ZS29 Działa(MY)!

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 28.01.2021

0

1

status:
zaakceptowana

ostatnia zmiana statusu:
2021-02-19 10:48

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia czy szkolne mediacje procedura czy zgłoszenia złamania praw ucznia).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcielibyśmy ,aby w naszej szkole był rzecznik praw ucznia. W pierwszej kolejności przeprowadzimy wywiad z nauczycielami i dyrekcją, czy koś kiedykolwiek pełnił takie stanowisko w naszej szkole i co należało do jego zadań. Poszukamy informacji w Internecie jak wybierać rzecznika praw ucznia. Spróbujemy opracować charakterystykę rzecznika praw ucznia.

Zamierzamy zajęć się tym zagadnieniem w marcu 2021.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcielibyśmy założyć skrzynkę mailową dla uczniów naszej szkoły. Najpierw zapytamy o zdanie uczniów z SU, a następnie napiszemy harmonogram z dyżurami, które będą pełnić przedstawiciele SU. Członkowie SU będą odpowiadać na maile uczniów w czasie swojego dyżuru i informować opiekunów SU o tym, z jakimi problemami zgłaszają się uczniowie.

Zajmiemy się tym wyzwaniem w lutym 2021r.

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Zorganizujemy wideokonferencję z absolwentami naszej szkoły. Chcielibyśmy, aby opowiedzieli o tym, jak wybierali nowe szkoły (szkoły średnie) , na co zwracali uwagę. Interesuje nas ich zdanie o szkołach, do których uczęszczają. Uważamy, że telekonferencja, w której ekspertami będą absolwenci będzie bardzo interesująca dla uczniów klas 7 i 8. Do współpracy zaprosimy szkolnego doradzę zawodowego. Przygotujemy spotkanie od strony technicznej i będziemy je prowadzili (przygotujemy pytania do absolwentów).

Czas: marzec/kwiecień 2021

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania zgodnie z kryteriami dobrego wspólnego podejmowania decyzji (opisane w Przewodniku).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

To wyzwanie będzie nam towarzyszyło przez cały program Szkoła Demokracji. Od początku staramy się informować uczniów i rodziców o naszych działach. Zasięgamy ich opinii wysyłając ankiety do uzupełnienia, w których mogą wyrazić swoją opinię bądź napisać o swoich potrzebach. W naszej diagnozie napisaliśmy o braku informacji, więc postaramy się informować społeczność szkolną o naszych działań.

Czas: rok szkolny 2020/2021


Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

To wyzwanie już zrealizowaliśmy. Wynikało to z potrzeby sytuacji. Uczniowie naszej szkoły potrzebowali dodatkowego wsparcia w nauce.

Korepetycje wystartowały w listopadzie.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
19.02.2021 10:48

Dzień dobry,

dziękuję Wam za przesłanie planu działania.
To ciekawe i ambitne plany, mam nadzieję, że wszystko pójdzie po Waszej myśli.
Postaram się odnieść do kilku kwestii, które mogą przydać się Wam w trakcie realizacji wyzwań:

1. Przepływ informacji: informujcie uczniów swojej szkoły za pomocą różnych kanałów komunikacji - zarówno komunikatorów, których używacie na co dzień, jak i wiadomości wysyłanych na grupach. Może też jest miejsce (poza e-mailem), które pełni rolę e-tablicy ogłoszeniowej? Warto żebyście też docierali przez przekonanych do Waszych pomysłów, to oni mogą stać się bezpośrednim kontaktem z tymi, którzy dotąd niechętnie angażowali się w cokolwiek. Na pewno też dobrze jest pomyśleć o zaangażowaniu członków Samorządu Uczniowskiego oraz nauczycieli.

2. Wideokonferencja: to bardzo dobry pomysł. Może też warto pomyśleć o nagraniu jej, tak aby była dostępna dla tych, którzy w tym czasie nie będą mogli w niej uczestniczyć? A może właśnie brak opcji nagrania sprawi, że więcej osób weźmie udział w takim spotkaniu? To już pozostawiam do rozważenia Wam. Ważne, żeby w trakcie takiego spotkania była sesja pytań do absolwentów. Możecie też zebrać pytania przed spotkaniem w formie anonimowej ankiety lub poprosić osoby, żeby przesyłały je na Waszą skrzynkę e-mail.

3. Rzecznik Praw Ucznia: to świetna wiadomość! Taka osoba jest bardzo potrzebna. Gdybyście chcieli poczytać o RPU w naszych materiałach, to odsyłam Was do artykułu https://dzialasz.ceo.org.pl/node/517. Pomyślcie też o promocji idei powołania Rzecznika w Waszej szkole. Zobaczycie dzięki temu, co inni myślą o tym pomyśle.

4. Korepetycje: to także bardzo dobra wiadomość, bo to znaczy, że już jako zespół daliście się poznać jako skuteczni w działaniu.

Trzymam kciuki za Wasze działania i jak tylko będziecie mieć jakieś pytania, to piszcie śmiało.
Pozdrawiam,