Plan działania w Szkole Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Rogoźniku w ramach programu "Szkoła Demokracji"

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 21.12.2020

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wskazane działanie przeprowadziliśmy pod koniec września 2020 roku. Opiszemy je w późniejszym okresie.

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy stworzyć nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole, zamieszczony w przestrzeni wirtualnej, np. tablicę ogłoszeń SU. Chcemy, aby informacja szybko docierała do naszych kolegów i koleżanek. Pragniemy na bieżąco dzielić się informacjami i pomysłami z innymi członkami szkolnej społeczności. Planowany termin realizacji działania: grudzień-styczeń 2020.

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
2. Samodzielnie organizujemy działanie z okazji rocznicy odzyskania niepodległości. Korzystamy z pomysłów zamieszczonych na stronie Szkoła Demokracji.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

W okolicach Narodowego Święta Niepodległości planujemy przeprowadzić szkolny konkurs na plakat pt. "Codzienny patriotyzm" skierowany dla uczniów naszej szkoły. Chcemy, aby hasło przewodnie naszego konkursu pobudziło uczniów do refleksji na temat współczesnego patriotyzmu. Chcemy tym samym zwrócić uwagę naszych kolegów i koleżanek na kwestie związane z dbałością o bezpieczeństwo własne i innych w dobie pandemii, np. unikanie sytuacji zwiększających ryzyko zakażeń, noszenie maseczek i rękawiczek... Postanowiliśmy podjąć ten temat z uwagi na liczne akty buntu przeciwko noszeniu maseczek, które zauważyliśmy w naszym szkolnym środowisku. Planowany czas realizacji zadania - listopad 2020.

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania zgodnie z kryteriami dobrego wspólnego podejmowania decyzji (opisane w Przewodniku).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wybrane przez nas działanie z tego obszaru wymaga dopiero przemyślenia i szczegółowego zaplanowania. Planowany termin wykonania tego zadania - marzec 2020.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy zorganizować klasowe lub międzyklasowe dyskusje o tym, co nas motywuje do nauki. W dyskusji chcemy uwzględnić czynniki motywacyjne zewnętrzne i wewnętrzne. Chcemy podzielić się pomysłami z naszymi kolegami i koleżankami, wzajemnie się inspirować. Wnioski z dyskusji planujemy umieścić w prezentacji multimedialnej, którą następnie przedstawimy nauczycielom. Planujemy ponadto opracować wykaz konkretnych propozycji do wcielenia w życie. Planowany termin realizacji zadania : luty 2020.


Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
26.12.2020 10:12

Dzień dobry,

z przyjemnością zapoznałem się z Waszym planem działania. Jest on w dużej części spójny z diagnozą stanu samorządności szkolnej, którą zamieściliście: w dwóch przypadkach Wasz pomysł na działanie wynika z potrzeby wypełnienia luki w obszarze samorządności, którą dostrzegliście (Podejmowanie decyzji, Komunikacja i media). Sądzę, że zrealizowanie wyzwań przyczyni się do jej rozwoju i wpłynie korzystnie na klimat szkoły i samopoczucie Waszych kolegów i koleżanek.

Cieszy mnie, że reagujecie na realne problemy, pojawiące w obecnym trudnym dla szkół okresie. Świadczy o tym ciekawy pomysł na aktywność w obszarze "Działanie uczniów i uczennic", powiązany z negatywną reakcją uczniów na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa ("Postanowiliśmy podjąć ten temat z uwagi na liczne akty buntu przeciwko noszeniu maseczek, które zauważyliśmy w naszym szkolnym środowisku").

Z przedstawionego przez Was harmonogramu wynika, że proces realizacji dwóch wyzwań macie już za sobą: przeprowadzenie wyborów i działanie z okazji rocznicy odzyskania niepodległość. Z ciekawością czekam na relacje. Nie zwlekajcie z ich opublikowaniem- im szybciej to zrobicie, tym łatwiej będzie Wam skupić energię na pozostałych wyzwaniach.

Z pozdrowieniami

mentor Janusz