadawania nam prac atrakcyjnych, inspirujących, angażujących, nierutynowych, nienużących, czyli np.: wymagających pracy w grupie, medialnych, projektowych (chociaż raz w miesiącu);
- jasnych kryteriów oceniania naszej pracy;
- pozwolenia na wyrażanie siebie poprzez wygląd, czyli prawa do autokreacji w granicach przyzwoitości i rozsądku, np. zmianę koloru włosów, podkreślanie urody delikatnym makijażem twarzy, malowanie paznokci;
- prawa do wyrażania własnej opinii w kwestiach światopoglądowych i do kulturalnego dyskutowania z nauczycielem bez ucinania przez niego dyskusji słowami: „koniec dyskusji”, „jak dorośniecie…” itp.;
- możliwości negocjowania z nauczycielami formy pracy domowej i terminu sprawdzianu;
- prawa do odpoczynku, rozrywki i bycia nieidealnym.
Wnioski z forum dyskusyjnego przedstawiliśmy w sprawozdaniu z działalności SU w I semestrze r. szk. 2020/2021 oraz Radzie Pedagogicznej podczas jej posiedzenia online w dniu 04.02.2021.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
- reprezentanci samorządów klasowych 7-8 uczestniczący w naszym spotkaniu;
- Rada Pedagogiczna, Dyrekcja Szkoły;
- opiekun SU w roli mediatora.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniej było zachęcić uczniów do uczestnictwa w spotkaniu online na platformie Teams.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Dowiedzieliśmy się, czego potrzebujemy i przedstawiliśmy nasze potrzeby Dyrekcji Szkoły i Radzie Pedagogicznej.
Jolanta Podwysocka
Mentor
Informacja zwrotna
14.02.2021 16:45
0