Plan działania Szkoły Podstawowej nr 2 w Tuszynie
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-05-24 16:24
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy przeprowadzić demokratyczne wybory na zasadach opracowanej ordynacji wyborczej. Kandydaci będą mieli możliwość zaprezentowania swoich programów wyborczych. Społeczność szkolna będzie miała okazję zadawać pytania kandydatom. Wybory odbyły się w październiku 2020 r.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Zaplanowaliśmy założenie konta na Instagramie, które będzie obsługiwane przez SU. Uczniowie będą mogli znaleźć tam informacje na temat akcji i inicjatyw szkolnych, będą mogli kontaktować się z przedstawicielami SU, zgłaszać własne inicjatywy, pomysły. Takiego środka komunikacji brakowało do tej pory w naszej szkole. Termin maj 2021 r.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy przeprowadzić akcję charytatywną na terenie naszej szkoły, której celem będzie udział w zbiórce pieniędzy na rzecz chorych dzieciaczków z terenu naszej gminy. Ma to być aktywna zbiórka - zamierzamy otworzyć w szkole mały punkt gastronowmiczny, który funkcjonowałby w szkole przez ok. 2 tygodnie. Pieniądze ze sprzedaży przygotowywanych przez uczniów produktów przeznaczymy na walke małej Mai z SMA. Akcję przeprowadzimy w październiku 2020, kiedy jeszcze uczniowie chodzili do szkół. Sprzedawać będziemy tosty, ciasta, babeczki itp.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy, aby w naszej szkole zafunkcjonowała Strefa ciszy – miejsce odpoczynku i wyciszenia dla uczniów. Przeorganizujemy fragment przestrzeni szkolnej na ten cel – wskażemy nowe rozwiązania i zrealizujemy je. Wspólnie wybierzemy miejsce, zaaranżujemy je i dostosujemy do potrzeb uczniów.
Drugą inicjatywą związaną z tym samym wyzwaniem jest organizacja w szkole strefy gier (planszówki, szachy, gry karciane). Zorganizujemy miejsce, w którym uczniowie będą mogli spędzić aktywnie czas. Termin marzec – kwiecień 2021
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Planujemy zorganizować debatę na ten temat oceniania ucznió w naszej szkole. Na podstawie debaty, chcielibyśmy wyciągnąć wnioski i opracować propozycje zmian w naszej szkole. np. Zachęcenie nauczycieli do wprowadzania na swoich zajęciach, testach, sprawdzianach oceniania kształtującego, a nie tylko punktowego. Termin kwiecień - maj 2021 r.