Plan działania ZSŁ

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 20.01.2021

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU i dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wyzwanie już wykonaliśmy :)

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów/nauczycieli/dyrekcji/pracowników/rodziców) na ważny dla nas temat.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcielibyśmy zainicjować debatę online na temat bluz szkolnych. Do dyskusji zaprosilibyśmy Panią dyrektor oraz Panią wicedyrektor, nauczycieli oraz przedstawicieli klas i wszystkich zainteresowanych tematem. Debata odbyłaby się na platformie dla wszystkich dostępnej jaką jest Microsoft Teams oraz chcielibyśmy także udostępnić ją na żywo za pośrednictwem Facebooka. Przed debatą mamy w planach przeprowadzić rozmowę i ankietę wśród uczniów, w której mogliby wyrazić swoje pomysły na to, dlaczego bluzy byłyby przydatne i jakie argumenty za tym stoją. Wszystkie wiadomości przekażemy prowadzącemu spotkanie. Wyzwanie planujemy zrobić w kwietniu 2021. 

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcielibyśmy wznowić w naszej szkole Areopag Młodych. W tym roku konferencja odbyłaby się w formie online. Tematem byłaby młodzieżowa działalność. W planach mamy zaproszenie jako młodzieżowych ekspertów - działaczy Młodzieżowej Rady Miasta Gdańsk, wolontariuszy, młodzieżowych biznesmenów oraz prowadzących spółdzielnie uczniowskie. Eksperci opowiadaliby o swojej działalności, co im przychodzi z trudnością, z czym muszą się zmierzyć oraz co jest ciekawego i satysfakcjonującego. Po części referencyjnej goście mogliby zadawać pytania, obserwować i kontrolować sytuację mieliby moderatorzy. Zależy nam aby forum było otwarte dla wszystkich szkół gdańskich, mamy zamiar wysłać zaproszenia do Samorządów Uczniowskich. Wyzwanie chcielibyśmy również zrobić przez Microsoft Teams, ta opcja wydaje się być najbardziej dostępna i wygodna dla nas oraz dla potencjalnych uczestników. Dzięki jej także, możemy wykorzystać ankietę połączoną z GPE do zapisów na nasze spotkanie. Całość byłaby nagrywana oraz udostępniana jako live na naszym Facebooku. Do przygotowań, które na nas czekają jest plan spotkania i przykładowe pytania. To jest aktualnie naszym wyzwaniem priorytetowym i mamy nadzieję, że uda nam się je zrealizować pod koniec lutego.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania zgodnie z kryteriami dobrego wspólnego podejmowania decyzji (opisane w Przewodniku).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcielibyśmy zorganizować budżet partycypacyjny. Ustalalibyśmy kwotę, którą SU mogłoby zagospodarować na projekty uczniowskie. Możemy wykorzystać do tego środki dzięki współpracy z fotografem „Foto Kozyra”. Ustalilibyśmy, że co roku będziemy organizować sesję zdjęciową dla szkoły aby uzyskać środki finansowe. Pan Fotograf zawiera z nami umowę na odstąpienie SU 10% zysków sesji w szkole. Przygotowalibyśmy regulamin konkursu projektów uczniowskich a następie ogłosilibyśmy konkurs na naszym Facebooku szkolnym. Po zebraniu wniosków i przeprowadzeniu weryfikacji uczniowie wspólnie wybraliby projekt. Rolą opiekuna SU byłoby nadzorowanie finansów. Termin wyzwania planujemy na maj.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcielibyśmy stworzyć korepetycje koleżeńskie. Najpierw ustalimy regulamin – kto mógłby uczyć, na jakiej platformie, w jaki sposób te zajęcia mogłyby być zapisywane aby później można by było przyznawać z faktycznej pomocy ocenę z danego przedmiotu dla osoby pomagającej oraz pkt z zachowania. Chcielibyśmy ten plan przedstawić Pani Dyrektor w marcu.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
25.01.2021 14:09

Drodzy,

Kolejnym etapem jest przekucie wniosków z diagnozy w konkretny plan działania. W tym wypadku najważniejsze, aby wyzwania które wybierzecie do realizacji odpowiadały obszarom, które zdiagnozowaliście jako wymagające poprawy. Chciałbym po kolei odnieść się do każdego z nich.

Obszar 1 Wybory i Kwestie Formalne

To wyzwanie macie już za sobą, idźmy dalej!

Obszar 2 Komunikacja i Media

BLUZY! Bardzo, ale to bardzo się cieszę, że wybraliście debatę, a co więcej, że jej tematem będą szkolne bluzy. To dla mnie najlepszy dowód na to, że dyskusja odbędzie się na temat ważny dla Was – dla Waszej społeczności szkolnej. Cudownie, że na etapie planowania, chcecie zadbać o pluralizm wypowiedzi (uczniowie, włodarze szkoły) i żeby każdy w miarę możliwości miał możliwość zabrania głosu. (ankiety, rozmowy) Czy podobnie jak w debacie wyborczej, będzie możliwość zadawania pytań na gorąco? Kolejny plus to transmisja online, w zasadzie nie ma do czego się przyczepić :P Myślę, że macie doskonałą intuicję jaka jest esencja tego wyzwania. Nie pozostaje mi nic innego, jak zakupić jakiś dobry popcorn i poczekać na filmik z debaty.


Obszar 3 Działania uczniów i uczennic

……

Zaniemówiłem.

Odnoszę wrażenie, że pandemia i nauczanie zdalne nie stanowi dla Was żadnej przeszkody. Śmiało korzystacie z możliwości, jakie daje Internet i narzędzia do komunikacji i ja to podziwiam. Trochę brak mi słów, wobec rozmachu z jakim planujecie inicjatywę i że chcecie zaprosić samorządy innych szkół i mam wrażenie, że w ogóle się tego nie boicie. Super! Róbcie to! Chciałem napisać, że służę pomocą, ale wobec takiego plany, trochę nie wiem, gdzie mógłbym się przydać. Jestem bardzo podekscytowany i ciekawy, jak to zrobicie. Nie mogę się doczekać relacji!

Obszar 4 Podejmowanie decyzji

Cieszę się bardzo, że wybraliście to wyzwanie i widzę, że doskonale wiecie, jak je przeprowadzić. Macie finansowanie, tak więc chyba dalszy komentarz jest zbędny. Mam tylko jedno ale tzn. termin realizacji. Zgodnie z harmonogramem relację z ostatniego wyzwania należy złożyć do końca kwietnia. Dacie radę do tego czasu zorganizować budżet? Nie musi być wykonany. Do relacji wystarczy, że będzie zakończona faza zbierania propozycji i głosowanie. Czyli jeśli np. 29 Kwietnia zrobicie głosowanie i wygra np. dyskoteka w maju – to będzie ok, nie musimy czekać, aż impreza się odbędzie.

Obszar 5 Uczenie się i nauczanie

Cudownie, że skusiliście się na korepetycje koleżeńskie. Tego wyzwania nie było wcześniej w propozycjach CEO, a jest to moim zdaniem bardzo piękny przejaw samorządności i solidarności uczniowskiej. Bardzo jestem ciekawy, jaki będzie odbiór wśród uczniów. Zastanawia mnie tylko kwestia „wynagrodzenia” za pomoc. Wydaje mi się, że u podstaw idei korepetycji koleżeńskich jest bezinteresowność i nie wiem, czy perspektywa uzyskania lepszej oceny trochę jej nie wykrzywia. Poddaję to pod dyskusję, bo jeśli zostaniecie przy dodatkowej motywacji korepetytorów, to oczywiście zaakceptuję wyzwanie, natomiast chciałem się z wami podzielić wątpliwością.

Podsumowanie

Myślę, że przeprowadziliście autentyczną i krytyczną ocenę samorządności szkolnej, z której wyciągnęliście konkretne wnioski i zaplanowaliście działania, które odpowiadają zapotrzebowaniu i warunkom w jakim przyszło Wam funkcjonować. Gratuluję!
Mam głębokie przekonanie, że bardzo dobrze czujecie istotę poszczególnych wyzwań i zauważacie potrzebę działań włączających jak największe grono uczniów, co jest niezwykle cenne i co bardzo staram się promować. Bardzo się cieszę, że mogę z Wami pracować- odczuwam ogromną radość i chyba mogę powiedzieć zaszczyt!

Pozdrawiam,
Tomasz