Diagnoza działalności Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej w Mircu

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 11.12.2020

0

0

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Nie zgadzam się
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Nie zgadzam się
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Nie zgadzam się
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Nie zgadzam się
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Palnujemy w ramach działań w projekcie "Szkoła Demokracji" nanieść zmainy w Regulaminie Su dotyczące ordynacji wyborczej i przeprowadzić wybory zgodnie z obowiązującymi zasadmi. Wybory demokratyczne dotyczć będą: Zarządu SU, Opiekuna SU oraz Rzecznika Praw Ucznia ze strony uczniów i z grona nauczycieli.
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Nie zgadzam się
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Zgadzam się
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W ramach powyższego zadania chcemy przeprowadzić kampanię online wśród wszystkich klas uświadamiającą, że SU to wszyscy uczniowie w szkole, bo tego nie wiedzą nasi koledzy. W czasie spotkań na Teamsach z klasami będziemy chcieli zebrać wstępnie informację od uczniów w sprawie ich potrzeb i zainteresowań, zaś te informacje uzupełnimy wynikami ankiety. Wykorzystując narzędzia google przeprowadzimy ankietę anonimową wśród kolegów i koleżanek. Zapoznamy z jej wynikami i uczniów i nauczycieli.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Nie zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W ramach obszaru "Komunikacja i media" chcemy postawić na umożliwienie spotkania władz SU z uczniami. W tym celu wprowadzimy dyżury na Temasach dla zainteresowanych uczniów oraz wprowadzimy dyżury przedstawicieli władz po powrocie do nauki stacjonarnej. Dla mnie otwartych uczniów przygotujemy "skrzynkę kontaktową".
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie zgadzam się
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Nie zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze chcielibyśmy połączyć działania wspierając uczniów w kontakcie z władzami SU, dlatego chcemy zagospodarować jedną ze ścian w szkole na "mówiącą ścianę". Która to ze ścian zadecydują w drodze głosowania uczniowie, my zaś pozyskamy sojuszników sponsorów i rodziców, aby technicznie wykonać projekt.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Nie zgadzam się
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Nie zgadzam się
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Nie zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
W tym obszarze, w związku z trudną sytuacją, chcielibyśmy się zająć się motywacją. Przygotujemy prezentcję dotyczącą efektywnych sposobów nauki oraz przedstawimy im poradnik dotyczący obsługi narzędzia jakim jest Genially.

Podobało Ci się

Komentarze