Zaproś mnie na swoją lekcję
Działania uczniów i uczennic: "4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji."
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-04-23 10:15
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:
Szkoła dzięki wsparciu naszych opiekunów i nauczycieli bierze udział w Ogólnopolskim projekcie Zaproś mnie na swoją lekcję - w której kilkoro nauczycieli jest liderami. Jeden z nich - pan Radek - zaprosił na swoje eksperckie lekcje (archeologia, jaskinie i podziemne tajemnice, gwara warszawska) dzieci z klas zainteresowanych spotkaniem z ekspertem. Odbyło się 9 spotkań podczas których nasi uczniowie oraz uczniowie ze szkół w całym kraju skorzystali z pełnych swady i humoru zajęć.
Propozycje zajęć zostały przedstawione wychowawcom oraz nauczycielom - i rodzicom - poprzez dziennik elektroniczny i platformę TEAMS. Po wyborze tematu i ustaleniu harmonogramu - zespoły łączyły się na jednym kanale z kilkoma klasami (czasami nawet 70 osób z całego kraju) - i odbywały się zajęcia (do 1,5 h ).
Po zajęciach następowało podsumowanie i przedstawienie relacji na FB w grupie Zaproś mnie na swoją lekcję.
POPRAWKA
W związku z działaniami podejmowanymi przez Szkołę wcześniej (ogólnopraskie spotkania dla uczniów z kombatantami, z filmami o tematyce historycznej i patriotycznej) samorząd uczniowski wspólnie z nauczycielami podjął decyzję o zaproszeniu na spotkanie online weteranów powstania warszawskiego oraz osób zaangażowanych w upamiętnienie miejsc na Pradze związanych z historią podziemia niepodległościowego - po pierwsze związanych ze szkołą jako Przyjaciele SKKT DREPTAKI, a po drugie w związku z działaniami projektowymi zmierzającymi do upamiętnienia tych miejsc w działaniach z IPN. Widząc wartość tych spotkań oraz zachowanie uczniów podczas nich, przeprowadziliśmy jedno spotkanie z weteranami zapraszając do niego uczestników TPW - oraz planujemy spotkanie z p. Anną Straszyńską - badaczką katowni na Pradze Pn.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?
Pan Radek - wychowawca klasy IV C, klasy IV, V i VIII oraz dzieci i nauczyciele z kilku szkół w kraju ( m.in. Tczewa, Katowic, Bytomia, Kielc i innych).
POPRAWKA
W projekt zaangażowali się nauczyciele: opiekunowie samorządu, prezes SKKT DREPTAKI, samorząd szkolny oraz rada rodziców, która w imieniu społeczności wystosowała zaproszenie.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?
Wyzwania sprzętowe oraz ujednolicenie kanału kontaktu - niektórzy korzystali z różnych platform (TEAMS, CLASSROOM, ZOOM itp.)
POPRAWKA
Najtrudniejsze było przygotowanie w pandemii sprzętu dla zaproszonego gościa - pana Zbigniewa Daaba i lęk, że nie zdążymy, bo w trakcie przygotowań troje z pięciorga mogących wziąć udział w spotkaniu powstańców - zmarło z powodu COVID19.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?
Największym sukcesem była atrakcyjność zajęć (1,5 h bez nudy), udział uczniów z wielu środowisk z możliwością spotkań, porównania warunków nauki, rozmowy różnych środowisk (szkoły wiejskie, miejskie itd) - oraz prezentacja własnych doświadczeń innym - z wysłuchaniem drugiej strony.
POPRAWKA
Udało się bezpiecznie nawiązać spotkanie, nauczyciel - wolontariusz Domu Wsparcia dla Powstańców pojechał do domu Powstańca, skąd połączył się z uczniami i nauczycielami. Udało się także ustalić termin spotkania z panią Anną na koniec kwietnia, w trakcie są przygotowywane pytania i pomysły na realizację projektu.
Ważnym w tym projekcie było utrzymanie stałego kontaktu ze społecznością uczniowską Powstańców związanych z nami od lat dzięki wsparciu DWdPW. Zdążyliśmy porozmawiać z niektórymi, z innymi już nie. Pokazało to nam jak ważne jest łapanie tu i teraz relacji z innymi, co w pandemii jest dość ważne dla wszystkich.