Telekonferecja i prelekcja online dla wybranych klas od Fundacji Szósty Zmysł, szerzącymi wiedzę o autyzmie i postawę akceptacji dla autystyków
-
WYBITNA RELACJA
Działania uczniów i uczennic: "4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-01 11:44
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Szósty Zmysł to projekt społeczny, który bierze udział w konkursie Zwolnieni z Teorii. Nasz zespół składa się z młodych osób z różnych szkół. Razem chcemy szerzyć wiedzę i uświadamiać swoich rówieśników czym jest i jak żyć ze spektrum autyzmu. Naszym patronem jest fundacja Mary i Max, działa ona jako wolontariat koleżeński. Organizacja Mary i Max, tak jak zespół Szóstego Zmysłu chce jednoczyć ludzi atypowych i neurotypowych. Swój projekt realizujemy poprzez przedstawianie prelekcji w szkołach oraz prowadzenie profili w social mediach. Podczas wystąpień skupiamy uwagę na tworzeniu relacji społecznych osób w spektrum, ich życiu wśród rówieśników oraz z jakimi trudnościami się spotykają. Prezentacje nie są kierowane tylko to osób neurotypowych. Zawarte w nich informacje przydają się nauczycielom - np. w celu zrozumienia ucznia z dysfunkcjami, uczniom do akceptacji kolegów z klasy wyróżniających się w jakiś sposób nie tylko w spektrum, ale posiadających inne zaburzenia, oraz do samych osób z diagnoza lub podejrzeniem, ze życie w szkole nie musi być takie straszne. Na naszych profilach społecznościowych skupiamy się na rzucających się w oczy i ciekawych materiałach. Można tam znaleźć ciekawostki, anegdotki, obalanie mitów, bądź przydatne informacje psychologiczne.
Projekt pozwolił mi przedstawić tez część siebie. Sama jestem w spektrum i spotkałam się z wieloma trudnościami w życiu. Prelekcje pozwalają przybliżyć trudności każdej grupie - nauczycielom i uczniom. Jest to tez swego rodzaju przestroga, aby czasem zastanowić się „kto i jaką ciągnie za sobą historię”. Spotkałam się z różnymi klasami. Jedne były zainteresowane tematem i wyrozumiałe, a drugie olały sprawę „bo temat ich nie dotyczy”. Nasz projekt ma właśnie na celu obudzenie w nas myśli, że TEN PROBLEM nas dosięga. Żyjemy w społeczeństwie pełnym różnych ludzi z różnymi doświadczeniami i warto czasem ułatwić im drogę, niż pogarszać. Nigdy nie wiemy co się dzieje po drugiej stronie. Jeśli chodzi o realizacje projektu jestem bardzo zadowolona. Działamy w ograniczonym gronie, a chcemy jak najlepiej i jak najwięcej. Pomimo własnych obowiązków, życia i szkoły nadal tworzymy coś, co pomaga rozwijać się ludziom. Z tego jesteśmy dumni - tworzymy nowe, świadome pokolenie.
Amelia, pomysłodawczyni akcji
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Uczniowie wolontariusze oraz przedstawiciele Fundacji Szósty Zmysł.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Najtrudniejszą częścią zadania było zorganizowanie zespołów z uczniów-wolontariuszy, kompetentnych w kwestii autyzmu (dlatego odbyło się swoiste szkolenie dla Samorządu, co ułatwiło pracę przy prelekcjach).
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Nasi uczniowie zyskali znacznie większą wiedzę i świadomość na temat autyzmu i nieco lepiej są w stanie rozumieć autystyków.
Tomasz Pałaszewski
huhuhu
28.05.2021 19:15
0
Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Radzyminie