Diagnoza działalności Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej w Mircu
Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2021-01-04 18:36
Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Nie zgadzam sięWszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Nie zgadzam sięW szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam sięZasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie zgadzam sięW naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Palnujemy w ramach działań w projekcie "Szkoła Demokracji" nanieść zmainy w Regulaminie Su dotyczące ordynacji wyborczej i przeprowadzić wybory zgodnie z obowiązującymi zasadmi. Wybory demokratyczne dotyczć będą: Zarządu SU, Opiekuna SU oraz Rzecznika Praw Ucznia ze strony uczniów i z grona nauczycieli.Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Nie zgadzam sięSamorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Nie zgadzam sięOrganizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam sięCo w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W ramach powyższego zadania chcemy przeprowadzić kampanię online wśród wszystkich klas uświadamiającą, że SU to wszyscy uczniowie w szkole, bo tego nie wiedzą nasi koledzy. W czasie spotkań na Teamsach z klasami będziemy chcieli zebrać wstępnie informację od uczniów w sprawie ich potrzeb i zainteresowań, zaś te informacje uzupełnimy wynikami ankiety. Wykorzystując narzędzia google przeprowadzimy ankietę anonimową wśród kolegów i koleżanek. Zapoznamy z jej wynikami i uczniów i nauczycieli.Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam sięUczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie zgadzam sięW szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam sięW naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W ramach obszaru "Komunikacja i media" chcemy postawić na umożliwienie spotkania władz SU z uczniami. W tym celu wprowadzimy dyżury na Temasach dla zainteresowanych uczniów oraz wprowadzimy dyżury przedstawicieli władz po powrocie do nauki stacjonarnej. Dla mnie otwartych uczniów przygotujemy "skrzynkę kontaktową".Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam sięUczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam sięW naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam sięW szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam sięCo w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze chcielibyśmy połączyć działania wspierając uczniów w kontakcie z władzami SU, dlatego chcemy zagospodarować jedną ze ścian w szkole na "mówiącą ścianę". Która to ze ścian zadecydują w drodze głosowania uczniowie, my zaś pozyskamy sojuszników sponsorów i rodziców, aby technicznie wykonać projekt.W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam sięOdbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam sięZasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam sięNa lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam sięCo w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze, w związku z trudną sytuacją, chcielibyśmy się zająć się motywacją. Przygotujemy prezentcję dotyczącą efektywnych sposobów nauki oraz przedstawimy im poradnik dotyczący obsługi narzędzia jakim jest Genially.Podobało Ci się
Komentarze
Skomentuj relację