Diagnoza SP17

Diagnoza i plan działania: "Diagnoza"

Dodano: 10.12.2020

0

1

Samorząd organizuje demokratyczne wybory, umożliwiające powołanie odpowiednich organów. Przedstawiciele/przedstawicielki su zostali wybrani w demokratycznych – równych, powszechnych i bezpośrednich wyborach, w tajnym głosowaniu.
Zdecydowanie się zgadzam
Wszyscy uczniowie i uczennice mają prawo do głosowania i kandydowania (bez względu na oceny, ani opinię wychowawcy lub dyrektora).
Zgadzam się
W szkole przed wyborami odbywa się debata kandydatów do władz SU.
Zdecydowanie się zgadzam
Zasady prowadzenia wyborów, kandydowania i głosowania opisane są w ordynacji (która jest częścią regulaminu SU lub załącznikiem do niego).
Zdecydowanie się zgadzam
W naszej szkole istnieją instytucje lub procedury pozwalające rozwiązywać sytuacje konfliktowe lub przypadki łamania praw ucznia (np. rzecznik praw ucznia, szkolne mediacje).
Zdecydowanie się zgadzam
Co w obszarze "Wybory i kwestie formalne" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Obecnie klasy I-III nie biorą udziału w głosowaniu; będziemy chcieli im to umożliwić i przekazać wiedzę na temat głosowania; utworzymy Mały Samorząd;
Samorząd działa według planu przygotowanego w oparciu o zebrane informacje o potrzebach i zainteresowaniach.
Zdecydowanie się zgadzam
Samorząd przynajmniej raz w roku zbiera informacje o potrzebach i zainteresowaniach uczniów.
Zdecydowanie się zgadzam
Organizujemy w szkole wydarzenia, w których za poszczególne elementy odpowiadają wszystkie klasy.
Nie zgadzam się
Organizujemy w szkole wydarzenia otwarte na sąsiadów//otoczenie szkoły.
Co w obszarze "Działania uczniów i uczennic" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy to zmienić organizując sposób komunikowania się z w sposób uporządkowany/regularny z uczniami szkoły w celu usprawnienia wspólnych działań.
Odbywają się stałe spotkania dyrekcji i władz SU, umożliwiające uczniom przekazywanie informacji o planowanych przez nich działaniach czy o potrzebach uczniów.
Zgadzam się
Uczniowie mają możliwość komunikować się z władzami SU w różny sposób (spotkania w klasach, dyżury, otwarte zebrania SU, itp.)
Nie zgadzam się
W szkole działa uczniowski środek przekazu (strona fb, Instagram, radiowęzeł, tablica ogłoszeń su, itp.)
Zgadzam się
W naszej szkole odbywają się dyskusje i debaty dotyczące ważnych dla nas tematów, w których biorą udział uczniowie i dorośli.
Zgadzam się
Co w obszarze "Komunikacja i media" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Te zagadnienia planujemy ulepszyć regulując kwestię kontaktów władze SU- uczniowie organizując „Skrzynkę wniosków” i dyżury przedstawicieli SU..
Przynajmniej raz w roku szkolnym uczniowie szkoły mają możliwość wspólnego wraz z nauczycielami i dyrekcją podjęcia istotnej dla szkoły decyzji.
Nie zgadzam się
Uczniowie dysponują fragmentem przestrzeni szkolnej, mają możliwość samodzielnej zorganizowania tej przestrzeni.
Nie zgadzam się
W naszej szkole organizowany jest budżet partycypacyjny, w którym uczniowie mogą zdecydować o przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na zgłaszane przez siebie pomysły.
Nie wiem
W szkole istnieje forum do spotkania i rozmowy przedstawicieli 3 grup (uczniów, nauczycieli i rodziców)
Zgadzam się
Co w obszarze "Podejmowanie decyzji" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Chcielibyśmy zaangażować wszystkich uczniów, nauczycieli i dyrekcję do współdecydowania o działaniach podejmowanych na terenie szkoły. Propozycje uczniów i rodziców są zawsze brane pod uwagę w kwestii wykorzystania środków, jednak coś takiego jak budżet partycypacyjny nie istnieje.
W szkole bada się, czy uczennice i uczniowie rozumieją za co i jak są oceniani podczas lekcji. Wnioski z tych badań przekładają się na zmiany w sposobie oceniania.
Zdecydowanie się zgadzam
Odbywają się dyskusje szkolne lub klasowe o tym, co motywuje uczniów do nauki, z których pomysły są wprowadzane w życie.
Zdecydowanie się zgadzam
Zasady wewnątrzszkolnego oceniania są konsultowane z uczniami (raz na 2 lata).
Zgadzam się
Na lekcjach wdrażane są elementy oceniania kształtującego.
Zgadzam się
Co w obszarze "Uczenie się i nauczanie" wymaga poprawy w naszej szkole // czym chcielibyście się zająć?
Ta kwestia jest w naszej szkole dość rozwinięta i nie generuje niezrozumienia. Jedyne co to musiano wtajemniczyć uczniów czym jest ocenianie kształtujące, aby byli w stanie odpowiedzieć.

Podobało Ci się

Komentarze

Informacja zwrotna
18.12.2020 11:42

Droga grupo,

Przede wszystkim dziękuję za terminowe zamieszczenie diagnozy i planu działania. Cieszę się, że zamieściliście Wasze zdjęcia, dzięki temu jesteście dla mnie mniej anonimowi. Ja niestety walczę z problemami technicznymi i nie jestem w stanie wrzucić swojej fotografii :(

Przyznam szczerze, że bardzo zaciekawiła mnie Wasza diagnoza, a przede wszystkim oceny w poszczególnych obszarach. Zauważyłem wyraźny podział na płaszczyzny bardzo wysoko rozwinięte takie jak wybory i kwestie formalne oraz uczenie i nauczanie, a z drugiej strony sprawy związane z komunikacją, ale przede wszystkim decydowaniem, gdzie jeszcze wiele można usprawnić. Jestem niezmiernie ciekawy jak to się wszystko rozwinie.

W tej część projektu najistotniejsze jest, aby wnioski dotyczące tego co poprawiać, odpowiadały Waszej ocenie obszarów działalności szkolnej demokracji. Czytając Waszą diagnozę mam przekonanie, że tak właśnie jest – dziękuję! Mam też wrażenie, że Wasze odpowiedzi na temat poszczególnych płaszczyzn funkcjonowania samorządu są bardzo szczere i autentyczne, tzn. nie było pudrowania i malowania trawy na zielono – jak czegoś nie ma, to nie ma. Myślę, że to bardzo cenna postawa, która jest doskonałym fundamentem do zmian.