Plan działania - SU Biała Nyska

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 13.02.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy debatę wyborczą pomiędzy kandydatami i kandydatkami w szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Październik 2020


  • ogłaszamy wybory do Samorządu Uczniowskiego,
  • zgłoszeni kandydaci tworzą swój plan wyborczy na plakatach, które rozwieszamy na korytarzu szkolnym, aby każdy uczeń mógł się z nim zapoznać,
  • korzystając ze szkolnego sprzętu i możliwości internetowych organizujemy debatę pomiędzy kandydatami dla uczniów naszej szkoły,
  • kandydaci spotykają się w sali informatycznej, a każda z klas ogląda debatę w swojej sali przez platformę MC Teams,
  • uczniowie mają możliwość posłuchać wypowiedzi kandydatów oraz zadać im pytania.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Luty 2021


W związku z sytuacją pandemiczną i nauką zdalną zaplanowaliśmy umożliwienie uczniom komunikacji z samorządem uczniowskim na dwa sposoby:


  1. Stworzymy zespół w MC Teams, w skład którego wchodzić będą przedstawiciele SU oraz przewodniczący wszystkich klas naszej szkoły. Uczniowie wszelkie swoje pytania, prośby itp. będą mogli zgłaszać do swoich przewodniczących, którzy będą przekazywać je członkom samorządu na organizowanych (np. co miesiąc) spotkaniach online.
  2. Stworzymy pocztę mailową, której adres będzie udostępniony wszystkim uczniom naszej szkoły. Dzięki niej będą mogli kontaktować się z nami osobiście wysyłając maila.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Marzec 2021


  • ogłaszamy spotkanie online z ekspertem,
  • organizujemy spotkanie podczas zajęć lekcyjnych,
  • uczniowie naszej szkoły podzieleni są na dwie grupy I-III / IV-VIII,
  • uczniowie klas I - III przebywający w szkole oglądają spotkanie w swoich klasach,
  • uczniowie klas IV - VIII oglądają spotkanie zdalnie ze swoich domów,
  • podsumowujemy spotkanie tworząc reportaż/dokument z wydarzenia
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
3. Tworzymy forum do regularnych spotkań przedstawicieli uczniów oraz rodziców i nauczycieli (w formie nieformalnej lub jako rada szkoły). Chcemy wspólnie dyskutować o bieżących sprawach szkoły).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Marzec 2021


W ramach organizowanych spotkań przedstawicieli rady rodziców oraz pani Dyrektor, chcielibyśmy poprosić o zgodę na udział uczniów w tych spotkaniach. Jeśli nie uzyskalibyśmy takiej zgody, to chcielibyśmy sami wyjść z propozycją organizowania takich spotkań. Oczywiście w związku z panującą sytuacją odbywałyby się one online na wcześniej stworzonym do tego zespole w aplikacji MC Teams.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Kwiecień 2021


  • Prosimy wychowawców klas o możliwość zorganizowania na lekcji wychowawczej dyskusji na temat uczenia się,
  • przygotowujemy lekcję, którą dla klas naszej szkoły przeprowadzą członkowie naszego zespołu,
  • przeprowadzamy diagnozę nt. tego co motywuje uczniów do nauki, oraz ich sposobów uczenia się,
  • przygotowujemy prezentację, która podsumuje wyciągnięte ze spotkań wnioski,
  • prezentujemy wnioski na lekcjach wychowawczych w każdej klasie.


Jeśli w kwietniu wciąż trwać będzie nauczanie zdalne to całość zorganizujemy poprzez platformę MC Teams.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
16.02.2021 13:16

II etapem w projekcie Szkoła Demokracji jest przekucie wniosków z diagnozy w konkretny plan działania. W tym wypadku najważniejsze, aby wyzwania które wybierzecie do realizacji odpowiadały obszarom, które zdiagnozowaliście jako wymagające poprawy. Po drugie, aby były osadzone w czasie, tzn. kiedy chcecie je przeprowadzić, a po trzecie jak zamierzacie to zrobić. Chciałbym po kolei odnieść się do każdego z nich.

Obszar 1 Wybory i Kwestie Formalne

Jak rozumiem, to wyzwanie jest już za Wami, tak więc czekam jedynie na relację :)

Obszar 2 Komunikacja i Media

W diagnozie wskazaliście, że komunikacja pomiędzy samorządem a uczniami funkcjonuje, natomiast brakuje spotkań z dorosłymi – dyrekcją, nauczycielami rodzicami. Oceniliście również, że nie odbywają się u Was debaty i dyskusje na ważne dla Was tematy. W związku z powyższym, wybór wyzwania nie odpowiada wnioskom z diagnozy, niemniej jednak odnoszę wrażenie, że odpowiada okolicznościom, w jakich przyszło Wam funkcjonować. Sprawna komunikacja online, może aktualnie okazać się znaczenie bardziej potrzebna niż np. spotkania z dyrekcją, albo debata. Tak więc jak najbardziej przyjmuję Wasz wybór wyzwania. W planie napisaliście sporo na temat tego jak uczniowie będą mogli komunikować się z przedstawicielami SU. Pamiętajcie, że w tym wyzwaniu ważna jest dwustronność, tzn. żeby pokazać również jak organy SU komunikują się z uczniami – jak i gdzie umieszczają swoje ogłoszenia, jak odpowiadają na pytania uczniów itd.

Obszar 3 Działania uczniów i uczennic

Zdecydowaliście się na organizację spotkania online z ekspertem, czy wiecie już, kto mógłby nim być i jaki miałby być temat zajęć? W diagnozie bardzo wyraźnie napisaliście, że chcielibyście poprawić proces zbierania opinii uczniów na temat ich zainteresowań i potrzeb. Myślę, że możecie spróbować połączyć te dwa wyzwania – tzn. nie musicie przeprowadzać pełnej diagnozy, ale zapytać uczniów jakie spotkanie byłoby dla nich najciekawsze. Myślę, że miałoby to ogromną wartość budująca samorządność w Waszej szkole.

Obszar 4 Podejmowanie decyzji

Cudownie! Cieszę się bardzo, że zdecydowaliście się akurat na to wyzwanie. Po pierwsze wspomnieliście o tym w obszarze komunikacji – tu te dwie rzeczy się łączą, a po drugie myślę, że jest to inicjatywa, którą stosunkowo łatwo można przeprowadzić w warunkach edukacji zdalnej – może nawet łatwiej, niż gdybyście mieli spotykać się w szkole, bo trudniej byłoby zgrać terminy. Podoba mi się Wasza postawa, że jak nie drzwiami to oknem tzn. jeśli dyrekcja nie będzie chciała zaprosić Was na spotkanie, to sami je zorganizujecie – Cudownie! (zakończę klamrą, a co ;) )

Obszar 5 Uczenie się i nauczanie

Bardzo lubię to wyzwanie i cieszę się, że je wybraliście. W tym roku zespoły mniej chętnie się na nie decydują (chyba ze względu na konkurencję w postaci korepetycji koleżeńskich), a ja uwielbiam czytać, o Waszych pomysłach na poprawę motywacji wśród uczniów. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że w tym wyzwaniu nie ma wymogu, aby zajęcia z motywacji prowadzone były przez uczniów – może tak być, ale nie musi. To tak, żebyście mieli jasność ;)

Dziękuję, że wypisaliście w punktach kolejne etapy realizacji wyzwania. Cieszę się, bo widzę, że macie świadomość, iż same dyskusje są jedynie początkiem zadania, Następnie należy zebrać wnioski, przedstawić je nauczycielom i…..(o tym nie napisaliście) wspólnie z Radą Pedagogiczną wypracować konkretne propozycje działań, które będzie można wprowadzić w życie.( to jest de facto druga połowa tego wyzwania) Na końcu nie zapomnijcie poinformować o rezultatach prac całej społeczności szkolnej.

Bardzo cenię planowanie wariantowe. Myślę, że to szczególnie istotne w niepewnych czasach, żeby mieć plan B.

Podsumowanie

Myślę, że przeprowadziliście autentyczną i krytyczną ocenę samorządności szkolnej, z której wyciągnęliście konkretne wnioski i zaplanowaliście działania, które odpowiadają zapotrzebowaniu i warunkom w jakim przyszło Wam funkcjonować. Gratuluję!

Zastanówcie się proszę nad uwzględnieniem zainteresowań i zapotrzebowań uczniów przy okazji organizacji spotkań z ekspertem. Pamiętajcie również o drugiej bardzo istotnej części ostatniego wyzwania i bawcie się dobrze. Mam nadzieję, że udział w projekcie nie będzie dla Was jedynie źródłem dodatkowego wysiłku, ale przede wszystkim ogromnej satysfakcji i radości z działalności na rzecz Waszego samorządu uczniowskiego.

Pozdrawiam,
Tomasz