Plan działania SP4 w Grajewie

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 05.02.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy zorganizować spotkanie on-line z uczniami klasy 5, na którym poruszymy tematy związane z demokracją i wyborami. Relacje prześlemy na koniec stycznia.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Założymy skrzynki, w których uczniowie mogą wrzucać pomysły, prośby, ale również zażalenia. Dodatkowo założymy e-mail, który będzie stałym źródłem kontaktu między uczniami i SU.Taki e-mail będzie podany dla wszystkich uczniów. Planujemy realizować te zadanie w lutym.

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy przesłać uczniom formularz, w którym znaczną część będą stanowić pytania otwarte, aby uczniowie mogli wpisać własne propozycje i zainteresowania. Postawimy na otwartość, aby uczeń mógł napisać swoje zdanie i nie ograniczać się do standardowych odpowiedzi tak,nie,możliwe, aby informacje były przydatne i mogliśmy z nich korzystać także w przyszłych latach. Planujemy zrealizować to w marcu.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy zagospodarować kawałek korytarza, aby był bardziej przyjazny uczniom i mogli miło spędzać tam czas. Takie miejsce zostało by na lata i umilało czas jeszcze w późniejszych latach. Jako termin przyjęliśmy marzec.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wybrani uczniowie pomogą innym, który zgłoszą się po pomóc. Pomogą z przedmiotu, który sprawia im trudności. Koleżeńskie korepetycje będą miłym spędzeniem czasu na nauce z kolegami. Chcemy zrealizować to w lutym on-line lub stacjonarnie w szkole.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
06.02.2021 21:07

Droga Grupo,

Dziękuję za zamieszczenie relacji z pierwszego wyzwania.

Bardzo podobała mi się stworzona przez Was prezentacja w slideplayer, dziękuję też za screeny z zajęć – bardzo efektowna jest opcja audytorium w teamsach – fajnie, że ją wykorzystaliście. Widać, że dobrze przygotowaliście się do zajęć. Myślę, że wisienką na torcie był quiz, chyba ściągnę od Was i zakończę w ten sposób nasze kolejne spotkanie :)

Fajnie jeśli znaleźlibyście czas na przeprowadzenie takich zajęć w więcej niż jednej klasie. Może w przyszłym roku (a może jeszcze w bieżącym) wykorzystacie możliwości jakie daje Internet i zrobicie webinarium na temat samorządności w szkole – wtedy w jednych zajęciach mogłyby uczestniczyć wszystkie klasy, albo wszyscy zainteresowani.

Mam przekonanie, że zrobiliście krok na przód w stronę rozwoju Waszej samorządności uczniowskiej i jestem bardzo ciekawy kolejnych. Patrzę na rozkład jazdy i widzę komunikację oraz korepetycje koleżeńskie – będzie się działo!

Trzymam kciuki za kolejne pozytywne doświadczenie samorządowe.

Pozdrawiam,
Tomasz