Plan działania Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Grojcu

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 08.01.2021

0

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU i dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Przeglądu regulaminu SU dokonamy na przełomie grudnia 2020 i stycznia 2021 r. Przeanalizujemy przede wszystkim zapisy dotyczące wyborów do SU. Zastanowimy się, które obszary należy poprawić (wiemy, że niektóre zapisy należy zmienić, np. kwestia oceny zachowania kandydata czy możliwość głosowania nauczycieli). Aby mieć pewność że nasze zmiany są zgodne z przepisami przejrzymy dostępne publikacje w internecie, a zwłaszcza na stronach CEO.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Zespół projektowy przeprowadzi ankietę online wśród uczniów na temat, zapotrzebowania na nowy uczniowski środek przekazu oraz spotka się z panią dyrektor w celu przedstawienia założeń działalności fb SU i Instagrama. Nowe środki przekazu będą nie tylko służyć do informowania uczniów o działalności SU, ale będą także sposobem na promocję szkoły .

Następnie przeanalizujemy czy wszyscy uczniowie będą mieli dostęp do publikowanych przez SU treści oraz czy wszyscy będą za pośrednictwem nowych środków przekazu zgłosić swoją propozycję działania. Po założeniu nowego środka przekazu informacji zespół projektowy przeprowadzi akcję promocyjna wśród uczniów z wykorzystaniem platformy Teams.

Termin realizacji: luty -marzec


Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Nigdy w naszej szkole nie przeprowadzaliśmy diagnozy działań uczniów i uczennic. W zeszłym roku SU przygotował "skrzynkę uczniowskich pomysłów", ale zamknięcie szkół związane z Covid 19 uniemożliwiło realizację tego przedsięwzięcia. Postanowiliśmy wrócić do tego pomysłu i przeprowadzić prawdziwą diagnozę potrzeb i zainteresowań uczniów. Ponieważ uczymy się zdalnie zespół projektowy w styczniu 2021 przygotuje ankietę ( Forms) i wykorzystując platformę Teams ją przeprowadzi. W przypadki uczniów klas I-III poprosimy wychowawców o pomoc w przeprowadzeniu ankiety. Jeśli będzie taka możliwość spotkamy się z naszymi najmłodszymi kolegami i przeprowadzimy ankietę w formie wywiadu. Po opracowaniu wyników ankiety zespół projektowy spotka się z zarządem SU i wprowadzi zmiany do planu pracy na drugie półrocze. Plan pracy umieścimy na szkolnym fanpage'u.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
3. Tworzymy forum do regularnych spotkań przedstawicieli uczniów oraz rodziców i nauczycieli (w formie nieformalnej lub jako rada szkoły). Chcemy wspólnie dyskutować o bieżących sprawach szkoły).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

"Nic o nas bez nas" to powinno być nasze motto. Chcemy mieć wpływ na to co dzieje się w naszej szkole. W tym celu musimy jednak współdziałać z rodzicami i nauczycielami. Wykorzystując platformę Teams stworzymy grupę przedstawicieli uczniów rodziców i nauczycieli, która będzie regularnie się spotykać, Będzie to dla nas okazja do przedstawienia naszych pomysłów (zwłaszcza teraz kiedy jest rozbudowywana nasza szkoła i będzie w końcu możliwość zagospodarowania przez nas jakiejś przestrzeni. Planujemy także zapraszać na spotkania przedstawicieli władz gminy.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
4. Organizujemy wsparcie w nauce dla koleżanek i kolegów z naszej szkoły (koleżeńskie korepetycje) lub dla nauczycieli i nauczycielek w nauczaniu zdalnym (nauka obsługi nowego narzędzia internetowego).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Z diagnozy wyszło nam, że uczniowie w naszej szkole mają od dawna duże problemy z motywacją. W zeszłym roku SU przeprowadził ankietę na temat tego co nas motywuje do nauki a także tego typu rozmowy są przeprowadzane podczas lekcji wychowawczych. Mamy jednak wrażenie, że na tym się kończy i wnioski z tych lekcji i ankiet nie są w żaden sposób potem wykorzystywane. Chcemy to zmienić i dotrzeć do nauczycieli, chcemy żeby popatrzyli na to jak uczą przez pryzmat tego co nas motywuje do nauki. Jednak przede wszystkim w aktualnej sytuacji najważniejsze według nas jest wsparcie w nauce naszych kolegów i nauczycieli. Zauważyliśmy, że wiele osób ma duże problemy w nauce w okresie zdalnego nauczania. Im większe problemy tym większe zniechęcenie i niższa motywacja do nauki. Planujemy więc po feriach rozpocząć organizację koleżeńskich korepetycji. Jeśli wrócimy do szkoły to w formie stacjonarnej a jeśli nie to online na platformie Teams. W pierwszej kolejności zorganizujemy grupę osób chętnych do udzielania korepetycji ( zachęcimy ich do tego podkreślając fakt, że uczenie innych to najlepszy sposób na powtórzenie i utrwalenie swoich wiadomości, a więc obie strony będą miały z tego korzyści). Następnie wykorzystując FB poinformujemy uczniów i rodziców o koleżeńskich korepetycjach. Zorganizujemy grupy wsparcia na Teams. Chcemy także służyć pomocą naszym nauczycielom zwłaszcza w sprawach technicznych przy nauczaniu online.

Termin realizacji : styczeń - maj 2021


Podobało Ci się

Komentarze