Plan działania Szkoła Demokracji w Cerekwicy
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-01-28 20:51
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Wybory do samorządu szkolnego odbywają się u nas co roku we wrześniu. W naszej placówce wybory odbywają się zgodnie z regulaminem wyborów i są bardzo skrupulatnie organizowane. Chcielibyśmy opisać tą procedurę i przedstawić wyniki wyborów wrześniowych (jeśli to możliwe).
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Utworzyliśmy w październiku 2020r. szkolne radio "RADIO PLANETA". Tuż po pierwszej audycji nasza szkoła przeszła na tryb pracy zdalnej i szkolne radio przerwało swoją działalność. W ramach projektu reaktywujemy tą inicjatywę dostosowując ją do warunków edukacji zdalnej. Radio reaktywowane zostanie w styczniu 2020r. Audycje będą się pojawiać nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy zorganizować spotkanie on-line dla uczniów z Radnym Gminy Rokietnica p. Ryszardem Ćwirlejem, który szerszej społeczności znany jest jako pisarz powieści kryminalnych. Z p. radnym chcemy porozmawiać na temat sposobów działania na rzecz społeczności lokalnej. Przygotowujemy prezentacje w zespołach na temat naszych pomysłów - jak ulepszyć nasze miejsce zamieszkania dostosowując je do potrzeb ludzi młodych.
To działanie zaplanowane jest na 2 luty 2020.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny. Kwota o której przeznaczeniu decydują uczniowie i uczennice jest nie mniejsza niż 1500 zł.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Wystosowaliśmy zapytanie do Rady Rodziców na temat możliwości utworzenia funduszu dla samorządu uczniowskiego. Liczymy na pozytywną decyzję, jeśli natomiast się nie uda będziemy szukać innych możliwości na zdobycie środków. Termin rozpoczęcia realizacji marzec 2020. Wykorzystanie funduszu, wybór celu i realizacja to kwiecień - maj 2020r.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy przeprowadzić ankietę wśród uczniów klas IV - VIII na temat trudności w nauce zdalnej i motywacji do nauki. Wyniki przedstawimy społeczności szkolnej i nauczycielom. Następnie zaproponujemy aby w każdej klasie została przeprowadzona godzina wychowawcza. Tematykę uzgodnimy po zapoznaniu się z wynikami ankiet aby dopasować do potrzeb uczniów. Postaramy się przedstawić uczniom dobre praktyki w zakresie wzmacniania motywacji do nauki.
Ankieta - grudzień 2020r.
Przedstawienie podsumowania nauczycielom i uczniom - luty 2021
Scenariusz godziny wychowawczej "Jak wzmacniać motywację do nauki w warunkach zdalnych"- marzec 2021r.
Janusz Żmijski
Mentor
Informacja zwrotna
28.01.2021 20:51
0
dziękuję za zamieszczenie planu. Ujęliście w nim wszystkie wyzwania a jedno udalo sie Wam już z sukcesem zrealizować. Zapewne drugie- przeprowadzenie wyborów- też macie za sobą, więc pewnie niedługo zamieścicie kolejne sprawozdanie :-) Ciekawie sie zapowiada spotkanie z radnym, poświęcone sposobom działania na rzecz społeczności lokalnej. Ważne, jest, by wydarzenie to odpowiadało na faktyczną potrzebę Waszej szkolnej społeczności i by uzyskane podczas niego informacje były dla Was przydatne. Sądzę, że temat ulepszania Waszego miejsca zamieszkania przez dostosowywanie go do potrzeb ludzi młodych będzie czymś inspirującym i budzącym emocje. Mam nadzieję, że uda się Wam zgromadzić środki na uruchomienie budżetu uczniowskiego. Trzymam kciuki za Wasze działanie polegające na określaniu trudności w nauce zdalnej i szukaniu pozytywnych motywacji do nauki. To gorący temat, zdalne nauczanie pozostanie pewnie z nami na dłużej.
Pozdrawiam serdecznie
Mentor Janusz