Podsumowanie wyników ankiety Samorządowej do projektu Szkoła demokracji 2020/2021.

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 11.12.2020

0

1

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzam
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Aktualizacja Regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzam
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zaktywizować uczniów do działania poprzez podejmowanie przez nich inicjatywy uczniowskiej, czyli czekamy na więcej pomysłów od samorządów klasowych. Będziemy się starać zachęcić większą ilość uczniów do uczestnictwa w projektach SU.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Otworzenie szkolnego Tellonym dla anonimowych zapytań uczniów. Stworzenie regulaminu i poradnika używania aplikacji Tellonym dla uczniów i nauczycieli.
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Zdecydowanie się zgadzam
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Zdecydowanie się zgadzam
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Stworzenie kolejnej (bo jedną już mamy ale malutką) lub powiększenie tej którą dysponujemy szkolnej przestrzeni na miejsce wypoczynku i relaksu. Tym razem chcemy aby to było Zielone EKO_TOiZ (skrót TOiZ od Technikum Organizacji i Zarządzania) z dużą ilością roślin i kanapami do siedzenia. Chcemy również zwrócić uwagę ajentowi, który prowadzi stołówkę szkolną, iż wymaga ona modernizacji. Może wspólnie uda się nam zdobyć środki finansowe na jej remont.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Zorganizujemy dyskusje klasowe o tym , co nas motywuje do nauki podczas lekcji wychowawczych oraz w trakcie lekcji edukacji zdrowotnej. Może uda nam się dodatkowo zaprosić psychologa.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
29.12.2020 18:40

Droga Grupo,

Dziękuję za Waszą diagnozę…. chyba nigdy wcześniej nie widziałem tak wielu pozytywnych odpowiedzi – gratuluję zaawansowania Waszej samorządności! Tym bardziej cieszą mnie wnioski takie jak: „Zaktywizować uczniów do działania poprzez podejmowanie przez nich inicjatywy uczniowskiej (…)Będziemy się starać zachęcić większą ilość uczniów do uczestnictwa w projektach SU”. Nic dodać nic ująć, takiej samorządności uczniowskiej pragniemy.

Jestem bardzo ciekawy planu działania, jaki wypracowaliście. Mam świadomość, że mieliście trudność z zamieszczaniem treści na platformie , być może dlatego jeszcze go nie wgraliście. Może moglibyśmy się umówić z spotkanie techniczne online, kiedy np. przy wykorzystaniu opcji dzielenia ekranu, wspólnie przeszlibyśmy przez proces umieszczania relacji? Wiem, że ostatnio byłem nie tak obecny, jak bym chciał i jak powinienem, dlatego spróbuję Wam to jakoś zrekompensować.

Pozdrawiam,
Tomasz