Ocena działania szkolnej demokracji w SP im. Szarych Szeregów w Grojcu
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-01-08 23:35
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam sięWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Nie zgadzam sięW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie wiemZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam sięW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie wiemCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Ordynacja wyborcza, która jest częścią Regulaminu SU wymaga poprawy ponieważ zawiera zapis dotyczący ocen zachowania uczniów kandydujących oraz pozwala głosować nauczycielom.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Nie zgadzam sięSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzamOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Plan pracy SU do tej pory był tworzony przez Zarząd SU. Aby to zmienić przygotujemy ankietę, która pomoże nam poznać oczekiwania uczniów i na jej podstawie z zarządem SU przygotujemy korektę planu działania SUOdbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzamUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam sięW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Nie zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Dotychczas w naszej szkole SU komunikował się z uczniami w oparciu o spotkania Zarządu SU z samorządami klasowymi i informacje na tablicy ogłoszeń SU. Tego typu komunikacja jest niewystarczająca, zwłaszcza w obecnej sytuacji. Postanowiliśmy założyć konto SU na Facebooku i Instagramie aby móc dotrzeć do jak najszerszej grupy uczniów. Jedniocześnie będziemy publikować także informacje na szkolnym fanpage'u aby najmłodsi uczniowie, którzy nie mają Facebooka mogli mieć dostęp do naszych relacji za pośrednictwem rodziców.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie wiemW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam sięW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uczniowie w naszej szkole mają poczucie, że niewiele od nich zależy. Chcielibyśmy mieć możliwość współdecydowania w sprawach nas dotyczących i możliwość zagospodarowania jakiejś przestrzeni w szkole. Ponieważ jednak nasza szkoła jest aktualnie rozbudowywana raczej nie uda nam się w tym roku szkolnym zagospodarować jakiejś jej części. Chcielibyśmy jednak nawiązać współpracę z Radą Rodziców i nauczycielami aby mieć wpływ na to jak będzie wyglądała nasza szkoła .W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie wiemOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie wiemNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uczniowie w naszej szkole mają od dawna duże problemy z motywacją. W zeszłym roku SU przeprowadził ankietę na temat tego co nas motywuje do nauki a także tego typu rozmowy są przeprowadzane podczas lekcji wychowawczych. Mamy jednak wrażenie, że na tym się kończy i wnioski z tych lekcji i ankiet nie są w żaden sposób potem wykorzystywane. Chcemy to zmienić i dotrzeć do nauczycieli, chcemy żeby popatrzyli na to jak uczą przez pryzmat tego co nas motywuje do nauki.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację