Plan działań ZSE w Słupcy w Programie "Szkoła Demokracji"

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 29.01.2021

0

3

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU i dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

1.Wprowadzenie rozwiązań dostosowanych do sytuacji nadzwyczajnej, pandemicznej.


2.Usunięcie ograniczeń z paragrafu 25, punkt 2, mówiących o zachowaniu minimum dobrym i frekwencji minimum 80%, by kandydować do Zarządu SU; usunięcie kwestii weryfikacji świadectwa ze szkoły podstawowej oraz likwidacja zapisu o pozbawianiu funkcji w Zarządzie SU za spadek frekwencji na zajęciach

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów/nauczycieli/dyrekcji/pracowników/rodziców) na ważny dla nas temat.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Organizacja spotkania online z autorką projekty "Szkoła z klimatem", nauczycielką biologii i chemii w naszej szkole - panią A. Shpak oraz z ekspertami (specjaliśtami od spraw związanych ze środowiskiem, jego ochroną i zmianami klimatu oraz z urzędnikiem z Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z naszego starostwa – 2 lub 3 ekspertów).

Realizacja: luty 2021 r.


Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W fazie planowania. Realizacja w drugiej połowie semestru letniego.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania zgodnie z kryteriami dobrego wspólnego podejmowania decyzji (opisane w Przewodniku).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Przeprowadzamy ankietę i wywiady z uczniami na temat konkretnych zmian (np. by wskazali, w których klasach wysokie temperatury są najbardziej dotkliwe; gdzie w pierwszej kolejności powinno się montować rolety zewnętrzne). Planujemy również poprosić w tej ankiecie o wskazanie zagrożeń ze strony zmian klimatu, by zobaczyć, jak widzą to uczniowie. Być może pominęliśmy jakąś kwestię albo nie zdajemy sobie sprawy z jakiegoś faktu, który może być ważny z punktu widzenia uczniów.

Po przeprowadzeniu ankiety spotykamy się (online) z uczniami, rodzicami, nauczycielami, pracownikami szkoły oraz pracownikami Ośrodka zarządzającego boiskami sąsiadującymi z naszą szkołą, by podjąć ostatecznie decyzję, co ujmujemy w naszym projekcie.

Realizacja: Luty 2021 r.


Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W fazie planowania. Realizacja w drugiej połowie semestru letniego.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
30.01.2021 10:43

Witajcie,

akceptuję Wasz plan. Wybraliście już wszystkie wyzwania i ogólnie wskazaliście na czas ich realizacji. Uczestniczyłem w spotkaniu, podczas którego rozpoczęliście dyskusję nad treściami i działaniami nowo wybranych wyzwań i wiem, że jesteście umówieni na kontynuowanie rozpoczętego planowania. Życzę Wam powodzenia.

Z pozdrowieniami

Mentor Janusz Żmijski

30.01.2021 18:22

@Janusz Żmijski

Dziękujemy za wsparcie i motywację. Mam nadzieję, że jak już ruszymy, to z kopyta... :-)
MM