"Nasze potrzeby i ograniczenia - organizacja pracy SU na platformie Teams" - diagnoza potrzeb uczniów w okresie pandemii COVID-19 w formie debaty SU online

Działania uczniów i uczennic: "1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy."

Dodano: 14.02.2021

0

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

Na kanale „Debata SU” w zespole SU na Teams zorganizowaliśmy spotkanie uczniów w dniu 15.12.2020, które miało być debatą SU online badającą potrzeby uczniów podczas e-nauczania pod hasłem: "Nasze potrzeby i ograniczenia - organizacja pracy SU na platformie Teams". Nasze spotkanie miało jednak charakter forum dyskusyjnego w kameralnym gronie, bo z naszego zaproszenia skorzystało niewielu uczniów. W sumie w naszym forum uczestniczyło 15 osób. Na szczęście uczestnicy forum byli chętni do współpracy i zaangażowani, dzięki czemu udało nam się zrealizować nasze cele - zdiagnozowaliśmy wspólnie nasze potrzeby i ograniczenia. Naszej dyskusji online podczas forum na Teams przysłuchiwali się zaproszeni Goście - przedstawiciele Grona Pedagogicznego - Opiekunowie SU i Pani Wicedyrektor.

Podczas spotkania ustaliliśmy, że POTRZEBUJEMY:

  • szacunku i traktowania nas poważnie;
  • wzbudzenia motywacji do wykonywania zadań podczas zdalnego nauczania i zadawania nam prac atrakcyjnych, inspirujących, angażujących, nierutynowych, nienużących, czyli np.: wymagających pracy w grupie, medialnych, projektowych (chociaż raz w miesiącu);
  •  jasnych kryteriów oceniania naszej pracy;
  • pozwolenia na wyrażanie siebie poprzez wygląd, czyli prawa do autokreacji w granicach przyzwoitości i rozsądku, np. zmianę koloru włosów, podkreślanie urody delikatnym makijażem twarzy, malowanie paznokci;
  • prawa do wyrażania własnej opinii w kwestiach światopoglądowych i do kulturalnego dyskutowania z nauczycielem bez ucinania przez niego dyskusji słowami: „koniec dyskusji”, „jak dorośniecie…” itp.;
  • możliwości negocjowania z nauczycielami formy pracy domowej i terminu sprawdzianu;
  • prawa do odpoczynku, rozrywki i bycia nieidealnym.

Wnioski z forum dyskusyjnego przedstawiliśmy w sprawozdaniu z działalności SU w I semestrze r. szk. 2020/2021 oraz Radzie Pedagogicznej podczas jej posiedzenia online w dniu 04.02.2021.


Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
  • reprezentanci samorządów klasowych 7-8 uczestniczący w naszym spotkaniu;
  • Rada Pedagogiczna, Dyrekcja Szkoły;
  • opiekun SU w roli mediatora.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Najtrudniej było zachęcić uczniów do uczestnictwa w spotkaniu online na platformie Teams.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Dowiedzieliśmy się, czego potrzebujemy i przedstawiliśmy nasze potrzeby Dyrekcji Szkoły i Radzie Pedagogicznej.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
14.02.2021 16:45

W czasie e-nauczania podjęliście ważne wyzwanie zbadania potrzeb i ograniczeń uczniów. Inna forma badania uszczupliła ilość chętnych do zabrania głosu, ale z pewnością były to osoby, które chciały przedstawić swoje zdanie. Świadczą o tym zebrane rekomendacje. Co ciekawe dotyczą one równie dobrze nauczania stacjonarnego. Warto zastanowić się, co można by zrobić, żeby informacja o wydarzeniu dotarła do wszystkich i jak w przyszłości zachęcić do udziału w podobnym przedsięwzięciu więcej osób. Być może następne dyskusje zaowocują kolejnymi wnioskami. Dobrze, że się nad tym pochyliliście i przedstawiliście zebrany materiał wszystkim uczniom i Radzie Pedagogicznej. Konstruktywna rozmowa zawsze prowadzi do dobrych rozwiązań.