Diagnoza działań demokratycznych w szkole 2020
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2020-12-12 18:58
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzamWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzamW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie wiemZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie wiemW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
1. W naszej szkole nie odbywały się debaty z kandydatami do władz SU. Po objęciu funkcji opiekuna SU przez nauczyciela, który jest nim obecnie, debata nie odbyła się w pierwszym roku, odbyła się w drugim, natomiast w tym roku nie mogła odbyć się z powodu pandemii koronawirusa. 2. Zaktualizowanie i doprecyzowanie regulaminu SU. 3. Powołanie odpowiednich instytucji lub sformułowanie procedur umożliwiających problemów społeczności szkolnej.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Nie wiemSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzamCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
1. Informowanie uczniów o planowanych działaniach samorządu uczniowskiego. 2. Lepsza komunikacja z uczniami w kwestii realizowanych w szkole działań. 3. Realizacja większej ilości działań angażujących wszystkie klasy w szkole.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie zgadzam sięW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
1. Organizacja regularnych spotkań SU z władzami szkoły. 2. Otwarte informowanie uczniów o możliwości zgłaszania swoich inicjatyw. 3. Organizacja spotkań umożliwiających dyskusję na tematy istotne dla uczniów z władzami szkoły, nauczycielami, rodzicami.Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam sięW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
1. Regularny wybór elementu życia szkoły, w obszarze którego decyzja podejmowana będzie przez całą społeczność szkolną, uwzględniając w tym pomysły i inicjatywy uczniów. 2. Możliwość zagospodarowania wybranego fragmentu przestrzeni szkolnej zgodnie z pomysłem i potrzebami uczniów - zorganizowanie szkolnego „kącika spokoju”. 3. Organizacja budżetu, na którego dysponowanie mają wpływ uczniowie, zgodnie z ich pomysłami. 4. Podjęcie działań mających na celu poprawę współpracy uczniów, nauczycieli i rodziców, poprzez umożliwienie im wspólnej dyskusji.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam sięOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie wiemZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam sięNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
1. Podejmowanie przez nauczycieli działań mających na celu sprawdzenie, czy zasady oceniania są zrozumiałe dla uczniów. 2. Podejmowanie rozmów z uczniami na temat ich motywacji do nauki. 3. Podejmowanie konsultacji z uczniami w sprawach dotyczących WO. 4. Wdrożenie elementów oceniania kształtującego na lekcjach.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację