Plan działania
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-06-10 11:51
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
28 września 2020 roku przeprowadzamy wybory na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. Kandydaci będą zobowiązani do przygotowania plakatów z programem wyborczym, które będą umieszczone w szkole w widocznym miejscu oraz na stronie Miarka w Akcji. Wybory będą przebiegać z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Mamy zamiar stworzyć skrzynkę mailową, na adres której uczniowie naszej szkoły będą mieli możliwość wszelkiego rodzaju zapytania, pomysły itp. Chcemy także stworzyć grupę za pomocą platformy elektronicznej MS Teams. Do grupy zostaną zaproszeni przedstawiciele samorządów klasowych, przedstawiciele SU oraz ich opiekunki. Dzięki temu środkowi przekazu informacji będziemy w stanie na bieżąco diagnozować potrzeby i problemy społeczności szkolnej. Będziemy mogli spotkać się online i przedyskutować najważniejsze kwestie. Czas realizacji – od października do czerwca bieżącego roku szkolnego.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Chcemy przeprowadzić ankietę (ze względu na pandemię będzie to ankieta w formie elektronicznej) aby zdiagnozować potrzeby i zainteresowania uczniów naszej szkoły. W ankiecie mamy zamiar umieścić pytania otwarte, tak, aby każdy uczeń mógł podzielić się swoimi pomysłami. Chcemy również zachęcić kolegów i koleżanki do przedstawienia społeczności szkolnej swoich pasji poprzez zamieszczanie krótkich relacji w mediach społecznościowych. Czas realizacji: drugie półrocze roku szkolnego 2020/2021.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Mamy zamiar przeprowadzić konkurs na zaprojektowanie kącika relaksu, który będzie znajdował się w wybranej części naszej szkoły. Miejsce do będzie przeznaczone dla uczniów, aby mogli zregenerować się po sprawdzianie, odpocząć podczas tzw. „okienka” między lekcjami
itp. Czas realizacji: luty/marzec 2021.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Za pomocą MS Teams możemy porozumiewać się bez przeszkód nawet w czasie pandemii. W związku z tym, jest możliwe utworzenie grupy „Korepetycje”, do której mogą dołączyć osoby z wybranej klasy i konsultować się w razie problemów w nauce. Czas realizacji: drugie półrocze roku szkolnego 2020/2021.
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
10.06.2021 11:51
0
Pozdrawiam,
Tomasz