Ocena działania szkolnej demokracji
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-02-01 10:04
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzamWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Nie zgadzam sięW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam sięZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzamW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Pragniemy popracować na lepszym dostępem do sylwetek kandydatów SU oraz ich promocją.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam sięSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Należy bardziej zaangażować w życie szkoły klasy na wszystkich poziomach.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie wiemW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W naszej szkole brakuje miejsca na wolną debatę i wymianę poglądów. Planujemy również założenie i prowadzenie bloga SU na którym będą umieszczane wszystkie informacje o naszych działaniach.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Zgadzam sięW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Należy dać więcej szans uczniom do wyrażania ich własnej opinii.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam sięOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiemNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy zaproponować uczniom naszej szkoły wypełnienie ankiety, w której odpowiedzą na pytania dotyczące: procesu kształcenia, motywacji do nauki, kryteriów sukcesu, oceniania oraz oceniania kształtującego.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację