Demokracja w naszej szkole
Diagnoza i plan działania: "Plan działania"
status:
zaakceptowana
ostatnia zmiana statusu:
2020-12-13 20:30
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?
5. Tworzymy instytucję i procedury odnoszące się do łamania praw ucznia oraz konfliktów w naszej szkole (np. rzecznik praw ucznia czy szkolne mediacje procedura czy zgłoszenia złamania praw ucznia).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Umownie funkcję rzecznika praw dziecka pełni pani pedagog, do której uczniowie zwracają się ze swoimi problemami. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom kolegów i koleżanek, chcielibyśmy podjąć działania, aby ta funkcja była formalnie pełniona.
Realizacja:
- zredagowanie pisma do Pani Dyrektor z prośbą o oficjalne powołanie Pani Pedagog na rzecznika praw ucznia;
- zorganizowania spotkania Uczniowskie Rady Szkolnej, grupy projektowej z Panią Dyrektor i Panią Pedagog (w zależności od sytuacji spotkanie odbędzie się w szkole lub na platformie Teams);
- poinformowanie uczniów o powołaniu Pani Pedagog na stanowisko rzecznika praw ucznia (np. przez stronę internetową, Facebooka, na gazetce szkolnej);
- zorganizowanie spotkania Pani Pedagog - rzecznika praw ucznia z zainteresowanymi uczniami;
Termin realizacji: styczeń, luty 2021 r.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?
4. Wprowadzamy stały sposób komunikacji uczennic i uczniów z dyrekcją.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Do tej pory Pani Dyrektor uczestniczyła w pierwszym zebraniu Uczniowskiej Rady Szkolnej. Chcielibyśmy regularnie spotykać się z Panią Dyrektor.
Realizacja:
- zredagowanie pisma do Pani Dyrektor z prośbą o organizację cyklicznych spotkań;
- zorganizowanie pierwszego spotkania, w celu ustalenia terminarza spotkań ( w zależności od sytuacji spotkanie odbędzie się w szkole lub na platformie Teams);
- poinformowanie uczniów o możliwości spotkania z Panią Dyrektor (np. przez stronę internetową, Facebooka, na gazetce szkolnej);
Termin realizacji: grudzień 2020 r. i styczeń 2021 r.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów i uczennic" wybraliście do realizacji?
1. Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole. Obejmuje ona wszystkich uczniów i uczennice i jest z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania. Umieszczamy je w planie pracy.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Do tej pory przedstawiciel klasy biorący udział w spotkaniach przekazywał informacje o potrzebach uczniów. Chcielibyśmy, aby każdy uczeń miał możliwość bezpośredniego wypowiedzenia swojego zdania.
Realizacja:
- przeprowadzenie sondażu we wszystkich klasach. Ze względu na sytuację sondaż przeprowadzą opiekunowie Uczniowskiej Rady Szkolnej i wychowawcy przez platformę Teams;
- przeprowadzenie spotkania w klasach I-III;
- zorganizowanie spotkania dla "Uczniów z pomysłami" (na platformie Teams);
- analiza wyników, wnioski;
- realizacja wybranych propozycji;
Termin realizacji: listopad, grudzień 2020 r.
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku albo remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic lub mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Do tej pory Uczniowska Rada Szkolna dysponowała gazetką ścienną. Chcielibyśmy, aby do dyspozycji wszystkich uczniów była wydzielona określona przestrzeń w szkole.
Realizacja:
- w ramach "Spotkań z Panią Dyrektor" przedyskutowanie propozycji wydzielenia przestrzeni dla uczniów (np małej sali lekcyjnej, fragmentu korytarza);
- poinformowanie uczniów o decyzji Pani Dyrektor (np. przez stronę internetową, Facebooka, na gazetce szkolnej);
- zorganizowanie konkursu na aranżację wspólnej przestrzeni;
- realizacja pomysłu - organizacja przestrzeni.
Termin realizacji: luty, marzec 2021 r.
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?
1. Badamy czy uczniowie i uczennice rozumieją za co i jak są oceniani na lekcjach. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.Co planujemy zrobić, jak to przeprowadzić oraz kiedy chcemy to zrealizować (miesiąc i rok)?
Nie potrafimy odpowiedzieć na pytanie czy w kasach prowadzi się rozmowy na temat motywacji ucznia do nauki. Chcielibyśmy zbadać ten obszar wśród uczniów i nauczycieli, zebrać informacje i przedstawić je nauczycielom w celu wykorzystania ich na lekcjach.
Realizacja:
- przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat motywacji;
- analiza wyników, wnioski;
- przygotowanie prezentacji i udostępnienie jej nauczycielom, uczniom, rodzicom (np. przez stronę internetową, Facebooka, na gazetce szkolnej);
- zorganizowanie szkolnych warsztatów i opracowanie "Szkolnego dekalogu motywacji";
- umieszczenie "Szkolnego dekalogu motywacji" w pokoju nauczycielskim i na korytarzu;
Termin realizacji: marzec, kwiecień 2021 r.