Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzam
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
1) W tym obszarze warto byłoby opracować dokument, w którym opisane byłyby zasady kandydowania, wyborów i głosowania, tak aby uczniowie dobrze wiedzieli jak wygląda cały proces wyborów.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
2) W tym obszarze pracy wymaga zbieranie opinii uczniów na temat ich zainteresowań i potrzeb. Chcielibyśmy opracować sposób w jakim moglibyśmy takie informacje zbierać od uczniów naszej szkoły.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie wiem
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
3) W kwestii komunikacji i mediów zmianie w naszej szkole wymaga sposób komunikacji między samorządem a uczniami, nauczycielami i rodzicami. Popracować moglibyśmy nad sposobem i metodami tej komunikacji, oraz wypracować właściwe relacje z uczniami, aby wiedzieli, że mogą przychodzić do nas ze swoimi problemami, propozycjami itp.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie wiem
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
4) W obszarze podejmowania decyzji poprawy wymaga kwestia głosu uczniów w podejmowanych decyzjach. Warto byłoby wypracować i dać uczniom więcej możliwości wypowiadania swojej opinii i brania czynnego udziału w decyzjach, które są podejmowane.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zdecydowanie się zgadzam
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
5) W tym obszarze warto byłoby zwiększać świadomość uczniów jak wygląda proces oceniania na poszczególnych przedmiotach. Chcielibyśmy podjąć działania, które usprawniłyby przekaz informacji przez nauczycieli nt. systemu oceniania uczniów na lekcjach.
Dziękuję bardzo za przeprowadzenie i zamieszczenie diagnozy. Cieszę się, bo mam wrażenie, że Wasze odpowiedzi na temat poszczególnych płaszczyzn funkcjonowania samorządu są bardzo autentyczne. Tzn. nie było pudrowania i malowania trawy na zielono – jak czegoś nie ma, to nie ma. Myślę, że to bardzo cenna postawa, która jest doskonałym fundamentem do zmian.
W tej część projektu najistotniejsze jest, aby wnioski dotyczące tego co poprawiać, odpowiadały Waszej ocenie obszarów działalności szkolnej demokracji. Czytając Waszą diagnozę mam przekonanie, że tak właśnie jest – dziękuję! Teraz czeka na plan działania, czyli co, kiedy i jak :)
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
09.02.2021 08:53
0
Dziękuję bardzo za przeprowadzenie i zamieszczenie diagnozy. Cieszę się, bo mam wrażenie, że Wasze odpowiedzi na temat poszczególnych płaszczyzn funkcjonowania samorządu są bardzo autentyczne. Tzn. nie było pudrowania i malowania trawy na zielono – jak czegoś nie ma, to nie ma. Myślę, że to bardzo cenna postawa, która jest doskonałym fundamentem do zmian.
W tej część projektu najistotniejsze jest, aby wnioski dotyczące tego co poprawiać, odpowiadały Waszej ocenie obszarów działalności szkolnej demokracji. Czytając Waszą diagnozę mam przekonanie, że tak właśnie jest – dziękuję! Teraz czeka na plan działania, czyli co, kiedy i jak :)
Pozdrawiam,
Tomasz