Radio "Szkolna Planeta"

  • WYBITNA RELACJA

Komunikacja i media: "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole."

Dodano: 21.01.2021

1

Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania:

W tym roku szkolnym rozpoczęliśmy naukę w nowo wybudowanej szkole. Z malutkiego budynku przenieśliśmy się do nowoczesnego i bardzo dobrze wyposażonego np. w radiowęzeł. To dało impuls do pojawienia się pomysłu na szkolne radio. Zaczęliśmy jeszcze w październiku podczas nauki stacjonarnej. Ustaliliśmy, że audycje będą emitowane w każdy piątek o godzinie 8.40. Po kilku minutach audycji puszczaliśmy muzykę na przerwie. Ustaliliśmy, że każda audycja zacznie się od stałego sygnału dźwiękowego (melodii) a także opracowaliśmy scenariusz audycji. Postanowiliśmy, że w audycji zawsze znajdą się stałe elementy takie jak: ile dni pozostało do wakacji, pogoda, imieniny, pozdrowienia. Nasze szkole radio otrzymało szkolną skrzynkę e-mail: radio@zsp-cerekwica.pl

Scenariusz był konsultowany z opiekunem projektu poprzez platformę Classroom, tam stworzyliśmy odrębne zajęcia pt. radio i mieliśmy dostęp do pliku na dysku Google.

Obecnie w czasie nauki zdalnej ponownie chcemy ten pomysł realizować i co dwa tygodnie emitować audycje w Internecie.

W załączniku znajduje się link do naszych audycji.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?

W realizację pomysłu zaangażowała się prawie cała nasza klasa VIII. Jeszcze nigdy żadne zadanie nie wywołało tak dużego entuzjazmu u uczniów. Jesteśmy podzieleni na pary i każda para przygotowuje swoją audycję. Nad całością czuwają eksperci od spraw technicznych i montażu. Każda audycja jest akceptowana przez opiekuna projektu oraz przez Dyrektora Szkoły.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?

Realizacja pierwszej audycji była bardzo stresująca. Okazało się, że są olbrzymie problemy z audycją, bowiem audycja nie chciała się uruchomić, na szczęście udało się to naprawić. Na dodatek nagrane głosy były nie do końca słyszalne. Zebraliśmy sporo doświadczeń i teraz będziemy już wiedzieli, na co zwracać uwagę podczas tworzenia następnych audycji.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?

Ogłosiliśmy konkurs na nazwę naszego radia i to uczniowie przysyłali swoje propozycje. Przysłano sporo fajnych nazw, co oznacza, że pomysł się spodobał. Wybraliśmy nazwę Radio Szkolna Planeta ponieważ bardzo dobrze oddaje charakter naszej szkoły, której misją jest ekologia. Ponadto bardzo dużo osób na przerwach nam mówiło, że to bardzo dobry pomysł.

Linki związane z realizacją wyzwania:
https://drive.google.com/drive/folders/1NanO9Lldkzo52LIjjS6nPJfomIHRxcoH?usp=sharing

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
25.01.2021 17:43

Witajcie,

bardzo się ucieszyłem, że w tym niełatwym czasie udało się Wam zrealizować i opisać jedno z wyzwań. Opowieść zapisana w Waszym sprawozdaniu zaczyna się przed nastaniem epoki nauki zdalnej, gdy w nowym szkolnym budynku zaczęliście projektować szkolne radio. Domyślam się, że decyzja o przejściu na nauczanie zdalne zastała Was jeszcze w fazie zaawansowanych przygotowań. Wasza relacja dokładnie zdaje sprawę z tego, jaka była wizja tego medium i z szacunkiem przyznaję, że wszystko dokładnie zaplanowaliście. Sądzę, że tak starannie obmyślona koncepcja radia szkolnego zdobyłaby szybko popularność wśród kolegów i koleżanek.

To, że wróciliście do pomysłu podczas trwania nauczania zdalnego stanowi dowód Waszej inwencji i wytrwałości. Piszecie także o entuzjazmie, z jakim przy tworzeniu internetowej wersji radia szkolnego pracowała Wasza klasa. Wygląda na to, że tym razem Wam się udało nie tylko dokończyć dzieła, ale także natchnąć kolegów i koleżanki do działania. To wielka sprawa. Przełamaliście także pojawiające się trudności, o których szczerze piszecie.

Z przyjemnością wyróżniam Wasze sprawozdanie, zwłaszcza po tym, jak dotarły do mnie nagrania odtwarzanych w nim audycji. Wykonaliście kawałek dobrej społecznościowej pracy i mam nadzieję, że będziecie równie skuteczni w realizowaniu pozostałych wyzwań- a radio pozostanie stałym znakiem Waszej szkoły.

Mentor Janusz