Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zgadzam się
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzam
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Brakuje nam szkolnego mediatora, który pomaga rozwiązywać sytuacje konfliktowe.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie wiem
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy na pewno częściej przeprowadzać ankiety, na podstawie których zbierzemy informacje na temat potrzeb i zainteresowań uczniów i uczennic.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Uważamy, że powinniśmy stworzyć odpowiednią płaszczyznę komunikacji pomiędzy uczniami a osobami dorosłymi - np. regularne ankiety, w których mogą wypowiedzieć się zarówno uczniowie jak i dorośli.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Sądzimy, że dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie wiem
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Sądzimy, że możemy zwiększyć częstotliwość dyskusji szkolnych na temat tego, co motywuje uczniów do nauki. Takie dyskusje klasowe są przeprowadzane, natomiast warto byłoby wynikami tych dyskusji klasowych podzielić się z całą społecznością szkolną.
Dziękuję za zamieszczenie Waszej diagnozy. W tym elemencie projektu najistotniejsze jest, aby wnioski dotyczące tego co poprawiać, odpowiadały Waszej ocenie obszarów działalności szkolnej demokracji. Czytając Waszą diagnozę mam przekonanie, że tak właśnie jest – dziękuję!
Mam jedynie małą wątpliwość dotyczącą obszaru komunikacji i media, gdzie wskazaliście brak ogólnoszkolnych debat, a we wnioskach napisaliście o chęci stworzenia płaszczyzny komunikacji pomiędzy uczniami a osobami dorosłymi - np. regularne ankiety, w których mogą wypowiedzieć się zarówno uczniowie jak i dorośli. Tym samym, mam wrażenie, że odnieśliście się bardziej do potrzeb z obszaru decydowania, gdzie macie zamiar stworzyć nieformalną radę szkoły oraz do obszaru działania uczniów, gdzie wykazaliście potrzebę częstszego badania/ankietowania potrzeb uczniów.
Jestem ciekawy na jakie wyzwania ostatecznie się zdecydujecie. Dlatego czekam na Wasz plan działania, w którym proszę o bardziej szczegółową koncepcję, jak zamierzacie zrealizować wybrane zadanie oraz kiedy zamierzacie je przeprowadzić i napisać z niego relację.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Dowiedz się więcej
Tomasz Szczypkowski
Mentor
Informacja zwrotna
07.01.2021 12:16
0
Dziękuję za zamieszczenie Waszej diagnozy. W tym elemencie projektu najistotniejsze jest, aby wnioski dotyczące tego co poprawiać, odpowiadały Waszej ocenie obszarów działalności szkolnej demokracji. Czytając Waszą diagnozę mam przekonanie, że tak właśnie jest – dziękuję!
Mam jedynie małą wątpliwość dotyczącą obszaru komunikacji i media, gdzie wskazaliście brak ogólnoszkolnych debat, a we wnioskach napisaliście o chęci stworzenia płaszczyzny komunikacji pomiędzy uczniami a osobami dorosłymi - np. regularne ankiety, w których mogą wypowiedzieć się zarówno uczniowie jak i dorośli. Tym samym, mam wrażenie, że odnieśliście się bardziej do potrzeb z obszaru decydowania, gdzie macie zamiar stworzyć nieformalną radę szkoły oraz do obszaru działania uczniów, gdzie wykazaliście potrzebę częstszego badania/ankietowania potrzeb uczniów.
Jestem ciekawy na jakie wyzwania ostatecznie się zdecydujecie. Dlatego czekam na Wasz plan działania, w którym proszę o bardziej szczegółową koncepcję, jak zamierzacie zrealizować wybrane zadanie oraz kiedy zamierzacie je przeprowadzić i napisać z niego relację.
Pozdrawiam,
Tomasz