Plan działania

Diagnoza i plan działania: "Plan działania"

Dodano: 10.12.2020

0

0

Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO “Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia”.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Planujemy przeprowadzić wybory do Samorządu Uczniowskiego, poprzedzone kampanią wyborczą. 


Najpierw powinniśmy powołać komisję wyborczą, która musi być niezależna od kandydatów. Następnie komisja wyborcza ustala i ogłasza ordynację wyborczą (dokładne zasady wyborów), w której powinny być zawarte dokładne zasady przeprowadzenia wyborów i kampanii wyborczej. Powinna ona również regulować przeprowadzanie wyborów na następne kadencje. Później komisja informuje o terminie zgłoszeń na kandydatów, terminie, w którym będzie się odbywała kampania wyborcza oraz datę wyborów i czas trwania ciszy wyborczej. W czasie kampanii wyborczej wyborcy powinni dowiedzieć się o zamiarach kandydata po objęciu stanowiska np. poprzez organizację debaty wyborczej. Wybory (w obecnych warunkach) komisja może przeprowadzić poprzez formularz Microsoft Forms, który umożliwi oddanie jednej osobie tylko jednego głosu oraz uwzględni formę tajnego głosowania.

Następnie należy zliczyć głosy i ogłosić wyniki wyborów w sposób wcześniej ustalony w ordynacji wyborczej. 

  1. Kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok).  

Grudzień 2020-Styczeń 2021 

Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Konieczne jest stworzenie regulaminu, w ramach którego określone byłyby terminy spotkań reprezentantów uczniów z dyrekcja. Należy stworzyć także harmonogram spotkań. Tylko regularność może przynieść realne efekty poprawiające funkcjonowanie nauczycieli i uczniów.


Termin realizacji: Luty 2021 roku

Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Metody badania w zależności od sytuacji epidemiologicznej: 

 

  1. Przy nauczaniu stacjonarnym: 

 

  • Obserwacja uczniów w szkole 
  • Dyskusje podczas godziny wychowawczej 
  • Anonimowa skrzynka pomysłów – skrzynka znajdowałaby się w głównym holu szkoły, aby uczniowie, którzy chcą pozostać anonimowi mogli wrzucać kartki z pomysłami 
  • Rozmowy z wychowawcami i innymi nauczycielami odnośnie ich spostrzeżeń 

 

  1. Przy nauczaniu zdalnym: 

 

  • Zamieszczenie plakatu w wybranych mediach społecznościowych lub aplikacjach np. Microsoft teams, zoom, do których wszyscy uczniowie mieliby dostęp, w celu uzupełnienia go indywidualnymi pomysłami uczniów 

 

  1. Różne kanały komunikacji: 

 

  • Apel zorganizowany przez dyrekcję szkoły, aby ogłosić projekt 
  • Informacja o realizacji projektu w Librusie 
  • Stworzenie na Messenger grupy, do której dołączeni zostaliby uczniowie naszej szkoły 

 

  1. Spisanie wniosków z poszczególnych etapów badania i zaprezentowanie ich opiekunowi projektu 


Termin realizacji kwiecień 2021 roku

Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Chcemy zrealizować kącik ciszy, spokoju lub po prostu odpoczynku. Wykorzystalibyśmy krótki korytarz za drzwiami które będą ciągle zamknięte, w środku panowałaby cisza oraz spokój, Przebywający mogliby usiąść na pufach które są w szkole. Każdy po skorzystaniu będzie musiał użyć płynu do dezynfekcji takiego materiału by zachować w tych trudnych czasach bezpieczeństwo.


Realizacja projektu: Marzec 2021

Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?

Po powrocie do szkół chcielibyśmy zorganizować szkolną dyskusję dotyczącą motywacji do nauki. Każda z klas musiałaby w czasie wolnym odbyć wspólną dyskusję, w której wytypowałaby swojego przedstawiciela, reprezentującego daną grupę na forum szkoły.

Po wyłonieniu reprezentantów spośród uczniów zostałby wybrany moderator dyskusji, który kontrolowałby czas wypowiedzi każdego reprezentanta. Zadawałby także pytania, które zostałyby zebrane od uczniów naszej szkoły.


Termin realizacji: czerwiec 2021


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.