Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie - diagnoza
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2020-12-17 20:25
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zgadzam sięWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zgadzam sięW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zgadzam sięZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zgadzam sięW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Musimy przyjrzeć się uważniej zapisom w naszym Regulaminie działalności SU, które są zrozumiałe dla uczniów klas 4-8 i je uprościć lub stworzyć odrębny uproszczony regulamin we współpracy z Małą Radę SU reprezentującą w naszej szkole uczniów klas 1-3.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zgadzam sięSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Musimy zaktywizować się bardziej do działań w okresie zdalnego nauczania z powodu pandemii. Próbujemy działać przez Teams.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zgadzam sięW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Próbujemy poprawić naszą komunikację na szkolnej platformie Teams. Wdrażamy pomysł z gazetką internetową "K@zik".Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam sięW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam sięCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Podczas debat podejmujemy różne decyzje dotyczące funkcjonowania SU w naszej szkole, ale nie do końca mamy wpływ na to, co się dzieje w szkole. Chcielibyśmy podjąć jakąś ważną decyzję dla szkoły wspólnie z dyrekcją, nauczycielami i rodzicami. Podjęliśmy już pierwsze kroki na drodze mediacji z dorosłymi. Zdiagnozowaliśmy podczas debaty online nasze potrzeby w tym zakresie i przekazaliśmy wnioski dyrekcji.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie wiemOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam sięNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Nie do końca rozumiemy w jaki sposób i za co jesteśmy oceniani podczas zdalnego nauczania. Być może w tej kwestii podejmiemy z dorosłymi jakąś wspólną ważną decyzję dla szkoły.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację