Plan działania SP 14 Kielce
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-01-04 12:56
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
4. Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU i dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Przegląd regulaminu dokonamy na przełomie stycznia i lutego 2021 r. Zastanowimy się, które obszary są do poprawy a które działają na zadowalającym poziomie. Poszperamy w Internecie, przejrzymy dostępne publikacje na stronach CEO w celu ewentualnego ulepszenia naszego regulaminu.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
To zadanie jest dla nas bardzo ważne. Pomimo tego, że pracujemy stacjonarnie, to kontakt międzyklasowy jest utrudniony. Po powrocie z ferii ustalimy wspólnie z dyrekcją stały dzień i godzinę spotkań. Planujemy, żeby była to jedna długa przerwa raz w miesiącu na omawianie podstawowych spraw związanych z potrzebami uczniów. Jeżeli będzie taka możliwość, założymy grupę przy użyciu aplikacji Teams. Dzięki niej będziemy mogli planować spotkania w godzinach przystępnych dla wszystkich zainteresowanych. Zakładamy, że pilne sprawy będziemy omawiać na bieżąco, bez oczekiwania na "ten jeden' wspólnie ustalony dzień :)
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Bardzo spodobało nam się to działanie i takiej inicjatywy w naszej szkole jeszcze nie było. Nie zastanawialiśmy się długo jak chcemy je zrealizować, ponieważ już na etapie pierwszych szkoleń przyszła nam do głowy SKRZYNKA ŻYCZEŃ. Przygotujemy dla niej miejsce w bezpiecznym i bardzo obleganym miejscu w szkole: w świetlicy. Zagości w niej od drugiego tygodnia lutego 2021 r. i będzie oczekiwać na zapełnienie przez dwa tygodnie. Rozwiesimy w szkole ogłoszenia, że prowadzimy diagnozę potrzeb i zainteresowań oraz spokojnie poczekamy na pomysły naszych koleżanek i kolegów :) Po upływie dwóch tygodni, sprawdzimy jej zawartość :) Wyniki przeprowadzonej diagnozy zamieścimy na blogu szkolnym.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
3. Tworzymy forum do regularnych spotkań przedstawicieli uczniów oraz rodziców i nauczycieli (w formie nieformalnej lub jako rada szkoły). Chcemy wspólnie dyskutować o bieżących sprawach szkoły).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Na przygotowanie i realizację zadania wyznaczamy miesiąc marzec. To będzie wyzwanie dla nas. Chcemy stworzyć przez aplikację Teams grupę składającą się z przedstawicieli uczniów, rodziców i nauczycieli do rozwiązywania bieżących trudności szkolnych i wychowawczych.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Motywacja do nauki to ważna sprawa. Dla nauczyciela wiedza na ten temat jest kluczem do sukcesu :) Wspomożemy naszych nauczycieli :) Poprosimy, żeby na lejcach wychowawczych nasi koledzy porozmawiali na ten temat. Swoje spostrzeżenia zapisali. Zbierzemy od każdej klasy te informacje i sporządzimy zbiorczą listę motywatorów. Zastanowimy się, które z propozycji są do wprowadzenia natychmiast, a które wymagają więcej pracy:) Zadanie zrealizujemy na przełomie marca/kwietnia.