Nasz plan

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 15.12.2020

0

1

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Przeprowadzamy wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego

Termin realizacji: wrzesień/październik 2020r.

Realizacja:

  1. Przestudiowanie szkolnego regulaminu Samorządu Uczniowskiego, w którym zawarta jest ordynacja wyborcza.
  2. Powołana zostanie szkolna komisja odpowiedzialna za zorganizowanie wyborów do Samorządu Uczniowskiego.
  3. Kandydaci do Rady Samorządu Uczniowskiego przygotują filmiki, w których zaprezentują swoją osobę oraz przedstawią swoje programy wyborcze. Zostaną one pokazane uczniom na lekcjach wychowawczych.
  4. Przeprowadzenie wyborów – ze względu na pandemię Covid 19 zrezygnujemy z lokalu wyborczego. Uczniowie nie mogą się swobodnie przemieszczać po szkole. Wybrani uczniowie będą urnę wyborczą przynosić do klas. Uczniowie indywidualnie będą podchodzili do urny, aby oddać głos na swojego kandydata.
  5. Ogłoszenie wyników w e-dzienniku.


Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
5. Przygotowujemy film instruktażowy lub grafikę pokazującą jak korzystać z wybranego narzędzia ułatwiającego naukę/pracę/komunikację.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Przygotowujemy film instruktażowy lub grafikę działania aplikacji whiteboard.fi

Termin realizacji: luty 2021r.


Realizacja:

  1. Zapoznanie się ze sposobem działania aplikacji whiteboard.fi
  2. Przeanalizowanie zalet, które płyną z korzystania z tej aplikacji dla uczniów i dla nauczycieli.
  3. Wykonanie filmu instruktażowego lub grafiki pokazującej, jak korzystać z aplikacji whiteboard.fi
  4. Umieszczenie wykonanej pracy na stronie internetowej szkoły. 

Termin realizacji: luty 2021r.


Plan B - Gdybyśmy wrócili do szkoły


Organizujemy szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrekcji, pracowników, rodziców) na ważny dla nas temat.

Termin realizacji: luty 2021r.

1.     Przekazanie informacji poprzez ogłoszenie na librusie o wydarzeniu – przeprowadzenie debaty.

2.     Uczniowie w swoich klasach wraz z wychowawcami rozmawiają na temat wydarzenia, ustalają tematy, których mogłaby dotyczyć debata. Listę tematów każda klasa przekazuje opiekunowi Samorządu Uczniowskiego.

3.     Spotkanie organizacyjne osób zaangażowanych w przygotowanie wydarzenia. Wspólne ustalenie tematu debaty, rodzaju debaty, ewentualnych gości, planu spotkania.

4.     Przeprowadzenie debaty, które będzie poprzedzone rozmowami w klasach, gdzie uczniowie będą przygotowywać argumenty do dyskusji.



Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
3. Organizujemy dzień integracyjny lub noc integracyjną dla uczniów szkoły. Każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Organizujemy Dzień Europejski

Termin realizacji: kwiecień/maj 2021 r.

Realizacja:

  1.  Grupa projektowa przygotowuje plan działania Dnia Europejskiego w naszej szkole.
  2. Klasy losują kraj, który będzie przedmiotem ich zadań.
  3. Zespoły klasowe przygotowują plakaty, stroje, potrawy związane z wylosowanym krajem.
  4. Głosowanie na najlepiej przygotowane prezentacje kraju. Tu posłużymy się ankietą skonstruowaną w programie Forms aplikacji Microsoft Teams. 
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
1. Ważną dla społeczności szkolnej decyzję podejmujemy w procesie współdecydowania zgodnie z kryteriami dobrego wspólnego podejmowania decyzji (opisane w Przewodniku).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Podjęcie decyzji w sprawie formuły festynu rodzinnego, który zaplanowany jest na maj 2021r.

Termin realizacji: marzec 2021r.

1. Uczniowie z klas IV-VIII wraz z wychowawcami na godzinie wychowawczej rozmawiają o formule festynu rodzinnego, który ma się odbyć w maju 2021r. W swoich zespołach klasowych dyskutują, a następnie wypisują propozycje formy przeprowadzenia tej imprezy.

2. Grupa projektowa zbiera od klas wypracowane w zespołach propozycje na formę festynu.

3. Grupa projektowa spotyka się ze szkolnym koordynatorem do spraw  festynu rodzinnego. Przedstawia propozycje uczniów dotyczące formuły festynu. Wspólnie opracowana zostaje lista propozycji dotycząca tego przedsięwzięcia.

4. Przeprowadzona zostanie ankieta w programie Microsoft Forms, która zawierać będzie wypracowane propozycje formuły festynu. Uczniowie, nauczyciele i rodzice wypełniają ankietę. Pomysł, który uzyska największą liczbę głosów zostanie zrealizowany.

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Wspieranie uczniów w nauce zdalnej – ankieta dot. nauki i motywacji

Termin realizacji: luty 2021r.

Realizacja:

  1. Wspieranie uczniów w nauce zdalnej – ankieta dot. nauki i motywacji
  2. Wybór narzędzia badawczego i sposobu jego przeprowadzenia – ankieta utworzona w programie Forms w aplikacji Microsoft Taems.
  3. Skonstruowanie ankiety dotyczącej nauki i motywacji w okresie nauki zdalnej.
  4. Dokonanie analizy odpowiedzi uczniów oraz wyciągnięcie wniosków.
  5. Wykorzystanie wniosków z przeprowadzonego badania do podjęcia działań mających na celu wsparcie uczniów w okresie nauki zdalnej.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
05.01.2021 12:05

Droga grupo dziękuje bardzo za określenie terminów poszczególnych wyzwań. Bardzo podoba mi się plan wariantowy, tzn. w zależności, czy w lutym wrócicie do szkoły, czy nie. Moim zdaniem to bardzo rozsądne podejście.

Widzę, że zaplanowaliście realizacje dwóch wyzwań na luty, jak rozumiem, jest to wynik "ferii covidowych" przez które trudno byłoby skończyć wyzwanie w styczniu. W związku z tym chciałbym zaproponować, żebyście jedno z nich np. dyskusje na temat motywacji zrealizowali na przełomie stycznia i lutego i żeby relacja z inicjatywy mogła pojawić się jeszcze na początku lutego. A w drugiej części w zależności od warunków epidemiologicznych , któreś z wyzwań z obszaru komunikacja i media. Co Wy na to?

W kontekście wyzwania dotyczącego motywacji, tak jak pisałem w pierwszym komentarzu, proszę pamiętajcie o przeprowadzeniu dyskusji - bo jest to element, który został zawarty w tytule wyzwania i nie może go zabraknąć.

Pozdrawiam,
Tomasz