Plan działań LO Nr I im Jana III Sobieskiego w Oławie

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 11.01.2021

0

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU i dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy zaktualizować i unowocześnić regulamin SU w naszej szkole. Powstał on już dawno temu i wymaga dostosowania do teraźniejszości. Planujemy powiększyć skład SU i stworzyć możliwość dołączania sekcji, które będą współpracowały z SU w sposób stały i ciągły ( nie będąc członkami SU) np. fotografowie, administratorzy szkolnych socjal mediów itp. Regulamin SU w naszej szkole nie był prawie nigdy aktualizowany i wymaga tego w bardzo wielu istotnych do funkcjonowania kwestiach . W tym celu nasz zespół projektowy spotyka się online, dyskutujemy i tworzymy nowy regulamin na bazie starego. Korzystamy w tym celu z materiałów udostępnionych przez CEO oraz regulaminów innych szkół średnich, które są udostępniane na stronach szkół. Następnie spotykamy się z Panią Dyrektor i Panią wice Dyrektor celem konsultacji i akceptacji proponowanych przez nas zmian, które następnie zostaną zatwierdzone na Radzie Pedagogicznej i włączone do oficjalnych dokumentów szkolnych.


Termin - styczeń 2021 r.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Tworzymy oficjalnego szkolnego Instagrama oraz ponownie uruchamiamy profil naszej szkoły na Facebooku, który istnieje, jednak informacje, które są tam dodawane są dodawane rzadko i nieregularnie.

W tym celu uzyskaliśmy zgodę od Pani Dyrektor, na utworzenie takiego kanału komunikacji, na Instagramie szukamy opiekuna w postaci nauczyciela, który będzie nadzorował umieszczane tam informacje. Dzielimy się rolami, ustalamy co i w jakiej intensywności i systematyczności będzie umieszczane na tych stronach ( bieżące ogłoszenia, informacje o konkursach, o sukcesach uczniów, filmiki, konkursy, zdjęcia itp). Tworzymy zasady działania szkolnego Instagrama. Synchronizujemy strony ze sobą oraz stroną szkolną. Organizujemy oficjalne otwarcie Instagrama LO w Internecie, któremu towarzyszą konkursy.


Termin luty 2021 r.

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
4. Przeprowadzamy spotkanie on-line z ekspertem w formie webinarium lub telekonferencji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Organizujemy spotkania z ekspertami i ciekawymi osobistościami z różnych dziedzin i dyscyplin. Staramy dopasować je do profili klas w naszej szkole np. klasa humanistyczna - prawnik, sędzia, pracownik IPN, klasa medyczna - lekarz, farmaceuta, student AM, klasa biznesowa - prezes Banku, właściciel agencji reklamowej, klasa politechniczna i akademicka - informatyk, pracownik Politechniki, naukowiec itp. Spotkania zostaną poprzedzone ogólną ankietą, którą umieścimy na stronie aby zbadać preferencje uczniów i to, kogo najchętniej widzieliby na takim spotkaniu oraz rozmowami wychowawców z klasami na godzinach wychowawczych. Jeśli sytuacja pozwoli zorganizujemy takie spotkania w szkole, jeśli nie- odbędą się online na na MEET, z którego korzystania nasza szkoła.


Termin - marzec 2021 r.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Tworzymy w naszej szkole radiowęzeł, na który mamy już zgodę Pani Dyrektor i zarezerwowane część pieniędzy. Naszym zadaniem jest poszukanie sponsora, który dołoży potrzebną część pieniędzy na zakup sprzętu oraz znalezienie firmy, która wykona to zadanie. W międzyczasie dzielimy się obowiązkami, wyznaczamy osoby, które będą odpowiedzialne za obsługę, przygotowywanie programu np. listy piosenek na poszczególne tygodnie , odczytywanie ogłoszeń itp. Tworzymy również regulamin szkolnego radiowęzła. Planujemy oficjalną inaugurację i rozpoczęcie działalności radiowęzła w szkole.


Termin - styczeń - kwiecień 2021 r.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Organizujemy dyskusje na godzinach wychowawczych o tym co nas motywuje a co demotywuje w przestrzeni szkolnej ale również w życiu. Wychowawcy dostają od naszego zespołu projektowego mini scenariusz, który pomoże im przeprowadzić lekcje wychowawcze i dyskusję na ten temat. Przewodniczący klas wysyłają naszemu zespołowi sprawozdanie z odbytej lekcji, na podstawie których formujemy ogólny raport i wnioski, które później udostępnimy wszystkim uczniom i nauczycielom w naszej szkole. Rozważamy również przeprowadzenie ankiety na ten temat, którą umieścimy na stronie internetowej ( jako materiał porównawczy z naszym raportem). Podsumowaniem tego zadania będzie zorganizowanie spotkania w formie webinarium lub spotkania online z osobami np. z AMP Futbolu, którzy opowiedzą o tym co ich motywuje w osiąganiu celu i odnoszeniu sukcesów. Spotkanie nagramy i udostępnimy na naszych mediach społecznościowych.


Termin - kwiecień 2021 r.


Podobało Ci się

Komentarze