Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie wiem
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zasady wyborów choć opisane w ordynacji nie są powszechnie znane uczniom, postaramy się sprawić aby procedury wyborcze stały się powszechnie w szkole znane.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Nie wiem
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zarząd SU zbiera informacje na bieżąco o potrzebach uczniów i reaguje na wnoszone przez uczniów propozycje, nieco gorzej jest z ogólnoklasowymi zadaniami. Często jest tak, że akcje prowadzone są przez naszą grupę samorządową i z każdej klasy przyłączają się osoby zainteresowane. W tym sektorze możemy wprowadzić jakieś nowe rozwiązania.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Koniecznym jest ustalenie w sposób formalny, we współpracy z Dyrekcją stałych okresowych spotkań z Samorządem dla uczniów, aby min. 2 razy w roku, każdy uczeń mógł wyrazić swoje zdanie.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiem
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Samorząd niejednokrotnie zapraszam Dyrekcję na spotkania i zazwyczaj spotkania dochodziły do skutku. Jeżeli chodzi o spotkania z rodzicami i nauczycielami zazwyczaj SU organizuje się w jednej sali i tam spotykamy się również z rodzicami, niekiedy takie spotkanie odwiedzają również nauczyciele. Jeżeli chodzi o budżet partycypacyjny to póki co nie funkcjonuje.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie wiem
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zdecydowanie się zgadzam
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Nauczyciele prowadzą z nami zajęcia w których poruszają kwestie efektywnego uczenia się, jesteśmy informowani o naszych ocenach, poprawach i aspektach prawnych związanych z tą sprawą. Na początku każdego roku szkolnego na jednym z pierwszych spotkań SU wyraża aprobatę lub nanosi poprawki do systemów oceniania. Dyrekcja i nauczyciele biorą pod uwagę nasze zdanie np. w kwestii nauczania.
Dziękuję bardzo za Wasze wnioski, mam wrażenie, że są bardzo dojrzałe i głębokie, co pozwala mi sądzić, że potraktowaliście zadanie bardzo poważnie. To dla mnie wspaniała informacja, bo jestem przekonany, że autentyczna i szczera diagnoza, jest doskonałym fundamentem do zmian i rozwoju Waszej Samorządności.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Tomasz Pałaszewski
huhuhu
09.02.2021 09:36
0
Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Radzyminie
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
12.02.2021 13:22
0
Dziękuję bardzo za Wasze wnioski, mam wrażenie, że są bardzo dojrzałe i głębokie, co pozwala mi sądzić, że potraktowaliście zadanie bardzo poważnie. To dla mnie wspaniała informacja, bo jestem przekonany, że autentyczna i szczera diagnoza, jest doskonałym fundamentem do zmian i rozwoju Waszej Samorządności.
Pozdrawiam,
Tomasz