PLAN DZIAŁANIA NASZEGO ZESPOŁU
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-01-28 10:51
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
3. Starsi uczniowie lub przedstawiciele władz SU organizują zajęcia na temat wyborów dla swoich młodszych kolegów.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Maj 2021r.
Forma stacjonarna- Przeprowadzenie warsztatów, posługując się różnymi metodami nauczania (kahoot, learning apps itp.), zajęcia trwające ok. 30-45 min. Dwie osoby prowadzące.
Obejmujemy projektem dwie klasy 3-ie, ponieważ:
-w przyszłym roku będą już brać udział w wyborach;
-jeszcze nie posiadają wiedzy nt. wyborów i samorządności szkoły;
-uczniowie klas 3-ich powinni rozumieć na czym polega samorządność szkoły i w jakim celu organizujemy wybory w szkole do SU;
- zależy nam na tym aby uczniowie klas 3-ich świadomie uczestniczyli w wyborach i w debatach kandydatów do SU, aby wiedzieli i rozumieli jak powinny przebiegać demokratyczne wybory.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Luty 2021 r.
Założenie konta instagramowego TE Vizja, z postowanymi wszystkimi aktualnościami, informacje na temat działalności samorządu w ramach projektu Szkoła Demokracji.
Samorząd poprosi o zgodę dyrekcję szkoły.
Samorząd zamieści ogłoszenie na MS Teams, facebooku oraz librusie o powstaniu środka przekazu.
Przewodniczący klas przedstawią informacje na godzinie wychowawczej o powstaniu konta i zbiorą zgłoszenia chętnych osób do koordynacji prac nad kontem.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Luty 2021 r.
Diagnoza w formie debaty na temat pytań ustalonych przez samorząd.
Debata zostanie przeprowadzona w formie on-line na lekcjach wychowawczych. Podsumowaniem debaty w każdej klasie i zebraniem potrzeb i zainteresowań uczniów będzie zrobienie mapy myśli.
Przedstawiciel samorządu będący na debacie w danej klasie sporządzający mapę myśli prezentuje ją potem samorządowi.
Debata obejmuje klasy od 1-8
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Maj 2021 r.
Zorganizowanie ściany dla uczniów. Pod ścianą postawić pufy.
Udekorować ścianę własnymi pomysłami dzieci.
Wklejać tam regularnie motywujące zdania wybrane przez uczniów.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Kwiecień 2021 r.
Dyskusja z uczniami w formie on-line na godzinach wychowawczych. Cztery osoby z samorządu prowadzą dyskusje dla klas 4-7 trwające 45 min, pozostałe 2 osoby sporządzają notatki z wypowiedzi uczniów. Następnie samorząd analizuje wypowiedzi uczniów i w formie konkretnych propozycji przedstawia je dyrekcji i nauczycielom z wnioskiem o wdrożenie w proces dydaktyczny uczniów.